Dodge Dart v provedení Aero: „americká Giulietta“ útočí spotřebou

Značka Dodge na domácím trhu představuje nové provedení svého kompaktního sedanu Dart s označením Aero. Pod kapotu tohoto modelu poprvé přivádí přeplňovaný motor Fiat 1,4 MultiAir a oslovit chce především nízkou spotřebou paliva.

Ačkoli to tak na první pohled nevypadá, aliance koncernů Fiat a Chrysler neznamená pouze přenos upravených amerických modelů do evropských podmínek. Příkladem může být italský typ Alfa Romeo Giulietta. I když jde o pětidveřový hatchback, stal se již základem dvou dalších koncernových modelů, ovšem s tříprostorovou karoserií klasického čtyřdveřového sedanu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dodge Dart vychází z evropského modelu Alfa Romeo Giulietta

Model Fiat Viaggio je našim končinám poněkud vzdálený, neboť je určen především zákazníkům na čínském trhu. V USA pak nyní bojuje o přízeň tamních motoristů sedan Dodge Dart. Ten je v současnosti nabízen ve výbavových stupních SE, SXT, Rallye a Limited, jimž je společný konvenční zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, který v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou vykazuje průměrnou spotřebu 9,4 l/100 km ve městě a 6,5 l/100 km na dálnici (EPA).

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Zákazníky žádající především nízkou spotřebu nově hodlá oslovit provedení Dodge Dart Aero, jež pod kapotu „americké Giulietty“ přináší přeplňovaný italský motor MultiAir s objemem 1,4 l. Zatímco v evropské Giuliettě dosahuje výkonu 170 koní (125 kW), v Dartu Aero má dávat 160 koní (118 kW), ovšem při zachování špičky točivého momentu na hodnotě 250 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled bychom příbuznost s hatchbackem Giulietta odhalili asi jen stěží

Tento zážehový agregát má v modelu Dodge Dart Aero v kombinaci s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou vykazovat průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km na dálnici, jež v případě použití šestistupňového dvouspojkového „automatu“ DDCT (Dual Dry Clutch Transmission) naroste o 0,2 l/100 km. I když nelze americkou normu měření spotřeby EPA srovnávat s evropskou metodikou, uveďme, že obdobně vybavená Giulietta vykazuje podle tabulek průměrnou spotřebu 5,8 l/100 km s „manuálem“ a 5,2 l/100 km s „automatem“ TCT.

Fiat MultiAir: zásadní modernizace „benzínů”?

Fiat MultiAir: zásadní modernizace „benzínů”?

Nový Dodge Dart v provedení Aero má stát v přepočtu 370 000 Kč, což je pouze o 14 000 Kč méně než u špičkového modelu Dart Limited. Součástí standardní výbavy typu Aero mají být například automatická klimatizace, stabilizační systém, tempomat, elektrické ovládání všech bočních oken, zrcátek a zámků, bezklíčkové zamykání, kožený potah volantu nebo zadní sdružené svítilny využívající zdrojů LED.
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků