Dodge Charger s vylepšeným Hemi V8

Dodge představil své úpravy pro model Charger 2009. A některé z nich se týkají také nejvýkonnějšího provedení SRT8.

Právě jeho mohutná pohonná jednotka Hemi V8 zůstala svým objemem 5,7 l zachována, ale zlepšily se její výkonové parametry a snížila spotřeba. Hemi V8 nyní dává nejvyšší výkon 368 koní a točivý moment dosahuje 535 Nm, což je oproti dosavadním údajům (340 k/528 Nm) citelný pokrok. Dosáhlo se jej díky vylepšenému chlazení a aplikace proměnného časování ventilů VVT či k hospodárnosti příspívající MDS (Multi displacement System). Další vylepšení se soustředily na zlepšení spolehlivosti provozu. Změn doznal klikový hřídel, dvouhmotový setrvačník, ventilové pružiny či olejové čerpadlo se zvýšeným výkonem pro pohon systému VVT.

Pro Dodge Charger modelového roku 2009 budou v nabídce dva nové odstíny laku, změnil se tvar zadních světel a anténa se přesunula do zadního okna, Charger v provedení SE dostává již ve standardu litá kola. Oživen byl také interiér, a sice díky ozdobným rámečkům na středové konzoli a dalším drobnostem. Novinkou je osvětlení kapes ve dveřích a odkládací ploška před držáky nápojů.
 
V případě vrcholného provedení řady, tedy Chargeru SRT8, byl rozšířen seznam standardní výbavy. Patří sem dvouzónová automatická klimatizace, automatické reflektory, jednodotykové spouštění a zavírání okenních skel, nové opěrky hlav na předních sedadlech, dálkové startování, pylový filtr či vyhřívání předních sedadel. Charger SRT8 dostal také upravené systémy řízení podvozku ABS a ESP, což mělo za cíl omezit pulzování brzdového pedálu, a nově odladěné pérování pro zlepšení jízdních vlastností a ovladatelnosti.

Novinkou je rovněž zavedení nového akčního modelu s názvem Super Bee, který je vyveden v barvě Hemi Orange. Opatřen je specifickými litými koly, stříbrnými brzdiči Brembo a nápisy Super Bee na zadních blatnících.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Charger 2009

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků