Dodge Dakota 2008: silák pro všechno

Dodge představil pokračovatele svého pickupu Dakota. Ten přináší řadu změn, které se projevily uvnitř i navenek.

Dodge Dakota byl od počátku svého vzniku určen pro Ameriku. Obliba na domácím trhu si vynutila představení svého pokračovatele, který se na cestách objeví již zanedlouho.

Zvenku se odehrálo změn několik. Přepracování se dočkaly oba nárazníky a přísným bezpečnostním předpisům se musela podřídit i přední kapota. Její nové tvary kromě zvýšené ochrany chodců při případném střetu přispívají také k lepší aerodynamice vozu. To má v konečném důsledku nemalý podíl na snížení spotřeby paliva.

V interiéru prošla omlazovací kůrou celá přístrojová deska včetně středového panelu. Prioritou bylo zvýšit počet úložných prostorů a vylepšená ergonomie ovládacích prvků nemohla zůstat stranou. Zákazníci budou mít na výběr z většího počtu materiálů čalounění než bylo v minulé generaci.

V nabídce budou dvě verze karoserie – Extended Cab s větším ložním prostorem a Crew Cab, která zase upřednostňuje místo pro posádku. V případě jejího provedení si pro sebe najde místo až šestice cestujících.

Zákazníci budou volit ze dvou motorů. Slabším bude vidlicový šestiválec 3,7 l s výkonem 154 kW (210 k) a točivým momentem 318 Nm. Agregát bude sériově dodáván s šestistupňovou manuální převodovkou, pro milovníky automatů bude k dispozici jeden se čtyřmi stupni. Osmiválec s o litr vyšším objemem (4,7 l) bude volbou pro ty náročnější, protože dosahuje maximální výkon 213 kW (290 k) a točivý moment 433 Nm. Jeho výhodou je bezesporu možnost spalovat i bioetanol a bude se dodávat výhradně s automatickou pětistupňovou převodovkou.

Dodge uvede novou verzi Dakota na trhy již zanedlouho. Od počátku prodejů bude k dostání pohon jak výhradně zadní nápravy, tak vypínatelný pohon všech čtyř kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Dakota

Chrysler

Walter Chrysler založil společnost v roce 1925 reorganizací Maxwell Motor Company (1904). V roce 1998 uzavřel partnerství s Daimlerem, dnes silně spolupracuje s italským Fiatem.

Chrysler je nejmenší ze tří velkých amerických automobilek (vedle Fordu a General Motors). Od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Chrysler 300 • Chrysler Voyager

TEST BMW 430i Cabrio: Léto sice skončilo, ale zábava může pokračovat

BMW 430i Cabrio

Čtyřválec, sportovní automatická převodovka, pohon zadních kol a otevřené nebe nad hlavou. Co by se mohlo pokazit?

včera | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

17.  9.  2021 | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků