Dodge Caliber s pohonem 4x4, facelift pro Cayenne

Dodge se chystá zaútočit na evropské trhy s kompaktním modelem Caliber, který nabízí silné motory a pohon všech kol. Fotografové zachytili interiér Jaguaru XK, Porsche Cayenne dostane facelift, Suzuki chystá do výroby nový model Aerio...
Dodge Caliber s pohonem 4x4, facelift pro Cayenne

Tip: Další špionážní fotografie najdete v naší speciální rubrice.

Dodge Caliber

Dodge Caliber, který se ve finální verzi představí na franfurtském autosalonu, bude téměř shodný s detroitskou studií z počátku tohoto roku. Dodge oficiálně potvrdil sériovou výrobu s tím, že novinka bude konkurovat především vozům nižší střední třídy; měří totiž jen necelé 4,2 m.

Pod kapotou najde potenciální zákazník benzínové čtyřválce 1.8 l (103 kW/140 k, 169 Nm), 2.0 l (110 kW/150 k, 190 Nm) a 2.4 l (125 kW/170 k, 224 Nm). Nebude chybět ani nafťák, a sice dvoulitr s výkonem 100 kW; pocházet bude z Mercedes-Benzu. Všechny verze budou mít pohon všech kol s tím, že zadní náprava se připojí v případě nutnosti.

Tip: Motor 2.4 125 kW pochází z vývoje Mitsubishi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Obrázky studie

Porsche Cayenne facelift

O drobném faceliftu Porsche Cayenne jsme psali už v únoru, tehdy špionážní fotografové vyfotili vůz na sněhu. Nyní pořídili obrázky z pouštní oblasti USA, pravděpodobně Údolí smrti, kde panují extrémní teploty - v letošním létě přes 50 st. Celsia.

Faceliftované Cayenne dostane novou přední masku, jiné přední světlomety a kulaté mlhovky. Drobné změny se objeví i vzadu a také v interiéru, kde se palubní deska více sladí s novými modely 911 a Boxster. Faceliftované Cayenne se ukáže buď na letošním frankfurtském autosalonu, nebo v Ženevě příští rok.

V prodeji by se měl vůz objevit se stejnými motory, jaké má pod kapotou nyní. V základu bude tedy 3.2 V6 a dva motory 4.6 V8, jeden atmosféricky plněný, druhý přeplňovaný. Mimo tyto motory se chystá také hybridní pohon od Toyoty (z modelu Lexus RX400h), naftový motor je zatím odložen ad acta - nepasoval by totiž ke sportovní image automobilky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Jaguar XK

Novému Jaguaru XK, který bude vycházet ze studie Advanced Lightweight Coupé, jsme se věnovali už několikrát. Poprvé jsme popsali základní parametry, podruhé jsme ukázali fotografie odhaleného vozu při focení reklamy, potřetí jste si mohli prohlédnout verzi kabrio na ledové ploše a počtvrté jsme psali o tom, že XK dostane i naftový motor. Nyní přidáváme fotografie sice maskovaného vozu, ale vč. fotografie interiéru plus obrázky kabria na okruhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto: © Automedia

Mercedes-Benz S63 AMG

Nový Mercedes-Benz třídy S bude dostupný kromě standardních verzí také v provedení AMG, a to rovnou dvakrát: S55 AMG a S63 AMG. Posledně jmenovaný model bude mít pod kapotou atmosférický vidlicový osmiválec s objemem 6 208 ccm. Motor s interním označením M156 E 63 disponuje výkonem 375 kW (510 k) a maximální kroutící moment 630 Nm je dostupný již 5 200 ot. AMG tvrdí, že nový agregát má zhruba o 20 procent vyšší kroutící moment než srovnatelné atmosférické motory této třídy. Stejný motor už byl oficiálně ohlášen v modelu ML a dostane jej také třída R (ML 63 AMG, R63 AMG).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Suzuki Aerio

Suzuki má políčeno na nové zákazníky a na ty, kteří již dříve nějaký vůz této značky měli, ale „zběhli“ ke konkurenci. K tomu má automobilce pomoci nový model, který je zatím znám jako Aerio a který bude představen v první polovině roku 2006 na ženevském autosalonu; krátce jsme se o něm zmínili už dříve. Nový crossover má být kombinací SUV a MPV a měl by zatmelit mezeru mezi modely Ignis a Grand Vitara.

Novinka vzniká ve spolupráci s italským Fiatem a vychází z modelu Sedici, se kterým bude mít stejnou podvozkovou platformu a rovněž paletu motorů. V Aeriu se objeví mimo jiné naftový čtyřválec o obsahu 1.9 JTD 88 kW a kroutícím momentem 280 Nm, pro příznivce benzínu bude nabízen čtyřválec o obsahu 1.6 o výkonu 79 kW a kroutícím momentem 145 Nm. Naftový motor bude kombinován s manuální šestistupňovou převodovkou a benzínový buď se čtyřstupňovým automatem nebo pětistupňovým manuálem.

Aerio bude mít poháněnou přední nápravu s tím, že zákazník si bude moci objednat i model s pohonem všech kol a elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Novinka bude pouze 4,10 m dlouhá, 1,73 m široká a 1,60 m vysoká, ovšem díky plánované velké variabilitě interiéru má umožnit pohodlné svezení až pěti osob a 300 l zavazadel. Výroba Aeria pro evropské zákazníky bude probíhat v Maďarsku.

Tip: Budoucnost Suzuki

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků