Dodge Challenger SRT Hellcat má nakonec přes 700 koní!

Ještě žádný sériově vyráběný americký muscle car neposílal na silnici takový výkon. Aspoň to tedy tvrdí Chrysler o brutálním Challengeru Hellcat.
Seznam kapitol
  1. Dodge Challenger SRT Hellcat
  2. Dodge Challenger SRT Hellcat: Fotogalerie

Chrysler oficiálně potvrdil parametry kompresorem přeplňovaného osmiválce Hellcat, který pohání stejnojmenný Dodge Challenger SRT 6.2 HEMI. V naprosto sériovém a homologovaném provedení posílá tohle monstrum na zadní kola výkon 527 kW, tedy pěkných 717 koní.

Ani točivý moment s hodnotou 884 Nm nezní nějak podvyživeně. Automobilka tak skutečně splnila sliby, když tvrdila, že Hellcat bude mít „přes 600 koní“. Challenger Hellcat dostal i zesílenou osmistupňovou automatickou převodovku 8HP90 místo verze 8HP70. Manuální šestikvalt pak pochází přímo z Viperu.

Goodwood je zhmotněný sen automobilových fanoušků (160x foto)

Goodwood je zhmotněný sen automobilových fanoušků (160x foto)

Vůz strávil o 35 % více času v aerodynamickém tunelu než jakýkoli jiný Chrysler a například chlazení spolu s přísunem dostatku čerstvého vzduchu k motoru si vyžádalo zásadní přepracování konstrukce přední části auta.

Jen připomínáme, že k vozu dostanete dva klíčky. Černý dáte manželce, dětem nebo servisu, protože dovolí používat jen maximálně 500 koní. Červený klíček, který si samozřejmě necháte v kapse vy, potom odemkne stavidla výkonu a děj se vůle boží.

10 Amerik, které byste si měli koupit

10 Amerik, které byste si měli koupit

Ačkoli se o přemotorovaných amerických autech říká, že umí jezdit jenom rovně a pálit gumy, Dodge Challenger SRT Hellcat si přeci jen poradí i se zatáčkami. Dostal odlišné nastavení podvozku a také pořádné brzdy. Přední kotouče Brembo teď mají průměr 391 mm.

Sice to vzhledem ke své hmotnosti nebude americké Ferrari 458 Speciale, ale těch pár desetin, které ztratí v zatáčce, dožene brutální silou na rovinkách.

Dodge Challenger Hellcat je vlastně nejvýkonnější sériový muscle car všech dob. Když se podíváme na konkurenci, Chevrolet to dotáhl s modelem Camaro ZL1 jen na ušmudlaných 588 koní a 754 Nm, Ford Mustang zvládl jen 671 koní v modelu Shelby GT500, pokud tedy nepočítáme speciální model GT500 Cobra o výkonu 850 koní, který vznikl jen v jediném exempláři.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dodge Challenger SRT Hellcat
  2. Dodge Challenger SRT Hellcat: Fotogalerie

bazar

Dodge Journey 2
Rok výroby: 2008
Stav: 107 498 km
Cena: 190 000 Kč
Dodge RAM 5,7
Rok výroby: 2005
Stav: 87 497 km
Cena: 350 000 Kč
Dodge Durango 5,7
Rok výroby: 2014
Stav: 42 784 km
Cena: 800 000 Kč
Chrysler 300C 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 163 262 km
Cena: 160 000 Kč
Chrysler Sebring 2
Rok výroby: 2004
Stav: 149 477 km
Cena: 45 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků