Dodge Challenger SRT Hellcat má nakonec přes 700 koní!

Ještě žádný sériově vyráběný americký muscle car neposílal na silnici takový výkon. Aspoň to tedy tvrdí Chrysler o brutálním Challengeru Hellcat.
Seznam kapitol
  1. Dodge Challenger SRT Hellcat
  2. Dodge Challenger SRT Hellcat: Fotogalerie

Chrysler oficiálně potvrdil parametry kompresorem přeplňovaného osmiválce Hellcat, který pohání stejnojmenný Dodge Challenger SRT 6.2 HEMI. V naprosto sériovém a homologovaném provedení posílá tohle monstrum na zadní kola výkon 527 kW, tedy pěkných 717 koní.

Ani točivý moment s hodnotou 884 Nm nezní nějak podvyživeně. Automobilka tak skutečně splnila sliby, když tvrdila, že Hellcat bude mít „přes 600 koní“. Challenger Hellcat dostal i zesílenou osmistupňovou automatickou převodovku 8HP90 místo verze 8HP70. Manuální šestikvalt pak pochází přímo z Viperu.

Goodwood je zhmotněný sen automobilových fanoušků (160x foto)

Goodwood je zhmotněný sen automobilových fanoušků (160x foto)

Vůz strávil o 35 % více času v aerodynamickém tunelu než jakýkoli jiný Chrysler a například chlazení spolu s přísunem dostatku čerstvého vzduchu k motoru si vyžádalo zásadní přepracování konstrukce přední části auta.

Jen připomínáme, že k vozu dostanete dva klíčky. Černý dáte manželce, dětem nebo servisu, protože dovolí používat jen maximálně 500 koní. Červený klíček, který si samozřejmě necháte v kapse vy, potom odemkne stavidla výkonu a děj se vůle boží.

10 Amerik, které byste si měli koupit

10 Amerik, které byste si měli koupit

Ačkoli se o přemotorovaných amerických autech říká, že umí jezdit jenom rovně a pálit gumy, Dodge Challenger SRT Hellcat si přeci jen poradí i se zatáčkami. Dostal odlišné nastavení podvozku a také pořádné brzdy. Přední kotouče Brembo teď mají průměr 391 mm.

Sice to vzhledem ke své hmotnosti nebude americké Ferrari 458 Speciale, ale těch pár desetin, které ztratí v zatáčce, dožene brutální silou na rovinkách.

Dodge Challenger Hellcat je vlastně nejvýkonnější sériový muscle car všech dob. Když se podíváme na konkurenci, Chevrolet to dotáhl s modelem Camaro ZL1 jen na ušmudlaných 588 koní a 754 Nm, Ford Mustang zvládl jen 671 koní v modelu Shelby GT500, pokud tedy nepočítáme speciální model GT500 Cobra o výkonu 850 koní, který vznikl jen v jediném exempláři.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dodge Challenger SRT Hellcat
  2. Dodge Challenger SRT Hellcat: Fotogalerie
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků