Dodge Caliber v Česku: představení, české ceny

Na českém trhu se již prodává nový Dodge Caliber. A není vůbec drahý, s rozumným motorem i výbavou začíná hluboko pod 500 tisíci.
Dodge Caliber v Česku: představení, české ceny

Dodge Caliber je velký hatchback, který lze řadit na pomezí nižší střední a střední třídy. S délkou téměř 4,5 m se může směle řadit po bok některých starších sedanů střední třídy, s rozvorem 2 635 mm pak dosahuje na nejlepší zástupce třídy nižší střední. Caliber má výrazné lemy blatníků, vystouplé prahy a i díky velkým kolům působí velmi mohutným dojmem. Rozhodně si za svoje peníze pořídíte pořádný kus auta, Caliber není žádné městské ořezávátko.

Caliber je na našem trhu nabízen se dvěma benzinovými motory a jedním nafťákem. Ve všech případech nejde o čtrnáctistovky nebo šestnáctistovky, jak je zvykem u evropských automobilek (viz. motory 1,4 u mnoha nejen evropských kompaktů), ale o skutečné motory. Základem je 1.8 16V s výkonem 110 kW, dále 2.0 16V s výkonem 115 kW a nafťák 2.0D 103 kW. K tak velkému vozu by se ještě hodil šestiválec s výkonem okolo 140-150 kW, nicméně objeví se „jen“ další čtyřválec 2.4 l s výkonem 125 kW, časem i přeplňovaný s výkonem 220 kW (SRT-4). 

Pohled do ceníku jistě překvapí. Základní model 1.8 S přijde jen na 445 tisíc, přitom v základu je šestice airbagů, ABS, dálkově ovládaný centrál, el. ovládaná okna a zrcátka a 17" kola. Výbava SE stojí 475 tisíc, navíc dostanete alarm, CD přehrávač, dělená zadní sedadla 60:40 a výškově stavitelné sedadlo řidiče. Nafťák ve výbavě S stojí 525 tisíc, ve výbavě SE pak 549 tisíc, ve standardu má již klimatizaci.

Nejvyšší model SXT je dostupný pouze pro dvoulitrové motory. V benzinu přijde na 599 000 Kč, v naftě na 589 tisíc. Ve standardu je ASR, ESP, 17" litá kola, tempomat a klimatizace. Dlužno dodat, že benzinový dvoulitr lze pořídit pouze s automatickou převodovkou CVT, proto je dražší než model s nafťákem.

Pokud základní model 1.8 S dovybavíte CD přehrávačem s rádiem a klimatizací, zaplatíte za něj 473 800 Kč (plus metalíza 12 900 Kč). Když se podíváte ke konkurenci, co za takové peníze získáte, jistě uznáte, že Caliber je vynikající nabídka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Caliber

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků