Dodge Challenger concept, pravý musclecar

Novodobý koncept odkazující se na legendární Challengeru je postaven na podvozku Chrysleru 300C, měří 5 metrů a pod kapotou má motor o objemu 6,1 l s výkonem 313 kW (425 k). Na trhu se objeví začátkem roku 2007 a základní sériový model s motorem V6 bude k mání již od 22 tisíc dolarů.
Dodge Challenger concept, pravý musclecar

Na letošním detroitském autosalonu se představí následovník legendárního musclecaru, Dodge Challenger. Koncept jde ve stopách původních vozů a i u sériové verze můžeme očekávat dlouhou příď a krátkou záď ve stylu starších kupé.

Pod kapotou konceptu bude dunět atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 6,1 l HEMI. Výkon agregátu bude naladěn na 313 kW (425 k) a kroutící moment 570 Nm. Díky této síle vystřelí Challenger z nuly na stovku za 4,5 s a jeho nejvyšší rychlost dosáhne hranice 280 km/h. Čtvrt míle s pevným startem pak předvede za 13 s.

Vůz o délce plných 5 metrů a rozvorem 2,94 m je postaven na podvozku Chrysleru 300C. V blatnících se ukrývají obří 21palcová kola a zadní poháněná náprava je s motorem spojena manuální šestistupňovou převodovkou. Základní model s motorem V6 bude cenou startovat již od 22 tis. USD a zmiňovaná top verze s označením R/T bude stát kolem 36-38 tis. dolarů. První sériové kousky budou na trhu zhruba začátkem roku 2007.


Dodge Challenger concept
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků