Dodge Magnum: pětimetrové kombi za šest stovek (velký test)

55 komentářů

Karel
11. srpna • 19:12

Toto auto vlastním asi půl roku. A považuji ho za to nejzajímavější co je na našich silnicích k vidění. Mám motor 3.5 V6 a dnes bych šel zcela jistě do 5.7 HEMI.

petrikzviera
2. září • 3:00

ze aj najzakladnejsia verzia ma ESP ( electronic stability program ) a preto

sedi na ceste ako prikovane hlavne v zatackach. Jedna zaujimavost ohladne motora 5.7 HEMI, tento osemvalec ak nie je velmi zatazeny vypina

striedavo valce a pracuje ako sestvalec, cim setri benzin.

Pája
9. září • 1:14

Motor 5,7 HEMI (mimochodem tvoří více než polovinu prodaných motorizací 300C) vypíná celou jednu řadu válců (přesněji přívod paliva a uzavírání ventilů), tj. pracuje buď jako V8 nebo jako R4. To jen pro upřesnění. Jinak motorizace 2,7 je určena primárně pro spořivé EU trhy. 3,5 V6 převzatý a upravený s předchozích modelových řad papá stejně nebo dokonce méně (ověřeno na jiných vozech) a hlavně je spolehlivější ... a HEMI už jen o litr až tři více...

Jinak, kombi verze se začíná prodávat u nás v říjnu, což je za pár týdnů!

Zajímavá by mohla být úprava od Sports&Racing Technology pod zkratkou SRT-8, která převrtáním motoru na 6,1 litru a dalšími úpravičkami vyhnala motor na sériových, ale kultivovaných 425 bhp a cca 700 Nm (jak je u HEMI zvykem, v reálu to bude jistě více). S tímhle motůrkem pak dvoutunový Chrysler zrychluje na stovku pod pět sekund... na limuzínu s automatem, který již asi ztratil kontakt se špičkou (pořád se jedná o upravený AutoStick řady 42xx, byť pětistupňový, na 7gtronic od MB určitě mít nebude) myslím docela slušné. Mimochodem, v sérii jsou 20" chromovaná kola s logem 300C a podobné vychytávky. Jen cena ještě nebyla stanovena.

Komu by to nestačilo, chystá se Dodge Magnum HEMI s přeplňováním. Viper hadra

Prostě tvrdím, že za tyto prachy neexistuje reprezentativnější nové auto.... ten majestát je vidět na první pohled a přestože je to auto poměrně krátké (4999 mm - metr navíc by se hodil, vzadu to na moc místa nevypadá), tak vypadá robustně. Kam se hrabe např. nová maska A6. Viděl jsem teď novou A6 i Chryse v Pardubicích, a VWderivát vypadal jako nedonošené děcko. Myslím, že 300C se amíkům a dojčerům prostě povedl a zařadil US auta zpátky tam, kam vždy s výjimkou let po ropné krizi patřila - na absolutní špici.

Tak a teď du na to auto vydělávat, až budu Vižína za něco měnit, tak jenom za tohle,... v kombajnu a samozřejmě s HEMI klasikou

Petr Broža
9. září • 7:59

Fajn auto za ty peníze, ale ten volant...

Jirka USA
18. července • 15:56

Ahoj vsem,vidim,ze je tady na Magnuma spousta informaci,to je super. Prave se chystame s manzelkou jednoho koupit a tak hledame a badame. Podle me,neni v USA velky vyber kombi a tenhle mi prave pripada super i na spotrebu i odpovida nasim pozadavkum na velikost. Jsme sice sami dva,ale mame vetsiho psa (ohare) a ja jsem rybar a nekdy tech veci na dvoudenni lov je spousta ( a na zadnim sedadle psa vozit nebudu). Zarazila me jen jedna vec a to, ze snad Dodge nema v nabidce original navigaci. Mate nekdo zkusenosti s timto problemem? Hlavne ne tu,ktera se prilepi na okno apod. Jen ta,ktera se da zabudovat. A taky se mi zda,ze v porovnani s kombikovou Octavii neni zavazadlovy prostor takovy hluboky. Diky vsem za kazdou informaci.Jeste chci upresnit,ze nechci kupovat nove auto,ale rok maximalne dva stare a o motoru mam jasnou predstavu,V8;-).

TD Wolverine
1. září • 16:57

za ty peníze -kdybych měl-to chci ! Obrovské,opravdu obrovské kombi - nejradši černé a ještě by to chtělo přes celý zadek nápis Hail to the King Za ty prachy by to byl kauf! Ten novýc chrysler když jsem ho potkal tuhle na Staromáku - nádhera ! Ty tvary - podel mě obšlehli RR ! Ten chrysler je stejně impozantní a za desetinu ceny ! Sehnat nějakou takovouhle obludu jako ojetinu to by bylo něco !

petrikzviera
27. srpna • 5:40

a navrhol ho canadan. Cena je bez GST (dane).

Mac
27. srpna • 1:16

??

Petr Broža
27. srpna • 7:45

Opraveno.

Radek
26. srpna • 22:51

Zajimalo by me, jak je to s kvalitou vozu. Jezdili jste po ne zrovna kvalitnich silnicich, jak se tam projevili americke plasty?

Petr Broža
26. srpna • 23:14

Velké překvapení - bez problému. Je to de facto německé auto, resp. uvnitř se tak alespoň tvářilo. Nic nevrže, nepraská, plasty na dotek nevržou a materiál příjemný. Při převzetí mělo auto najeto 3500 mil, při vrácení cca 9000.

Vita
29. srpna • 22:00

Jaké jsou plasty nadotek? Je to pěkný měký plast? Na hoře i dole?

Michal Rab
26. srpna • 11:25

To si delate srandu pane Broza, ne ?  Jezdite s sestivalcem v podstate v 5ti a automatem, kopec nekopec, vyjde Vam spotreba 9.5l/100 a to se Vam zda moc  Rek bych, ze to je optimum vzhledem k okolnostem. Nicmene ta dynamika jak ji popisujete skutecne nic moc

Petr Broža
26. srpna • 17:24

Ano, je to dost vzhledem k dynamice a objemu.

Michal Rab
26. srpna • 19:36

Neni. Dynamika mozna nic moc. Nicmene ukazte mi 6ti valec v automatu, ktery Vas v 5ti povozi za min nez 9l, osobne neznam. Pokud Vy ano, rad se poucim

Petr Broža
26. srpna • 19:50

PS. Troufám si tvrdit, že stejné nebo jen nepatrně vyšší bychom dosáhli i s motorem 3.5 V6, který má ale o 60 hp více a to je dooost velký rozdíl => neměli bychom problém s dynamikou a ještě bych pochválil spotřebu  (Dodge uvádí spotřebu 2.7 V6 18/25 mg a 3.5 V6 18/24 mpg.)

snow
27. srpna • 21:42

(nechtěl bych jezdit po amerických silnicích na nízkoprofilových gumách),

kde jste to jezdili kdyz tohle muzete napsat?

cestovali jsme v usa na zapadnim pobrezi- california, nevada,arizona (s toyotu corollou) a silnice sem si nemohl vynachvalit.

ikdyz tam maji hrubsi asfalt...(jednou jsme prudce zabrazilia jeli smykem tak 5 mestru a guma se nehorazne sjela ze to dalsich 1000km hazelo)

ale jinak silnice  uplna parada.

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
28. srpna • 9:39

Jasně, interstate jsou v pohodě, ale zkuste někdy sjet z hlavní silnice a bude nemile překvapen. Častokrát jsme museli jet po silnici s nezpevněným povrchem, případně po asfaltu s příšernými dírami a nerovnostmi (zejména na opuštěných místech v pouštích, případně když jsme jezdili zkratkami přes farmy apod.).

RedBaron
1. září • 21:17

To je jako hodnotit u nás polní cestu, dvoukolejovku k rybníku nebo nebo kořeňačku k lesní chatě

Petr Broža
1. září • 22:11

Jenže tam jsou polňačky skoro všude

RedBaron
2. září • 1:15

V té oblasti to není nic divného.

Zkuste si s autem projet od Lásenice přes Příbraz do Chlumu u Třeboně, odtud do Suchdola nad Lužnicí, dále přes Hrdlořezy do Nových Hradů, odtamtud do Horní Stropnice, Dobré Vody, pokračujte přes Hojnou Vodu, Mlýnský Vrch, Černé Údolí a Pohorskou Ves až do Leopoldova a nakonec Pohoří na Šumavě, také se jistě nesetkáte s prvotřídními dálnicemi s hladkým asfaltem

I přesto se mi v Novohradských horách moc líbí a zdejší krajina je přímo skvostná

Po návratu na D1 se člověk musí cítit jako v silničním ráji, nicméně ve Švýcarsku jsou na tom o dost lépe, tam vede i k poslednímu pařezu hladká asfaltka a díra, jakých je v naší ulici šest, je tam už zdálky obklíčena blikajícím svedením do vedlejšího pruhu.

Opravdu v těchto kontrastech vidíte stav amerických silnic tak žalostně?

LK
28. srpna • 7:05

Já jsem projel východní pobřeží a ty nejhorší silnice, na které jsem narazil, byly ve státě New York. Nejhorší na jejich poměry ale znamená, ža byly asi na průměru toho, co je u nás, spíš o něco lepší. Je fakt, že jsme jezdili hodně po IS.

Lukáš Rotrekl
26. srpna • 22:44

Nechcu se moc hadat, ase od kdy dela spotrebu jenom objem motoru. Mam pocit, ze je to dany zejmena tim kolik toho ten motor musi uvezt a jak je na to prizpusobenej. Konretne vlastni zkusenost: ducato 1,9TD spotreba 8,2l/100km na stejne trase stejne obsazeny auto stejny ridic stejny styl jizdy 2,5TD asi 6,8l/100km., tak nevim jestli je na miste jeden motor za spotrebu hanit a druhej chvalit. (To ze u toho 2,5 motoru dynamika byla nekde jinde je asi jasny). Jinak test probehl na 2000km tj Brno Split a zpet, coz uz je docela slusna vzdalenost na to aby to nebyla nahoda. 



Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
26. srpna • 23:16

Právě: 2.7 V6 je pro Magnum poddimenzován, z čehož plyne vyšší spotřeba.

Petr
23. dubna • 10:18

Mel jsem to stesti, ze jsem v pujcovne v lete 2005 dostal model 3,5L SXT. Spotreba (v americkem, tedy plynulejsim provozu) byla kolem 9L/100km (ve 2 lidech). Ovsem dynamika taky nic moc. Ne snad kvuli motoru, ten mel sily celkem dost, ale kvuli jeho sladeni se 4 stupnovym automatem. Jinak dojmy podobne - skvele auto, jedine minusy byly lehky volant, horsi vyhled, leve zrcatko a uz zminovany tandem motor-automat. U SXT uz je plne elektricky nastavitelne sedadlo ridice

Petr Broža
26. srpna • 19:45

Vlastní zkušenost: Buick Century 3.1 V6 - spotřeba za nějakých pět tisíc mil pod osm litrů ve stejném obsazení...  

Gergi
26. srpna • 22:11

Tak pokud jste v Buick Century prezil 5 tis. mil, tak byste zaslouzil titul hrdina socialisticke prace! Jel jsem s tim jsnou 50 mil na letiste a dostalo to u me znamku never more. Kdyz mi to pristavili podruhe, rekl jsem at si to nechaj. Ty jizdni vlastnosti! Ten volant! Proti tomu je konfekcni Ford Taurus uplny sportak, zvlast ve verzi s Duratecem (oproti staremu Vulcanu).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek Lutonský
27. srpna • 9:30

Také ze strachu před Buickem a podobnými (Chevrolet Impala) jsme si raději přímo v půjčovně připlatili a vzali auto vyšší třídy. Loni jsme Century naštěstí kvůli výměně oleje vrátili a dostali výrazně lepší Altimu.

Petr Broža
26. srpna • 22:24

Však také Century dostal přezdívku "Zelená příšera". Hrozné sedačky, hrozný podvozek, příšerné řízení, a to řazení pod volantem - to je nějaká americká specialita, má to každé druhé auto. Tuším, že jsme ani neměli centrál - kufr se otvíral na klíč, takže jsme při zavírání víka vždy trnuli, jestli jsme náhodou nenechali klíč v zavazadlovém prostoru; sedadla nebyla sklopná, takže bychom se do kufru už nedostali....

LK
27. srpna • 10:03

Řazení pod volantem je náhodou skvělá věc (u automatu), když si člověk zvykne. Při rozjedu tam zavirglujete a celou cestu máte vystaráno a můžete mít vpředu uprostřed od sedačku navíc nebo aspoň pěknou loketní opěrku a spousta místa.

Petr Broža
27. srpna • 11:06

S tou sedačkou uprostřed bych nesouhlasil, takřka znemožňuje vytvořit sedadla s anatomickým tvarem a dobrým tvarováním vedení. Řazení pod volantem jako takové problém není, ale měli jsme pocit, jako když jezdíme s wartburgem

LK
27. srpna • 11:27

Taky se tam dneska už třetí sedačky nedávají. Ale ohledně warťase - to je jako tvrdit, že při jízdě v novém BMW3 si připadám jako ve 120, protože plynový pedál jde z podlahy. Ze stejných důvodů mi přijde hanět řazení pod volanetem jako hrozné neobjektivní. Ostatně, BMW7 má řazení taky pod volantem, taky jste zažívali při testu pocit wartbugru

MadPete
27. srpna • 11:42

Trabi má taky řazení pod volantem!

U BMW 7 to je ovšem páčka jak od blinkrů a ne americká berla-mrazilka

LK
27. srpna • 12:05

To je pravda, ale berla mrazilka mě dostala

Michal Rab
26. srpna • 19:48

Tak v tom pripade se omlouvam  Mam zkusenost pouze s vozy evropske provenience  Tady by se tech 10l bral prumerny 2litr v automatu..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
26. srpna • 19:57

V USA se jezdí jinak, maximálka na dálnicích 105-120 km/h (65-75 mph), mimo město 88 km/h (55 mph). Žádné na palivo náročné sprinty 160 na dálnici tedy nehrozí, už jen proto, že v USA platí bodový systém, který vrcholí vysokou pokutou a pobytem ve vězení.

coolio
26. srpna • 22:38

Ovšem zato díky tempomatům se jede těch 120 i do pěkného kopce. Oni nedrží otáčky motoru, oni drží rychlost, což mi přijde odlišné od našeho způsobu jízdy.

Petr Broža
26. srpna • 23:13

Ano, provoz je maximálně plynulý, všichni jedou na rychlostním limitu - takřka žádné předjiždění, všichni se sunou 75 mph...

John
26. srpna • 9:50

Co přesně je MSRP?

MadPete
26. srpna • 9:56

Manufacturers Suggested Retail Price-výrobcem doporučená koncová cena.

John
26. srpna • 10:26

Včetně DPH (VAT)?

Jirka2
26. srpna • 15:15

V USA nemají VAT (DPH)

Snehulda
26. srpna • 18:27

Ale maji, ale lisi se stat od statu a k DPH se nekde pripocitava jeste mistni dan. Takze treba v Nevade DPH nemaji vubec (tusim), v Kalifornii je 7.5% a v San Franciscu je jeste mistni dan procento, takze celkem 8.5% (tusim, byl jsem tam uz davno). Docela nizke hodnoty pri srovnani s 19% CR .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Gergi
26. srpna • 22:15

Ale nemaji, VAT (Value Added Tax) maji treba v UK, ale ne USA. V USA je jen Sales Tax, coz je od VAT dost odlisna zalezitost ( i kdyz priznavam, ze pro koncoveho zakaznika - nepodnikatele, to muze vypadat stejne). Lisi se stat od statu ale i mistne (pak mate na uctence vic polozek - kolik jde statu a kolik mestu) a lisi se samozrejme podle druhu zbozi.

Petr Broža
26. srpna • 19:00

V Nevadě určitě daň je, ale nižší než v CA, podle účtenky za hotel snad nějakých 5,5-6 procent, pokud si dobře pamatuji.

snow
27. srpna • 21:34

jjojo presne tak. v nevade je necelych 6

Snehulda
26. srpna • 22:16

Jo, s tou nevadou je to mozny, fakt si to uz nepamatuju, ale jeden z tech jiznich statu (Arizona?, New Mexico?) kazdopadne dan vubec nemely ...

Jirka2
26. srpna • 15:15

V USA nemají VAT (DPH)

MadPete
26. srpna • 10:53









**Excludes tax 

...tvrdí na stránkách Dodge. 

 

2good4u
26. srpna • 8:36

No ceny uvadene v clanku jsou tzv. "MSRP" na coz se v Americe nehraje. To je pouze cena ktera visi za okmnem ale ve skutecnosti ji nikdo nezaplati. Kazdej dealer vam toto auto proda "easy" za cca 22 500 USD jestlize MSRP je 25 000. A mozna jeste min, protoze konkretne dealeri z Chrysler group dostavaji veliky bonusy na konci roku.

pan chrysler
18. února • 5:35

ty jsi nejakej chytrej ne? nedelal jsi treba na frejmingu v atlante cype ?

Haya
26. srpna • 7:41

no nekupte to. Asi si pojedu pro auto do Ameriky...

Petr
26. srpna • 7:59

V článku se píše, že za 750 to můžeš mít s dovozem sem.

neo
27. září • 16:17

s dovozom ? netreba nahodou prihlasovat auta mimo EU s vyssimi $$$ ?

coolio
26. srpna • 0:43

Pěkné auto i recenze. I kdybyste měli palubní počítač, nedobrali byste se patrně ke správné spotřebě. Také jsem se teď vrátil z cestování po Státech a Kanadě, a naše auto (taky Dodge) jednak nemělo ukazatel okamžité spotřeby, a ta průměrná byla podceněná, odhadem o 0,3 až 0,8 litru na 100km. Několikrát jsem to ověřoval naplněním nádrže po okraj. Známý co má Toyotu taky říkal že přidává asi 5% k deklarované spotřebě.

Doporučujeme

Články odjinud