Dodge Challenger SRT Hellcat má nakonec přes 700 koní!

Ještě žádný sériově vyráběný americký muscle car neposílal na silnici takový výkon. Aspoň to tedy tvrdí Chrysler o brutálním Challengeru Hellcat.
Seznam kapitol
  1. Dodge Challenger SRT Hellcat
  2. Dodge Challenger SRT Hellcat: Fotogalerie

Chrysler oficiálně potvrdil parametry kompresorem přeplňovaného osmiválce Hellcat, který pohání stejnojmenný Dodge Challenger SRT 6.2 HEMI. V naprosto sériovém a homologovaném provedení posílá tohle monstrum na zadní kola výkon 527 kW, tedy pěkných 717 koní.

Ani točivý moment s hodnotou 884 Nm nezní nějak podvyživeně. Automobilka tak skutečně splnila sliby, když tvrdila, že Hellcat bude mít „přes 600 koní“. Challenger Hellcat dostal i zesílenou osmistupňovou automatickou převodovku 8HP90 místo verze 8HP70. Manuální šestikvalt pak pochází přímo z Viperu.

Goodwood je zhmotněný sen automobilových fanoušků (160x foto)

Goodwood je zhmotněný sen automobilových fanoušků (160x foto)

Vůz strávil o 35 % více času v aerodynamickém tunelu než jakýkoli jiný Chrysler a například chlazení spolu s přísunem dostatku čerstvého vzduchu k motoru si vyžádalo zásadní přepracování konstrukce přední části auta.

Jen připomínáme, že k vozu dostanete dva klíčky. Černý dáte manželce, dětem nebo servisu, protože dovolí používat jen maximálně 500 koní. Červený klíček, který si samozřejmě necháte v kapse vy, potom odemkne stavidla výkonu a děj se vůle boží.

10 Amerik, které byste si měli koupit

10 Amerik, které byste si měli koupit

Ačkoli se o přemotorovaných amerických autech říká, že umí jezdit jenom rovně a pálit gumy, Dodge Challenger SRT Hellcat si přeci jen poradí i se zatáčkami. Dostal odlišné nastavení podvozku a také pořádné brzdy. Přední kotouče Brembo teď mají průměr 391 mm.

Sice to vzhledem ke své hmotnosti nebude americké Ferrari 458 Speciale, ale těch pár desetin, které ztratí v zatáčce, dožene brutální silou na rovinkách.

Dodge Challenger Hellcat je vlastně nejvýkonnější sériový muscle car všech dob. Když se podíváme na konkurenci, Chevrolet to dotáhl s modelem Camaro ZL1 jen na ušmudlaných 588 koní a 754 Nm, Ford Mustang zvládl jen 671 koní v modelu Shelby GT500, pokud tedy nepočítáme speciální model GT500 Cobra o výkonu 850 koní, který vznikl jen v jediném exempláři.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dodge Challenger SRT Hellcat
  2. Dodge Challenger SRT Hellcat: Fotogalerie

bazar

Dodge Journey 2
Rok výroby: 2008
Stav: 107 498 km
Cena: 206 000 Kč
Dodge Journey 2
Rok výroby: 2009
Stav: 146 607 km
Cena: 210 000 Kč
Chrysler 300C 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 163 262 km
Cena: 167 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2,8
Rok výroby: 2007
Stav: 227 736 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků