Dodge Charger SRT8 Super Bee: divoká včela

Lakování Detonator Yellow, černá kapota, černé pruhy a "naštvaná" včela ve znaku. To vše nese odkaz na legendární musclecar z roku 1968. Nejde však o žádné retro pro přestárlé hipíky, agregát STR8 6,1 HEMI s 425 koňmi a stovka za pět sekund jsou ryzí současností.
Dodge Charger SRT8 Super Bee: divoká včela

Dodge Charger dostal pod kapotu vyladěný vidlicový osmiválec od divize Dodge Street and Racing Technology (SRT). Agtregát s označením SRT8 má původ v pohonné jednotce 5,7 l HEMI (250 kW/340 k), ale po převrtání na 6,1 l a adresnými zásahy disponuje výkonem 313 kW (425 k). Maximální kroutící moment je 569 Nm. Charger SRT8 vystřelí z klidu na stovku za 5 s.

Pro silnější pohonnou jednotku je přizpůsoben podvozek, lehce upravena maska a otvor chladiče, tlumiče dostaly tužší nastavení a na dvacetipalcových kolech z lehkých slitin jsou pneumatiky o rozměrech 245/45 vpředu a 255/45 vzadu.

Za velkými koly jsou brzdy od světoznámé firmy Brembo a v interiéru jsou oproti sériové verzi anatomicky tvarované sedačky a velký LCD displej. Charger SRT8 Super Bee nese duchovní odkaz na 60. léta 20. století, kdy silnice brázdil americký musclecar, legendární Dodge Coronet Super Bee z roku 1968, který byl o tři roky později nabízen už jako Charger. Současný model má speciální lakování "Detonator Yellow", černou kapotu a černé pruhy. Logo s rozezlenou včelou vás pak nenechá na pochybách, že tento vůz si umí na silnici zjednat respekt.


Dodge Charger SRT8 Super Bee
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků