Dodge Challenger Demon ukazuje největší otvor sání na sériovém voze

Dodge s detaily kolem svého nejsilnějšího vozu fanoušky dále napíná. V novém videu ukazuje přední část vozu a funkci sání.

Nejnovější upoutávka na Dodge Challenger SRT Demon upozorňuje na apetit nejsilnějšího muscle caru s beranem ve znaku. Nejedná se však o hlad po palivu, který také nebude zanedbatelný, ale o dodávce vzduchu.

Toho se démonovi bude dostávat skrze největší otvor sání na kapotě v sériovém voze. Velikost tohoto otvoru je 290 cm2.  Osmiválec nebude přeplňován turbodmychadly, ale dle amerických zvyklostí mechanickým kompresorem poháněným od klikového hřídele.

Stejně jako méně extrémní, pokud se to tak o sedmisetkoňovém voze dá říci, verze Hellcat, má i Demon místo vnitřních světlometů průduchy. V kombinaci s otvorem na kapotě má mít podle výrobce motor k dispozici podstatně větší objem vzduchu o nižší teplotě.

Herec Vin Diesel je vinen únikem nejsilnější verze Dodge Challenger

Herec Vin Diesel je vinen únikem nejsilnější verze Dodge Challenger

Z předchozích upoutávek již víme, že Demon podstoupil tvrdou dietu. Vyjmutím zadních sedadel, audiosoustavy a dalších "zbytečností" inženýři ušetřili 97,5 kilogramu oproti hellcatu. Pro Demon byly speciálně vyvinuty pneumatiky o rozměrech 315/40 R18 a směsí velmi blízké speciálnímu složení pro sprintové závody.

Fanoušci chtějí rekord Viperu na Nordschleife. Na náklady se skládají

Fanoušci chtějí rekord Viperu na Nordschleife. Na náklady se skládají

Po šesti videích s teasery u Dodge nekončí. Postupně bude Demon představován ještě osmkrát, než dojde k úplnému odhalení na autosalonu v New Yorku 14. dubna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dodge

Americká automobilka Dodge byla založená v roce 1900 coby dodavatel dílů pro jiné výrobce. Vlastní vozy vyrábí od roku 1915. V roce 1928 se Dodge stal součástí skupiny Chrysler. Známá je samostatná značka nákladních automobilů RAM.

Dodge Charger • Dodge Challenger • Dodge Durango • Dodge Journey

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků