Dodge Charger: návrat klasických musclecars (nové foto)

32 komentářů

Pirda
9. ledna • 12:24

Auto s Hemi je můj sen. 525 Nm je prostě bomba. A ten zvuk osmiválce musí být famózní

Mac
9. ledna • 13:34

ta spotřeba taky

Petr
9. ledna • 13:52

už se to tady psalo stokrát, Hemi je na svůj objem úsporný motor. Vypíná válce a žere slabých 12 l. Zkus se někdy projet třeba v Audi 4.2V8 a uvidíš, že spotřebu budeš mít stejnou nebo vyšší. A to má slabých 410 Nm tebo tak nějak.

puck
9. ledna • 14:14

nj to musi byt famozny vykon a zvuk ked vypne valce

ska-p
9. ledna • 14:43

Ty válce vypíná jen při jízdě konstantní rychlostí, třeba na dálnici - když dodržujete limity nebo někde na okresce, při akceleraci dojde k jejich zapojení takovou rychlostí, že to řidič nemá šanci postřehnout, o výkon a zvuk bych se tedy nebál, tohle opatření pouze snižuje spotřebu. Btw. Mercedes tento systém používá také...ovšem jako první ho uvedl Cadillac tuším už v roce 81

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bob Ash
9. ledna • 17:27

Jo, byl to motor V8-6-4 od Cadillaku, vyráběnej v roce 1981. Pak to přestali dělat, protože s tehdejší úrovní počítačů se to jen sralo a sralo ...

LK
10. ledna • 9:36

Ne že by se to až tak s*lo, problémy byly v zásadě dva. První je ten, že v módu čtyřválce ten motor neměl potřebný výkon (přece jen tehdejší V8 dělaly nějakých 160 koní). Druhý je ten, že režim na šest válců byl velice hrubý (vibrace + zvuk). Takže většina majitelů V8 než aby ušetřila pár pitomých centů na benzínu za cenu slabého výkonu (režim 4 válců) nebo vibrací a hluku (režim 6 válců), tak si to radši odpojila a jezdila jako full-time V8. Zrovna jsem v kontaktu s jedním amíkem, který to koupil, má to odpojené a chce si to nechat zapojit.

ska-p
10. ledna • 13:57

Pokud vím, tak Cadillac s tímto motorem je i v ČR

goes
11. ledna • 16:09

palubka jako mix tanku-moskvice a trabanty, vnejsi design hruuuza... ale predem vsem drbalistum rikam, ze je to muj pohled a nehodnotim techiku, kterou v US car vubec neznam.

Ace2
11. ledna • 18:48

a že jsem tak zvědavej v Evropě se jako v roce 1981 vyrábělo co.... tedy ono to těžko zjistit, protože ty auta už lehla rzí

goes
11. ledna • 19:35

hele chlapi, psal jsem niz, ze je to muj nazor a uprimne EU vozy te doby jsou v mych ocich taky hruzy, proste nejsem naladen na veterany, auta se mi libi designem tak od roku +-90, predtim jen par vyjimek, tudiz toto US car je mimo...

LK
11. ledna • 18:16

Design je docela subjektivní záležitost. Přesto když to srovnám s žigulíky a škodivkami, co tady v tu domu jezdily, tak je to nebe a dudy. A to neberu v potaz techniku.

Marek Litzman
9. ledna • 20:16

a obnovili v šestnáctiválci konceptu Sixteen

Pavel
9. ledna • 20:44

Jenže tam jim to prý moc nefungovalo.

Bob Ash
9. ledna • 21:20

Co myslíš, když o něčem píšu že se to sralo a sralo, fakt máš pocit že jsem chtěl světu sdělit že to fungovalo spolehlivě? :o)

Marek Litzman
9. ledna • 20:59

njn, ale od toho je koncept, ne? Jinak ten motor byl udělanej tak, že dali za sebe 2 osmiválce a trochu to poštelovali, ale nebyl to žádný originál, v sérii by to bejt nemohlo, protože to nebylo řádně odladěný.

elipsoid
10. ledna • 23:01

Ze by namet na clanek? Co na to redakce?

Pavel
10. ledna • 23:29
elipsoid
10. ledna • 23:56

Mel jsem na mysli spis Hemi jako motor samotny, ale diky za tip.

Chesus
9. ledna • 12:10

Myslím že Chrysler/Dodge udělali dobře, se vrátili ke klasice - velké motory, velká auta, pohon zadních kol. Je to prostě věc, která k americkým autoům patří. Mě se 300 i Charger moc líbí, i když Charger vypadá trošku hůř než Crysler.

pig
9. ledna • 12:09

kdo jeste pred rokem dvema nevidel v aaa auto toho mercury hot-rod z roku 57, nevi co to je muscle car!

Bob Ash
9. ledna • 17:25

To Mercury je mix hot rodu a customu, muscle cars ani náhodou ...

Tomcat
10. ledna • 9:23

No co se dá dělat. HotRody, StreeRody, musclecars, custum , showcar a lowridery se často pletou. Vono nejde auto rařadit často jen do jedné kategorye

Tomcat
9. ledna • 11:45

Co to más polečnýho s musclecars. Jméno? Chargeru 1967 byl kupé a měl výkon 257,4 kW!

nununu
10. ledna • 15:26

trochu jiný koně,odečti 30%

Tomcat
10. ledna • 16:40

???? Vysvětlete?

Bob Ash
11. ledna • 18:56

do roku 1971 se udávaly koně bez příslušenství motoru (alternátor atd.), potom už s nima. Rozdíl bejvá tak 20 až 30 procent ...

Na druhou stranu spousta motorů byla tehdy podhodnocenejch, třeba Hemi měla ve skutečnosti asi 470 tehdejších koní, na udávanejch 425. A někde byly rozdíly ještě vetší, Camaro Z28 mělo udávanejch 290 hp a v reálu ke čtyřem stům ...

nununu
10. ledna • 17:18

hrubé a čisté koně. začalo se to jinak počítat

GM dropped compression ratios across the board for 1971 and also adopted "net" alongside "gross" power ratings for its engines (by '72, all engines were only net rated). For the 250-cubic inch inline six, the power rating dropped from 155-gross to 110-net horsepower. For the LT-1, the drop was a 30-horsepower plunge down to a 330 horsepower gross and 275 horsepower net

dall
9. ledna • 17:36

70-tá léta už se nevrátí...

Tomcat
9. ledna • 23:33

Jo, jo tenkrát se dělala ještě auta

Petr Broža
9. ledna • 11:49

Hemi má výkon 250 kW...

Doporučujeme

Články odjinud