Dodge Challenger concept, pravý musclecar

Novodobý koncept odkazující se na legendární Challengeru je postaven na podvozku Chrysleru 300C, měří 5 metrů a pod kapotou má motor o objemu 6,1 l s výkonem 313 kW (425 k). Na trhu se objeví začátkem roku 2007 a základní sériový model s motorem V6 bude k mání již od 22 tisíc dolarů.
Dodge Challenger concept, pravý musclecar

Na letošním detroitském autosalonu se představí následovník legendárního musclecaru, Dodge Challenger. Koncept jde ve stopách původních vozů a i u sériové verze můžeme očekávat dlouhou příď a krátkou záď ve stylu starších kupé.

Pod kapotou konceptu bude dunět atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 6,1 l HEMI. Výkon agregátu bude naladěn na 313 kW (425 k) a kroutící moment 570 Nm. Díky této síle vystřelí Challenger z nuly na stovku za 4,5 s a jeho nejvyšší rychlost dosáhne hranice 280 km/h. Čtvrt míle s pevným startem pak předvede za 13 s.

Vůz o délce plných 5 metrů a rozvorem 2,94 m je postaven na podvozku Chrysleru 300C. V blatnících se ukrývají obří 21palcová kola a zadní poháněná náprava je s motorem spojena manuální šestistupňovou převodovkou. Základní model s motorem V6 bude cenou startovat již od 22 tis. USD a zmiňovaná top verze s označením R/T bude stát kolem 36-38 tis. dolarů. První sériové kousky budou na trhu zhruba začátkem roku 2007.


Dodge Challenger concept
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků