Dodge Challenger SRT8 392: HEMI 6,4 a 470 koní

V Las Vegas se po boku dalších novinek Chrysleru představí také verze Challengeru jménem SRT 392. Její naladění vypadá slibně.
Dodge Challenger SRT8 392: HEMI 6,4 a 470 koní

Na show SEMA, jež vypukne již za několik týdnů v Las Vegas, vystaví Chrysler řadu novinek včetně omezených sérií Dodge Redline Charger nebo Fiat 500 z dílen vlastní ladičské značky Mopar. Sportovní Dodge Challenger má pro modelový rok 2011 ve svém standardním provedení nabídnout decentní retuše karoserie a nový vidlicový šestiválec Pentastar s objemem 3,6 l a výkonem 305 koní (224 kW). V nabídce se však objeví především omezená edice špičkové verze Challenger SRT8 392, která vznikne v sérii čítající 1 492 vozů.

Jak již doplňkové číselné označení napovídá, najdeme pod její kapotou nový vidlicový osmiválec HEMI s objemem 6,4 l, tedy 392 kubických palců. Naladěn má být na výkon 470 koní (346 kW) a točivý moment 637 Nm, což je údajně o 122 Nm více než u dosavadního osmiválce o objemu 6,1 l. Novinka dostala nově odladěné pérování a tužší tlumiče a strmější převod řízení. Americký výrobce tvrdí, že Challenger SRT8 392 je nyní „mrštnější a hravější, ale zároveň schopný dosáhnout příčného zrychlení plných 0,93 g, což je nejvyšší hodnota, jakou kdy sériový Challenger vykazoval.

Modifikace mechanických skupin vozu šly ruku v ruce s drobnými úpravami karosérie. Pro SRT8 392 budou k mání pouze ve dvou barevných provedeních, tmavomodrém s bílými „rychlými pruhy“, nebo v přesně opačné kombinaci. Všimneme si také specifických emblémů „392 HEMI“, výfuků s čtveřicí koncovek, většího „lízátka“ pod předním nárazníkem, nepatrně rozšířených blatníků nebo zvýrazněné odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru. Sadu specifických prvků završuje sada nových dvacetipalcových litých ráfků. Uvnitř SRT8 392 nabídne do běla laděné kožené čalounění s modrými pruhy a kontrastním stehováním a plakety s pořadovým výrobním číslem.

Omezená edice Dodge Challenger SRT8 392 má do světa přivést nový osmiválec, v showroomech se objeví na konci příštího léta a ukáže, že velkým a silným motorům veskrze konvenčního uspořádání ještě zdaleka neodzvonilo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger SRT8 392 na jediných dosud uvolněných snímcích
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků