Dodge Challenger concept, pravý musclecar

Novodobý koncept odkazující se na legendární Challengeru je postaven na podvozku Chrysleru 300C, měří 5 metrů a pod kapotou má motor o objemu 6,1 l s výkonem 313 kW (425 k). Na trhu se objeví začátkem roku 2007 a základní sériový model s motorem V6 bude k mání již od 22 tisíc dolarů.
Dodge Challenger concept, pravý musclecar

Na letošním detroitském autosalonu se představí následovník legendárního musclecaru, Dodge Challenger. Koncept jde ve stopách původních vozů a i u sériové verze můžeme očekávat dlouhou příď a krátkou záď ve stylu starších kupé.

Pod kapotou konceptu bude dunět atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 6,1 l HEMI. Výkon agregátu bude naladěn na 313 kW (425 k) a kroutící moment 570 Nm. Díky této síle vystřelí Challenger z nuly na stovku za 4,5 s a jeho nejvyšší rychlost dosáhne hranice 280 km/h. Čtvrt míle s pevným startem pak předvede za 13 s.

Vůz o délce plných 5 metrů a rozvorem 2,94 m je postaven na podvozku Chrysleru 300C. V blatnících se ukrývají obří 21palcová kola a zadní poháněná náprava je s motorem spojena manuální šestistupňovou převodovkou. Základní model s motorem V6 bude cenou startovat již od 22 tis. USD a zmiňovaná top verze s označením R/T bude stát kolem 36-38 tis. dolarů. První sériové kousky budou na trhu zhruba začátkem roku 2007.


Dodge Challenger concept
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků