Dodge Charger se zmenší a dostane turbo. Vrátí se i legendární kupé?

Dodge zásadně přepracuje model Charger. Bude menší a o 250 kg lehčí. Platformu si půjčí od Alfy Romeo a možná dorazí i příbuzné sportovní kupé.
Dodge Charger se vrátil jako klasický sedan s retro designem v roce 2005. Současná generace vlastně pořád konstrukčně vychází z tohoto 11 let starého modelu

Klasický americký sedan Dodge Charger se vyrábí už od roku 2005, pokud tedy nepočítáme dřívější modely tohoto jména. Pomalu se blíží jeho konec, i když na současné platformě „Chrysler LX“ vznikne ještě poslední modernizace, která musí na trhu vydržet minimálně do roku 2019.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dodge Charger stojí na současné platformě LX už od roku 2005. Nový model si vypůjčí základ od Alfy Romeo Giulia a dostane oturbený čtyřválec. Bude to menší auto, ale možná se vrátí i jako kupé. Ovšem ohledně něj se spekuluje o jménu Barracuda

Platforma Chrysler LX sahá až do počátku nového tisíciletí, kdy vznikla úpravou platformy LH. Ta je příbuzná platformám Mrcedesu z druhé poloviny devadesátých let, vždyť stejnou má i stařičký Chrysler 300. Právě kvůli nové generaci Dodge Charger připravuje koncern FCA Fiat-Chrysler úplně novou platformu.

Ta bude vycházet ze společného základu, který používá i sedan Alfa Romeo Giulia. Platforma se jmenuje „Giorgio“ a poskytuje poměrně dobrou variabilitu pro modely s pohonem zadních nebo všech kol. Pro nový Charger a další generaci amerických modelů se platforma natáhne. Stejnou bude mít i větší luxusní sedan Alfy Romeo.

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Nový Charger také opět dostane čtyřválec s přeplňováním dvěma turby, půjde o nový motor 2,0 l vyvíjený pro Jeep Wrangler. Očekává se výkon okolo 220 kW (300 k). Zájemci ale nepřijdou ani o šestiválec a to v atmosférické i přeplňované podobě.

Nový Dodge Charger bude sice trochu menší, ale cílem vývojářů je odlehčit auto minimálně o 250 kg. Zajímavé je, že díky nové platformě může vzniknout i technicky příbuzné kupé. To zatím nebylo oficiálně potvrzeno, ale duchovní nástupce legendárního kupé Charger z přelomu 60. a 70. let by byl určitě zajímavý obchodní artikl. Dodge nicméně připravuje sportovní model se jménem Barracuda. To by mohl být právě on.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků