Dodge Dart v provedení Aero: „americká Giulietta“ útočí spotřebou

Značka Dodge na domácím trhu představuje nové provedení svého kompaktního sedanu Dart s označením Aero. Pod kapotu tohoto modelu poprvé přivádí přeplňovaný motor Fiat 1,4 MultiAir a oslovit chce především nízkou spotřebou paliva.

Ačkoli to tak na první pohled nevypadá, aliance koncernů Fiat a Chrysler neznamená pouze přenos upravených amerických modelů do evropských podmínek. Příkladem může být italský typ Alfa Romeo Giulietta. I když jde o pětidveřový hatchback, stal se již základem dvou dalších koncernových modelů, ovšem s tříprostorovou karoserií klasického čtyřdveřového sedanu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dodge Dart vychází z evropského modelu Alfa Romeo Giulietta

Model Fiat Viaggio je našim končinám poněkud vzdálený, neboť je určen především zákazníkům na čínském trhu. V USA pak nyní bojuje o přízeň tamních motoristů sedan Dodge Dart. Ten je v současnosti nabízen ve výbavových stupních SE, SXT, Rallye a Limited, jimž je společný konvenční zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, který v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou vykazuje průměrnou spotřebu 9,4 l/100 km ve městě a 6,5 l/100 km na dálnici (EPA).

Testy | Alfa Romeo

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Zákazníky žádající především nízkou spotřebu nově hodlá oslovit provedení Dodge Dart Aero, jež pod kapotu „americké Giulietty“ přináší přeplňovaný italský motor MultiAir s objemem 1,4 l. Zatímco v evropské Giuliettě dosahuje výkonu 170 koní (125 kW), v Dartu Aero má dávat 160 koní (118 kW), ovšem při zachování špičky točivého momentu na hodnotě 250 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled bychom příbuznost s hatchbackem Giulietta odhalili asi jen stěží

Tento zážehový agregát má v modelu Dodge Dart Aero v kombinaci s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou vykazovat průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km na dálnici, jež v případě použití šestistupňového dvouspojkového „automatu“ DDCT (Dual Dry Clutch Transmission) naroste o 0,2 l/100 km. I když nelze americkou normu měření spotřeby EPA srovnávat s evropskou metodikou, uveďme, že obdobně vybavená Giulietta vykazuje podle tabulek průměrnou spotřebu 5,8 l/100 km s „manuálem“ a 5,2 l/100 km s „automatem“ TCT.

Technika | Fiat | Alfa Romeo

Fiat MultiAir: zásadní modernizace „benzínů”?

Nový Dodge Dart v provedení Aero má stát v přepočtu 370 000 Kč, což je pouze o 14 000 Kč méně než u špičkového modelu Dart Limited. Součástí standardní výbavy typu Aero mají být například automatická klimatizace, stabilizační systém, tempomat, elektrické ovládání všech bočních oken, zrcátek a zámků, bezklíčkové zamykání, kožený potah volantu nebo zadní sdružené svítilny využívající zdrojů LED.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků