Dodge Challenger SRT Hellcat přijíždí, má přes 600 koní (+ 50x foto)

Je to nejsilnější Challenger všech dob. Hellcat v rámci faceliftu posílil na více než 600 koní…

A přece to jde! Automobilka Dodge představuje modernizované provedení svého špičkového Challengeru ve verzích Challenger SRT a Challenger SRT Hellcat, jež přinášejí ještě silnější motory pro ještě větší potěšení z jízdy. Většina modifikací pochází z Challengeru 2015 prezentovaného letos v New Yorku, změnil se tak styling přední a zadní části karoserie a výbava interiéru pokročila do vyšší úrovně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové modely Dodge Challenger SRT a Challenger SRT Hellcat sází na výkon...

Challenger SRT Hellcat vyniká na první pohled upraveným předním nárazníkem bez mlhovek, výraznějším lízátkem a větším spoilerem na víku zavazadlového prostoru. Obě provedení, tedy Challenger SRT i Challenger SRT Hellcat vyjíždí na dvacetipalcových kovaných ráfcích, jež jsou u Hellcatu lakovány černě a obuty do pneumatik Pirelli P Zero Nero. Hellcat přichází zároveň s dvoudílnými brzdovými kotouči Brembo o průměru 390 mm, takže jde údajně o největší brzdy, jaké se dosud na voze Dodge  Challenger objevily.

Dodge Challenger: před 40 lety byla ukončena výroba kultovní generace

Dodge Challenger: před 40 lety byla ukončena výroba kultovní generace

Dostupnější Challenger SRT dostal upravený osmiválec 6.4 HEMI, jenž posílil o 16 koní a 6 Nm na aktuálních 492 koní (362 kW) a 643 Nm. Provedení SRT Hellcat boří hranice zástavbou osmiválce 6.2 HEMI dopovaného mechanickým přeplňovacím kompresorem, jenž z jeho útrob vydoluje plných 608 koní (447 kW). Pro oba motory lze vybírat mezi manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a osmistupňovým „automatem“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Omlazená škála prvků multimediální soustavy skýtá další možnosti 

Co se provedení interiéru týče, ani jeden z typů omlazené rodiny Challenger SRT nijak výrazně nevybočuje ze stylu stanoveného posledním faceliftem výchozího Challengeru. Vyzdvihnout je třeba zejména upravené pracoviště řidiče s novým přístrojovým štítem, koncernový multimediální systém Uconnect s dotykovým displejem o úhlopříčce 8,4 palce nebo elektronický volič samočinné převodovky.

Dodge Challenger SRT8 392: exkluzivita detailně

Dodge Challenger SRT8 392: exkluzivita detailně

Řidič se dále může těšit na širokou škálu možností regulace jednotlivých komponent řízení podvozku od tuhosti pérování přes řízení až po účinek systému trakce. Hellcat je dodáván s dvojicí transpondérů, černým a červeným. Zatímco ten první se hodí pro běžné ježdění, ten druhý z vozu ihned po nastartování vydoluje po stránce jízdních výkonů to nejlepší…

Předchozí KAPITOLY Následující
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků