Dodge Challenger Rallye: nový automat i pro šestiválec

Značka Dodge se rozhodla instalovat pětistupňovou automatickou převodovku nově také do základního šestiválcového Challengeru SE, neboť ji dosud montovala jen do osmiválcových verzí HEMI.

Pro prezentaci novinky zavedla také akční sérii Rallye, která se začne prodávat v příštím měsíci. Pětistupňový „automat“ má za úkol zlepšit dynamiku a snížit spotřebu. Širší rozpětí převodů v porovnání s dosavadní čtyřstupňovou skříní umožnilo zkrátit převod „jedničky“, což bude mít příznivý vliv na zrychlení z klidu. Motor samotný zůstal beze změn, z objemu 3,5 l dává výkon 250 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 339 Nm.

Tip: Přečtěte si o modifikacích Dodge Challenger od společnosti Hurst.

Ačkoli série Rally vychází ze základní výbavy SE, přidává řadu prvků z dražších verzí včetně varianty SRT8. Kromě nové kapoty a „rychlých pruhů“ zmíníme třeba osmnáctipalcové ráfky s pěti paprsky, jejichž vnitřní části jsou lakovány černě, chromované víčko nádrže či decentní spoiler pod předním nárazníkem.

Výroba začne v Chryslerově továrně Brampton v kanadském Ontariu. Cena verze Challenger SE Rally byla stanovena na 26 490 dolarů.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger Rally
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků