Dodge Challenger SRT8 392: exkluzivita detailně

Jednou z hvězd letošního veletrhu SEMA v Las Vegas se stala speciální edice odvozená z Dodge Challengeru. Nyní o ní víme více.

O modelu Dodge Challenger SRT8 392 jsme psali již dříve, teprve nyní ale máme k dispozici podrobné údaje a více fotografií, jakkoli snímky interiéru mezi nimi bohužel stále chybí.

Challenger SRT8 392 bude vůbec prvním strojem, o jehož pohon se postará zcela nový vidlicový osmiválec HEMI s objemem 6,4 l (tedy 392 kubických palců), výkonem 470 koní (346 kW) a točivým momentem 637 Nm, což je o 45 koní (33 kW), resp. 122 Nm více než u dosavadní verze HEMI s objemem 6,1 l.

Podle informací značky Dodge zrychlí její Challenger SRT8 392 z klidu na 96 km/h za méně než 4 s a čtvrtmíli absolvuje za 12 s. Oproti standardnímu provedení Challnegeru SRT8 pro modelový rok 2011 nabízí série 392 také přepracované závěsy kol a nové řízení a bude schopen vykázat příčné zrychlení až 0,93 G, což je nejvíce mezi sériovými Challengery všech dob.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bez zajímavosti není, že v případě kombinace s novou pětistupňovou automatickou převodovkou bude motor opatřen odpojováním čtyř válců v případě částečné zátěže, což by se mělo promítnout do citelného snížení spotřeby paliva. Za příplatek si ale bude moci nový majitel objednat šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Tremec TR6060, která se dnes sice běžně objevuje například ve sportovních vozech General Motors, ale svoji premiéru oslavila již před třemi lety v modelu Dodge Viper SRT10.

Na první pohled si na této edici všimneme dvacetipalcových ráfků, emblémů 392 HEMI, čtveřice koncovek výfuků Mopar, většího předního spoileru, zadního přítlačného křídla, rozšířených blatníků nebo v barvě karoserie lakovaného rámu masky chladiče. V nabídce budou dvě barevné kombinace, bílá s modrými „rychlými pruhy“ a modrá s pruhy bílými. Uvnitř prý najdeme sedadla čalouněná kůží ve zbarvení Smooth Pearl White a opatřená kontrastním, modrým stehováním, z leštěného nerezu vyrobenou středovou konzoli nebo adekvátně zpracované obklady dveří.

Challenger SRT8 392 se do prodejů dostane během několika týdnů a vznikne pouze v několika stovkách exemplářů, 1 100 jich bude určeno trhům USA a dalších 392 pro Kanadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Dodge Challenger SRT8 392

bazar

Chrysler 300C 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 163 262 km
Cena: 167 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2,8
Rok výroby: 2007
Stav: 227 736 km
Cena: 95 000 Kč
Dodge Journey 2
Rok výroby: 2008
Stav: 107 498 km
Cena: 206 000 Kč
Dodge Journey 2
Rok výroby: 2009
Stav: 146 607 km
Cena: 210 000 Kč
Dodge RAM 5,7
Rok výroby: 2005
Stav: 87 497 km
Cena: 380 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků