Dodge Dart: pro začátek GTS 210, později SRT

Dodge Dart si nedávno odbyl svou světovou premiéru na autosalonu v Detroitu. O běžném provedení bylo už vše řečeno, respektive napsáno, a teď se pozornost pomalu obrací k ostřejší verzi SRT. Podle neoficiálních informací by takový vůz mohl být představen už příští rok. Očekává se agresivní vzhled, sportovní podvozek a motor s výkonem kolem 300 koní.

O kterou konkrétní jednotku půjde, to je zatím tajemství. Spekuluje se o nové přeplňované jedna-osmičce vybavené variabilním časováním ventilů a přímým vstřikem paliva. Maximální výkon by měl dosáhnout na 304 k. Právě tento motor se má objevit v nabídce Alfy Romeo příští rok. V úvahu taktéž připadá přeplňovaná verze motoru 2.0 Tigershark. Standardem bude dvouspojková automatická převodovka.

Ještě před modelem Dart SRT se představí GTS 210 Tribute, což je taktéž ostřejší varianta nového sedanu. Na svědomí ji má divize Mopar, která tento vůz postavila coby oslavu svého 75. výročí. Součástí edice je karbonová kapota a střecha, matně černé detaily nebo osmnáctipalcová litá kola. Pod kapotou najdeme motor 2.4 MultiAir, který díky předělanému sání a výfuku posílil z původních 186 k na 213 k. Novinka bude k vidění na Chicago Auto Show. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků