Dodge Challenger SRT8 392: exkluzivita detailně

Jednou z hvězd letošního veletrhu SEMA v Las Vegas se stala speciální edice odvozená z Dodge Challengeru. Nyní o ní víme více.

O modelu Dodge Challenger SRT8 392 jsme psali již dříve, teprve nyní ale máme k dispozici podrobné údaje a více fotografií, jakkoli snímky interiéru mezi nimi bohužel stále chybí.

Challenger SRT8 392 bude vůbec prvním strojem, o jehož pohon se postará zcela nový vidlicový osmiválec HEMI s objemem 6,4 l (tedy 392 kubických palců), výkonem 470 koní (346 kW) a točivým momentem 637 Nm, což je o 45 koní (33 kW), resp. 122 Nm více než u dosavadní verze HEMI s objemem 6,1 l.

Podle informací značky Dodge zrychlí její Challenger SRT8 392 z klidu na 96 km/h za méně než 4 s a čtvrtmíli absolvuje za 12 s. Oproti standardnímu provedení Challnegeru SRT8 pro modelový rok 2011 nabízí série 392 také přepracované závěsy kol a nové řízení a bude schopen vykázat příčné zrychlení až 0,93 G, což je nejvíce mezi sériovými Challengery všech dob.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bez zajímavosti není, že v případě kombinace s novou pětistupňovou automatickou převodovkou bude motor opatřen odpojováním čtyř válců v případě částečné zátěže, což by se mělo promítnout do citelného snížení spotřeby paliva. Za příplatek si ale bude moci nový majitel objednat šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Tremec TR6060, která se dnes sice běžně objevuje například ve sportovních vozech General Motors, ale svoji premiéru oslavila již před třemi lety v modelu Dodge Viper SRT10.

Na první pohled si na této edici všimneme dvacetipalcových ráfků, emblémů 392 HEMI, čtveřice koncovek výfuků Mopar, většího předního spoileru, zadního přítlačného křídla, rozšířených blatníků nebo v barvě karoserie lakovaného rámu masky chladiče. V nabídce budou dvě barevné kombinace, bílá s modrými „rychlými pruhy“ a modrá s pruhy bílými. Uvnitř prý najdeme sedadla čalouněná kůží ve zbarvení Smooth Pearl White a opatřená kontrastním, modrým stehováním, z leštěného nerezu vyrobenou středovou konzoli nebo adekvátně zpracované obklady dveří.

Challenger SRT8 392 se do prodejů dostane během několika týdnů a vznikne pouze v několika stovkách exemplářů, 1 100 jich bude určeno trhům USA a dalších 392 pro Kanadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Dodge Challenger SRT8 392
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků