Značka Dodge se rozhodla instalovat pětistupňovou automatickou převodovku nově také do základního šestiválcového Challengeru SE, neboť ji dosud montovala jen do osmiválcových verzí HEMI.
Pro prezentaci novinky zavedla také akční sérii Rallye, která se začne prodávat v příštím měsíci. Pětistupňový „automat“ má za úkol zlepšit dynamiku a snížit spotřebu. Širší rozpětí převodů v porovnání s dosavadní čtyřstupňovou skříní umožnilo zkrátit převod „jedničky“, což bude mít příznivý vliv na zrychlení z klidu. Motor samotný zůstal beze změn, z objemu 3,5 l dává výkon 250 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 339 Nm.
Tip: Přečtěte si o modifikacích Dodge Challenger od společnosti Hurst.
Ačkoli série Rally vychází ze základní výbavy SE, přidává řadu prvků z dražších verzí včetně varianty SRT8. Kromě nové kapoty a „rychlých pruhů“ zmíníme třeba osmnáctipalcové ráfky s pěti paprsky, jejichž vnitřní části jsou lakovány černě, chromované víčko nádrže či decentní spoiler pod předním nárazníkem.
Výroba začne v Chryslerově továrně Brampton v kanadském Ontariu. Cena verze Challenger SE Rally byla stanovena na 26 490 dolarů.
Dodge Challenger Rally
Walter Chrysler založil společnost v roce 1925 reorganizací Maxwell Motor Company (1904). V roce 1998 uzavřel partnerství s Daimlerem, dnes silně spolupracuje s italským Fiatem.
Chrysler je nejmenší ze tří velkých amerických automobilek (vedle Fordu a General Motors). Od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.
Chrysler 300 • Chrysler Voyager