Dodge Challenger: pět ostrých sérií Hurst

Challenger nemá zvláště ve verzi SRT8 o zákazníky nouzi, Hurst však pro něj připravil škálu vylepšení upravujících výkon i vzhled.

Zarytí fandové dějin muscle cars a jejich moderních interpretací Challenger v provední SRT8 přivítali nadšením, které se projevilo i ve skutečnosti, že rozebrali i kompletní produkci naplánovanou do výroby na rok 2009. A nevadí jim dosti vysoká hmotnost auta, protože „old-schoolový“ vzhled a poctivý osmiválec Hemi jsou samy o sobě až příliš lákavými vábítky. Společnost Hurst se však s tím nesmířila a připravila celou škálu laděných dílů a setů, které mají vlastnosti Challengeru dále výrazně zlepšit a již brzy se objeví na pultech dealerství značky Dodge.

Škála kompletních paketů začíná na ceně 18 350 dolarů, jmenuje se Challenger Series 1 R/T a z jeho osmiválce 5,7 l Hemi u Hursta vydolovali 352 koní a 553 Nm točivého momentu. Kromě navýšení výkonu přináší Series 1 také tužší řazení Hard-Drive, dvacetipalcová leštěná kola s pneumatikami Goodyear Eagle F-1, specifické polepy, zadní díl výfuku Magnaflow z nerezu, vzduchový filtr K&N, snížené pružiny Eibach a kožené čalounění interiéru.

Takřka o 1 000 dolarů méně zaplatí vlastník verze Challenger SRT8 s motorem o objemu 6,1 l, pro který je připraven paket Series 2. Ten se vyznačuje v podstatě stejnými prvky jako výše popsaný Series 1 pro Challenger R/T, ale výkon dosahuje hodnoty 437 koní a točivý moment 715 Nm.

Další v řadě je Series 3, určená pro Challenger R/T 5,7 l Hemi a nabízená za 26 750 dolarů. Zvýšená cena je důsledkem instalace přeplňovacího kompresoru Vortech, který z menšího z motorů vykřeše 444 koní a 662 Nm točivého momentu. Při zástavbě tohoto zařízení do motoru 6,1 l SRT8 vznikne Series 4, kterou Hurst nabízí za cenu 25 150 dolarů. Nejvyšší výkon v tomto případě činí 572 koní, ale točivý moment zůstává na shodné hodnotě jako u Series 2. Vrcholem nabídky Hursta pro model Challenger je Series 5 SRT8 6,1 l. Ta se vyznačuje cenou 33 150 dolarů, stejnými výkonovými parametry jako Series 4 a specifickou optickou sadou, kam kromě jiného patří i zadní spoiler.

Společnost Hurst má v plánu v nejbližší době představit své pakety i pro další modely Chrysler včetně řad 300C, Charger, Viper a Ram. Také konkurenční Saleen představil svůj program kompresorového přeplňování pro Challenger, přičemž sám Dodge slíbil, že nabídne vlastní, v továrně instalový paket s kompresorem. Díky tomu vznikla úprava ve stylu závodů dragsterů, nicméně modifikace od Hursta se po všech stránkách jeví jako krotší a vhodnější pro každodenní ježdění.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger Series Hurst
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger SRT8
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků