Dodge Challenger SRT8 392: HEMI 6,4 a 470 koní

V Las Vegas se po boku dalších novinek Chrysleru představí také verze Challengeru jménem SRT 392. Její naladění vypadá slibně.
Dodge Challenger SRT8 392: HEMI 6,4 a 470 koní

Na show SEMA, jež vypukne již za několik týdnů v Las Vegas, vystaví Chrysler řadu novinek včetně omezených sérií Dodge Redline Charger nebo Fiat 500 z dílen vlastní ladičské značky Mopar. Sportovní Dodge Challenger má pro modelový rok 2011 ve svém standardním provedení nabídnout decentní retuše karoserie a nový vidlicový šestiválec Pentastar s objemem 3,6 l a výkonem 305 koní (224 kW). V nabídce se však objeví především omezená edice špičkové verze Challenger SRT8 392, která vznikne v sérii čítající 1 492 vozů.

Jak již doplňkové číselné označení napovídá, najdeme pod její kapotou nový vidlicový osmiválec HEMI s objemem 6,4 l, tedy 392 kubických palců. Naladěn má být na výkon 470 koní (346 kW) a točivý moment 637 Nm, což je údajně o 122 Nm více než u dosavadního osmiválce o objemu 6,1 l. Novinka dostala nově odladěné pérování a tužší tlumiče a strmější převod řízení. Americký výrobce tvrdí, že Challenger SRT8 392 je nyní „mrštnější a hravější, ale zároveň schopný dosáhnout příčného zrychlení plných 0,93 g, což je nejvyšší hodnota, jakou kdy sériový Challenger vykazoval.

Modifikace mechanických skupin vozu šly ruku v ruce s drobnými úpravami karosérie. Pro SRT8 392 budou k mání pouze ve dvou barevných provedeních, tmavomodrém s bílými „rychlými pruhy“, nebo v přesně opačné kombinaci. Všimneme si také specifických emblémů „392 HEMI“, výfuků s čtveřicí koncovek, většího „lízátka“ pod předním nárazníkem, nepatrně rozšířených blatníků nebo zvýrazněné odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru. Sadu specifických prvků završuje sada nových dvacetipalcových litých ráfků. Uvnitř SRT8 392 nabídne do běla laděné kožené čalounění s modrými pruhy a kontrastním stehováním a plakety s pořadovým výrobním číslem.

Omezená edice Dodge Challenger SRT8 392 má do světa přivést nový osmiválec, v showroomech se objeví na konci příštího léta a ukáže, že velkým a silným motorům veskrze konvenčního uspořádání ještě zdaleka neodzvonilo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger SRT8 392 na jediných dosud uvolněných snímcích
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 67 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků