Dodge Charger se zmenší a dostane turbo. Vrátí se i legendární kupé?

Dodge zásadně přepracuje model Charger. Bude menší a o 250 kg lehčí. Platformu si půjčí od Alfy Romeo a možná dorazí i příbuzné sportovní kupé.
Dodge Charger se zmenší a dostane turbo. Vrátí se i legendární kupé?

Klasický americký sedan Dodge Charger se vyrábí už od roku 2005, pokud tedy nepočítáme dřívější modely tohoto jména. Pomalu se blíží jeho konec, i když na současné platformě „Chrysler LX“ vznikne ještě poslední modernizace, která musí na trhu vydržet minimálně do roku 2019.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dodge Charger stojí na současné platformě LX už od roku 2005. Nový model si vypůjčí základ od Alfy Romeo Giulia a dostane oturbený čtyřválec. Bude to menší auto, ale možná se vrátí i jako kupé. Ovšem ohledně něj se spekuluje o jménu Barracuda

Platforma Chrysler LX sahá až do počátku nového tisíciletí, kdy vznikla úpravou platformy LH. Ta je příbuzná platformám Mrcedesu z druhé poloviny devadesátých let, vždyť stejnou má i stařičký Chrysler 300. Právě kvůli nové generaci Dodge Charger připravuje koncern FCA Fiat-Chrysler úplně novou platformu.

Ta bude vycházet ze společného základu, který používá i sedan Alfa Romeo Giulia. Platforma se jmenuje „Giorgio“ a poskytuje poměrně dobrou variabilitu pro modely s pohonem zadních nebo všech kol. Pro nový Charger a další generaci amerických modelů se platforma natáhne. Stejnou bude mít i větší luxusní sedan Alfy Romeo.

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Nový Charger také opět dostane čtyřválec s přeplňováním dvěma turby, půjde o nový motor 2,0 l vyvíjený pro Jeep Wrangler. Očekává se výkon okolo 220 kW (300 k). Zájemci ale nepřijdou ani o šestiválec a to v atmosférické i přeplňované podobě.

Nový Dodge Charger bude sice trochu menší, ale cílem vývojářů je odlehčit auto minimálně o 250 kg. Zajímavé je, že díky nové platformě může vzniknout i technicky příbuzné kupé. To zatím nebylo oficiálně potvrzeno, ale duchovní nástupce legendárního kupé Charger z přelomu 60. a 70. let by byl určitě zajímavý obchodní artikl. Dodge nicméně připravuje sportovní model se jménem Barracuda. To by mohl být právě on.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků