Dodge Challenger 2011: inovace v detailech

Chrysler v plné parádě představil modernizované provedení svého „muscle caru“ Dodge Challenger. Podívejme se mu na zoubek.

V roce, kdy řada Challenger slaví čtyřicáté výročí od své premiéry (a my je bez pozornosti neponecháme), představuje Dodge vylepšené provedení její aktuální podoby, o kterém jsme se v minulosti již párkrát zmínili. Nyní o něm konečně víme vše.

Ruku na srdce, novinek je nakonec poněkud méně, než jsme čekali. Za nejvýznamnější z nich lze považovat nové motory v podobě šestiválce Pentastar V6 3,6 l pro základní provedení a osmiválec HEMI 6,4 l pro vrcholné provedení SRT8. V otázce stylingu karoserie se konstruktéři omezili snad jedině na nově tvarované otvory pro přívod vzduchu k chladičům, zatímco z kapoty zmizelo logo Dodge. Výsostné znaky se přestěhovaly na přední blatníky, za zmínku stojí také výraznější „lízátko“ pod předním nárazníkem, „závodní“ hrdlo palivové nádrže či osmnáctipalcové litá kola, jež se stala nově standardní výbavou všech verzí řady Challenger.

Od počátků prodeje stávající generace Challengeru patřilo k nejčastěji kritizovaným oblastem tvarování interiéru, který patří k těm nejfádnějším na trhu se sportovními automobily. Smutnou zprávou je, že v tomto ohledu se prakticky nic nemění. Chrysler z nepochopitelných důvodů nakonec upustil od záměru nahradit stávající tříramenný volant (který mimochodem najdete také na řadě dalších modelů Chrysleru včetně Caravanu...) něčím zajímavějším. Zákazníci tak alespoň ocení novou konstrukci sedadel, upravený přístrojový štít nebo automatickou klimatizaci, jež se stává sériovou výbavou všech variant Challenger.

Závěsy kol na obou nápravách doznaly dílčích úprav s ohledem na zlepšení jízdních vlastností a stability. Novinkou je zcela nový elektrohydraulický posilovač řízení EHPS, modifikovaná brzdová soustava má zajišťovat citlivější ovládání.

Jak bylo naznačeno výše, nejlevnější provedení Dodge Challenger SE dostalo nový šestiválec s objemem 3,6 l a výkonem 305 koní (224 kW), což je o 55 koní více než u jednotky, kterou Pentastar V6 nahrazuje. Opatřen je standardně pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení Auto Stick, jelikož je nový motor lepší, podařilo se mírně změnit rozložení hmotnosti mezi nápravy ve prospěch té zadní (52,4:47,6).

Středem nabídky je Challenger R/T, který si zachovává dosavadní verzi osmiválce HEMI s objemem 5,7 l. V kombinaci s populární šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR6060 je naladěn na výkon 376 koní (277 kW) a točivý moment 555 Nm, ve spojení s pětistupňovým „automatem“ se musí spokojit s hodnotami 372 koní (274 kW), resp. 542 Nm. Challenger R/T s „manuálem“ prý zrychlí z klidu na 96 km/h za méně než 6 s.

Podrobné představení vrcholné verze Dodge Challenger SRT8 najdete na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger R/T
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger SRT8 392
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků