Dodge Caliber v Česku: představení, české ceny

Na českém trhu se již prodává nový Dodge Caliber. A není vůbec drahý, s rozumným motorem i výbavou začíná hluboko pod 500 tisíci.
Dodge Caliber v Česku: představení, české ceny

Dodge Caliber je velký hatchback, který lze řadit na pomezí nižší střední a střední třídy. S délkou téměř 4,5 m se může směle řadit po bok některých starších sedanů střední třídy, s rozvorem 2 635 mm pak dosahuje na nejlepší zástupce třídy nižší střední. Caliber má výrazné lemy blatníků, vystouplé prahy a i díky velkým kolům působí velmi mohutným dojmem. Rozhodně si za svoje peníze pořídíte pořádný kus auta, Caliber není žádné městské ořezávátko.

Caliber je na našem trhu nabízen se dvěma benzinovými motory a jedním nafťákem. Ve všech případech nejde o čtrnáctistovky nebo šestnáctistovky, jak je zvykem u evropských automobilek (viz. motory 1,4 u mnoha nejen evropských kompaktů), ale o skutečné motory. Základem je 1.8 16V s výkonem 110 kW, dále 2.0 16V s výkonem 115 kW a nafťák 2.0D 103 kW. K tak velkému vozu by se ještě hodil šestiválec s výkonem okolo 140-150 kW, nicméně objeví se „jen“ další čtyřválec 2.4 l s výkonem 125 kW, časem i přeplňovaný s výkonem 220 kW (SRT-4). 

Pohled do ceníku jistě překvapí. Základní model 1.8 S přijde jen na 445 tisíc, přitom v základu je šestice airbagů, ABS, dálkově ovládaný centrál, el. ovládaná okna a zrcátka a 17" kola. Výbava SE stojí 475 tisíc, navíc dostanete alarm, CD přehrávač, dělená zadní sedadla 60:40 a výškově stavitelné sedadlo řidiče. Nafťák ve výbavě S stojí 525 tisíc, ve výbavě SE pak 549 tisíc, ve standardu má již klimatizaci.

Nejvyšší model SXT je dostupný pouze pro dvoulitrové motory. V benzinu přijde na 599 000 Kč, v naftě na 589 tisíc. Ve standardu je ASR, ESP, 17" litá kola, tempomat a klimatizace. Dlužno dodat, že benzinový dvoulitr lze pořídit pouze s automatickou převodovkou CVT, proto je dražší než model s nafťákem.

Pokud základní model 1.8 S dovybavíte CD přehrávačem s rádiem a klimatizací, zaplatíte za něj 473 800 Kč (plus metalíza 12 900 Kč). Když se podíváte ke konkurenci, co za takové peníze získáte, jistě uznáte, že Caliber je vynikající nabídka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Caliber

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků