Kapitoly článku:
- Velké americké kombi: krátké představení
- Výbava, design, profil, záď
- Zavazadlový prostor, palubní deska, výhled
- Odkládací prostory, sedadla vpředu a vzadu
- Motor, dynamika, spotřeba, jízda, slovo závěrem
- Kompletní fotogaleri vč. popisků, část I.
- Kompletní fotogalerie vč. popisků, část II.
Levné auto, základní výbava
Výbava dodge byla docela chudá, zahrnovala jen CD přehrávač s rádiem, manuální klimatizaci (což mne docela překvapilo, očekával jsem automatickou), loketní středovou opěrku vpředu i vzadu, vpředu s odkládacím boxem, ovšem bez možnosti nastavit polohu vůči loktu řidiče, el. ovládání všech oken, elektrický posilovač řízení a nastavitelný sloupek volantu v obou směrech, tempomat (bez něj to na amerických silnicích nejde), čtyřstupňovou automatickou převodovku (s manuálem se dodge nenabízí) a sklopná zadní opěradla (to je u kombi jaksi samozřejmé). Asi nejvíce mi chyběla automatická klimatizace, protože nastavovat neustále teplotu a sílu foukání je docela únavné, a výškově nastavitelná sedačka řidiče. Evropana rovněž překvapí pouze čelní airbagy – u nás je zvykem v této třídě „dávat“ airbagů alespoň šest, ne-li více. Bezpečnosti pomáhá signalizace nezapnutí airbagu u řidiče, která je skutečně velmi vtíravá.
Poznámka: Chrysleru 300C prodávaný v Česku nabízí navíc boční airbagy, 18" litá kola, automatickou klimatizaci, multifunkční volant či ESP. Základní cena modelu s motorem 2.7 V6 je 1 199 000 Kč.
Oficiální foto, část III.
Zavazadlový prostor je sice papírově malý, dokáže však převést hodně zavazadel --- Hemi je výjimečný motor --- Magnum bude dostupné i s pohonem všech kol
Palubní deska je hranatá a plná kolmých ploch, ale ergonomie neutrpěla --- Díky obrovskému rozvoru je uvnitř místa nadbytek
Volant nemá právě nejhezčí tvar i jeho průměr mohl být menší --- Budíky mají elegantní bílý podklad --- Automatická klimatizace nebyla součástí testované verze
Buldok
Magnum vzhledově vychází z modelu Chrysleru 300C, má však jinou přední, poněkud mohutnější masku a hlavně odlišné světlomety. Celkově se mi dodge líbí zepředu o něco více než chrysler, vypadá nepatrně mohutněji a trochu připomíná buldoka. Pozorovatele zaujmou obrovská kola s mohutnými lemy blatníků, které téměř zasahují do kapoty. Ta je rovněž velmi vysoká a mohutná, takže ji z místa řidiče neustále vidíte, pokud máte alespoň průměrnou výšku. Když k tomu přidáte rozměrnou horní části palubní desky, dostavuje se na předních místech pocit, že řídíte tank s obrovskou masou hmoty před sebou.
Mohutná přední maska má přesně ten styl, jako ostatní nové modely Dodge: kříž přes přes mřížku chladiče, agresivní světlomety dodávající autu výraz buldoka
Pětimetrové kombi působí z profilu trochu zvláštně, je totiž docela nízké a záď se navíc svažuje za C sloupkem, takže okénka připomínají průzory v tanku
Zadní páté dveře jsou rozměrné, trochu mi vadí hluchá plocha pod sklem; světlomety jsou úzké a značka je umístěna na nárazníku. Zadní stěrač je spíše kosmetický, stírá velmi malou plochu okna
Záď kombi se nepatrně svažuje, což podobně jako u Hondy Accord Tourer zmenšuje zadní okénka, takže Magnum může připomínat pohřebák; ostatně s velkým zadním převisem a délkou přes pět metrů se tomu nelze divit. Na druhou stranu má skutečně velký zavazadlový prostor. Ten sice číselně (necelých 450 l po přepočtu z kubických palců) nevypadá kvůli vysokému (dvojitému) dnu bůhvíjak velký, bez problému jsme do něj ale uložili dva standardní cestovní kufry, dvě velké tašky se stany, karimatkami a spacáky a ještě další drobnostmi jako několik tašek s jídlem, láhve s několika galony vody apod. Výhoda kombi provedení je jasná, nejste limitováni výškou zavazadlového prostoru.
Oproti mnohým americkým autům má Magnum zadní blinkry samostatně. V USA je běžné, že místo zadních blinkrů slouží blikající brzdová světla, což evropského řidiče zpočátku hodně mate --- Kola mají 17 palců, vysoký profil a s motorem 2.7 V6 jen kryty
Kola jsou tak mohutná, že zasahují téměř do horní části kapoty --- Zrcátka jsou velká, levé však není asférické, takže ukazuje jen malou plochu, což je trochu nezvyk; v základní výbavě jsou zrcátka v černé barvě, el. nastavování ale nechybí
Klasická klika dveří --- Výfuk už trochu rezne --- Za dnem zavazadlového prostoru je vidět pohon zadní nápravy