Dodge zásadně přepracuje model Charger. Bude menší a o 250 kg lehčí. Platformu si půjčí od Alfy Romeo a možná dorazí i příbuzné sportovní kupé.
Klasický americký sedan Dodge Charger se vyrábí už od roku 2005, pokud tedy nepočítáme dřívější modely tohoto jména. Pomalu se blíží jeho konec, i když na současné platformě „Chrysler LX“ vznikne ještě poslední modernizace, která musí na trhu vydržet minimálně do roku 2019.
Dodge Charger stojí na současné platformě LX už od roku 2005. Nový model si vypůjčí základ od Alfy Romeo Giulia a dostane oturbený čtyřválec. Bude to menší auto, ale možná se vrátí i jako kupé. Ovšem ohledně něj se spekuluje o jménu Barracuda
Platforma Chrysler LX sahá až do počátku nového tisíciletí, kdy vznikla úpravou platformy LH. Ta je příbuzná platformám Mrcedesu z druhé poloviny devadesátých let, vždyť stejnou má i stařičký Chrysler 300. Právě kvůli nové generaci Dodge Charger připravuje koncern FCA Fiat-Chrysler úplně novou platformu.
Ta bude vycházet ze společného základu, který používá i sedan Alfa Romeo Giulia. Platforma se jmenuje „Giorgio“ a poskytuje poměrně dobrou variabilitu pro modely s pohonem zadních nebo všech kol. Pro nový Charger a další generaci amerických modelů se platforma natáhne. Stejnou bude mít i větší luxusní sedan Alfy Romeo.
Nový Charger také opět dostane čtyřválec s přeplňováním dvěma turby, půjde o nový motor 2,0 l vyvíjený pro Jeep Wrangler. Očekává se výkon okolo 220 kW (300 k). Zájemci ale nepřijdou ani o šestiválec a to v atmosférické i přeplňované podobě.
Nový Dodge Charger bude sice trochu menší, ale cílem vývojářů je odlehčit auto minimálně o 250 kg. Zajímavé je, že díky nové platformě může vzniknout i technicky příbuzné kupé. To zatím nebylo oficiálně potvrzeno, ale duchovní nástupce legendárního kupé Charger z přelomu 60. a 70. let by byl určitě zajímavý obchodní artikl. Dodge nicméně připravuje sportovní model se jménem Barracuda. To by mohl být právě on.