29
Fotogalerie

Dodge Challenger 2011: inovace v detailech

Chrysler v plné parádě představil modernizované provedení svého „muscle caru“ Dodge Challenger. Podívejme se mu na zoubek.

V roce, kdy řada Challenger slaví čtyřicáté výročí od své premiéry (a my je bez pozornosti neponecháme), představuje Dodge vylepšené provedení její aktuální podoby, o kterém jsme se v minulosti již párkrát zmínili. Nyní o něm konečně víme vše.

Ruku na srdce, novinek je nakonec poněkud méně, než jsme čekali. Za nejvýznamnější z nich lze považovat nové motory v podobě šestiválce Pentastar V6 3,6 l pro základní provedení a osmiválec HEMI 6,4 l pro vrcholné provedení SRT8. V otázce stylingu karoserie se konstruktéři omezili snad jedině na nově tvarované otvory pro přívod vzduchu k chladičům, zatímco z kapoty zmizelo logo Dodge. Výsostné znaky se přestěhovaly na přední blatníky, za zmínku stojí také výraznější „lízátko“ pod předním nárazníkem, „závodní“ hrdlo palivové nádrže či osmnáctipalcové litá kola, jež se stala nově standardní výbavou všech verzí řady Challenger.

Od počátků prodeje stávající generace Challengeru patřilo k nejčastěji kritizovaným oblastem tvarování interiéru, který patří k těm nejfádnějším na trhu se sportovními automobily. Smutnou zprávou je, že v tomto ohledu se prakticky nic nemění. Chrysler z nepochopitelných důvodů nakonec upustil od záměru nahradit stávající tříramenný volant (který mimochodem najdete také na řadě dalších modelů Chrysleru včetně Caravanu...) něčím zajímavějším. Zákazníci tak alespoň ocení novou konstrukci sedadel, upravený přístrojový štít nebo automatickou klimatizaci, jež se stává sériovou výbavou všech variant Challenger.

Závěsy kol na obou nápravách doznaly dílčích úprav s ohledem na zlepšení jízdních vlastností a stability. Novinkou je zcela nový elektrohydraulický posilovač řízení EHPS, modifikovaná brzdová soustava má zajišťovat citlivější ovládání.

Jak bylo naznačeno výše, nejlevnější provedení Dodge Challenger SE dostalo nový šestiválec s objemem 3,6 l a výkonem 305 koní (224 kW), což je o 55 koní více než u jednotky, kterou Pentastar V6 nahrazuje. Opatřen je standardně pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení Auto Stick, jelikož je nový motor lepší, podařilo se mírně změnit rozložení hmotnosti mezi nápravy ve prospěch té zadní (52,4:47,6).

Středem nabídky je Challenger R/T, který si zachovává dosavadní verzi osmiválce HEMI s objemem 5,7 l. V kombinaci s populární šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR6060 je naladěn na výkon 376 koní (277 kW) a točivý moment 555 Nm, ve spojení s pětistupňovým „automatem“ se musí spokojit s hodnotami 372 koní (274 kW), resp. 542 Nm. Challenger R/T s „manuálem“ prý zrychlí z klidu na 96 km/h za méně než 6 s.

Podrobné představení vrcholné verze Dodge Challenger SRT8 najdete na tomto místě.

Dodge Challenger 2011 ofic 01.jpg Dodge Challenger 2011 ofic 02.jpg Dodge Challenger 2011 ofic 03.jpg
Dodge Challenger 2011 ofic 04.jpg Dodge Challenger 2011 ofic 05.jpg Dodge Challenger 2011 ofic 06.jpg
Dodge Challenger 2011 ofic 07.jpg Dodge Challenger 2011 ofic 08.jpg Dodge Challenger 2011 ofic 09.jpg
Dodge Challenger 2011 ofic 10.jpg Dodge Challenger 2011 ofic 11.jpg Dodge Challenger 2011 ofic 12.jpg
Dodge Challenger 2011 ofic 13.jpg Dodge Challenger 2011 ofic 14.jpg Dodge Challenger 2011 ofic 15.jpg
Dodge Challenger R/T
Dodge Challenger 392 ofic 01.JPG Dodge Challenger 392 ofic 02.JPG Dodge Challenger 392 ofic 03.JPG
Dodge Challenger 392 ofic 04.JPG Dodge Challenger 392 ofic 05.JPG Dodge Challenger 392 ofic 06.JPG
Dodge Challenger 392 ofic 07.JPG Dodge Challenger 392 ofic 08.JPG Dodge Challenger 392 ofic 09.JPG
Dodge Challenger 392 ofic 10.JPG Dodge Challenger 392 ofic 11.JPG Dodge Challenger 392 ofic 12.JPG
Dodge Challenger 392 ofic 13.JPG Dodge Challenger 392 ofic 14.JPG
Dodge Challenger SRT8 392

Dodge

Americká automobilka Dodge byla založená v roce 1900 coby dodavatel dílů pro jiné výrobce. Vlastní vozy vyrábí od roku 1915. V roce 1928 se Dodge stal součástí skupiny Chrysler, od roku 2021 je součástí skupiny Stellantis. Známá je samostatná značka nákladních automobilů RAM.

Dodge Charger • Dodge Challenger • Dodge Durango • Dodge Journey

Doporučujeme

Články odjinud