Dodávkou jen 120 km/h. Brusel chystá razantní kroky proti emisím

40 komentářů

st
13. května • 15:07

To ne neuvěřitelné... Co Brusel vymyslí příště? Kdyby se raději než na CO2 zaměřili na něco podstatnějšího a to spotřeba. Spoustě lidí je celkem jedno kolik vypouští emisí, ale není jim jedno co utratí za paliva, za opravy....

Mulder
9. května • 16:42

A já se na to těším! Jelikož je známo, že nejvíce emisí produkuje stojící (pomalu se posunující) kolona, tak v EU za chvíli zakážou kolony a já už nikdy v žádné stát nebudu, juchůůů! ("Zrušili jsme veřejné domy, zrušíme i veřejné chodníky")

Jirka
9. května • 13:05

Cili jestli tomu rozumim tak N1 kombiky /komercni ucely/ na ty se to vztahuje tez ???

Lukas
9. května • 13:34

N1 uz neexistuje.

x12345678
10. května • 11:17

Samozřejmě že existuje, jen se tam z důvodu odstraněného nesmyslu s DPH už nezařazují osobní auta. Většina současných dodávek je kategorie N1.

Lukas
9. května • 4:43

Kdo sedi v Europarlamentu?Vykvet politickych spicek z EU( rozumnej hoveziho s rohama).
Veskery komise jsou podporovany prave od nich.Takze odpoved na problem je nechvalne znamy, avsak ucinny Cyklon B.

Fox
8. května • 22:11

Heh, očekávejte do 5-8 let že budou chtít zakázat provoz vozidel vyrobených do roku cca 2000, samozřejmě za předpokladu že ještě bude existovat EU. Stále mi přijde že je to cílená likvidace osobní dopravy stylem jak někdo poznamenal výše vařením žáby.

John
8. května • 16:37

Dej blbci sancu a vymysli pičovinu. To je stara znama pravda. Ti pani tam vela krat nemaju ani sajnu o com tocia.
Urobia si len ciarku. Nieco by sa ale malo zmenit, lebo takto to dalej nejde. EU nefunguje ako celok. Hospodarstva vo vsetkych krajinach stagnuju.
Myslim si, ze EU je chora.:-O:-O:-O:-O:-(:-(:-(:-(:-(

dzelo
8. května • 16:02

Bruselští byrokraté budou za chvíli určovat kdy na WC-asi si to pletou s nevolnictvím. Z EU se stává čím dál víc obtěžující organizace-jen to hospodářství jim nějak nejde.

plejtvak
8. května • 15:16

Obavam se ze to je jen zacatek, jestli EU neprestane vymyslet hoveziny tak za chvilku budou auta jezdit jen kdyz pred nima pobezi bezec s cervenym praporkem.

aikoN
8. května • 14:26

Buďme rádi, že EU jde do prdele čím dál rychleji - daří se jim objevovat čím dál větší zkratky. Čím dřív lidem dojde trpělivost a vypálí jim tu jejich byrokratickou barabiznu, tím líp.

martin
8. května • 13:30

Bruselski debili by sa mali zamerat na bezhlave emisie dlhopisov, nie emisie aut.

ctrl
8. května • 12:17

Takže to shrneme: Námi volení a placení (někdy jenom placení) úředníci pěkně "zeleně" rozhodují. Jejich metodou je "vaření žáby" jak prosté a jednoduché. 98 % populace je to pravděpodobně úplně jedno. Jako ukázku doporučuji "promo video" "Europoslanci omezují znečištění aut a bojují proti podvodníkům" z následujícího zdroje: http://www.europarltv.europa.eu/cs/player.aspx...
Začalo to drobnostmi typu žárovka a pokračuje to dále. Lidé jsou hloupí a ji jim třeba nařídit co mají dělat. Ale při příštích volbách do EP vyberu zástupce podle přístupu k níže uvedené problematice. Je to naivní, ale alespoň se mám čeho chytit při výběru.
Už vidím, jak se toho "chytnou" místní zákonodárci a to bude "normička". Co takhle u legislativní práce myslet hlavou? Vím, je to těžké, když v ní máte slámu :-).
Nebo nějaký dobrý nápad co s tím?

kukol
8. května • 17:51

Nechci Vám do toho kluci moc kecat, ale je rok 2013 a ty vaše názory jsou jak z ÚV KSČ 1988. Tam byli ekologové taky úhlavní nepřátelé spokojeného a klidného budování socialismu. Nadáváte kvůli žárovkám, přísnějším emisním normám a asi netušíte, že mimo EU je to stejné. Opravdu netušíte, že třeba ty žárovky se jinde rušily dřív než v EU a že je ruší celý svět. Smiřte se s tím, že svět po kterém toužíte najdete leda rak v Africe.

Skyline
9. května • 16:23

Ze nechapes, ze o ekologii vubec nejde, ale jen se ji zduvodnuje okradani prave v ramci budovani onoho socialismu je docela smutne. Na strane druhe, bez lidi jako ty by tady ten dnesni humus nebyl.

ctrl
8. května • 22:59

Ano máte bohužel pravdu. Jako Afričané skončíme. V Africe už nepostaví a nevymyslí nic. Kdysi mě "pobavila" jistá krátká reportáž o lidech v Africe. Na dotaz, proč si nepostaví dům, odpověděli, že neví jak. Prostě neuměli ani udělat cihlu. Zlý Evropan to naučil jejich dědu, ale pak odešel (popř. byl odejit) a oni to teď neumí. Jenže u nich to ještě jde. Být bez domu. Bohužel, tu na rozdíl od Afriky v zimě mrzne tj, naštěstí je jistá možnost, že idioti zemřou. Tím by se jisté problémy vyřešily :-).
Spalovací motory bohužel produkují spoustu jiných škodlivin. Ale soudruzi se rozhodli že CO2 škodí. Tak škodí. Co znamená CO2 takto stanovené? Konec spalovacích motorů. A máme za ně adekvátní náhradu? Ne, ještě zdaleka ne (dle mého mdlého rozumu). Automobilky lžou při stanovování spotřeby? Speciální pneumatiky s nízkým valivým odporem - k jejich vzniku asi přispěl kdo? Bože bože. Jako další krok vidím snižování rychlostních limitů obecně. Opět se tak dostaneme do stavu, kdy se přestane cestovat. Hlavně, že si dáme do zákona právo na dovolenou.
Jako klasickou ukázku namyšlenosti a idiotismu považuji likvidaci klasických žárovek. Dle mého idiotského rozumu jejich výroba, spotřeba během životnosti a následná likvidace byly ekonomicky relativně nenáročné. A co "ekozáživky"? To si nejsem zcela jist. Fotovoltaika v bledě modrém to samé. Netvrdil někdo, že výroba solárních panelů zachrání pracovní místa, že ne? Výsledkem je, že je nyní chrlí soudruzi v Číně.
Bohužel, můžeme být tak ekologičtí, jak nám dovolí naše peněženky. To platilo roce 1913, platí v roce 2013 a bude platit v roce 2113. Bohužel nejdříve si je pěkně sami vysypeme a pak budeme smutně koukat. Nevím jak Vy, ale já se do jeskyně vracet nechci.
Ale jak je vidět na rozhodování EP, jsem v minoritě. A většina má jiný (správný?) názor. :-(. Tak tedy vpřed ku světlým zítřkům ( 2.válcový diesel s elektromotorem do Passatu x-té generace) :-(.

rousini
8. května • 12:51

Co s tím? Na slámu odjakživa vidle, dvojky - podávky :-D

R
8. května • 11:45

no holt se budou kupovat dodávky v TP ne jako N1, ale jako M1, či-li osobní a bude to...:-)

ag008
8. května • 11:44

Brzy nám určí, že z důvodu úspor, šetřením pracích prostředků a tím i životního prostředí, budeme muset nosit spodní prádlo 2 a nejlépe více dnů.

ag008
8. května • 11:41

A co ty dodávky, které jsou vyrobeny jako osobáky, typu kombi nebo pro 9 cestujících, luxusní varianty, apod.?????

LOL
8. května • 18:08

...rozkaz zněl jasně: Nesmí projet za žádnou cenu!... :-D

Petr
8. května • 10:32

Dopadne to nakonec tak, že lidi budou mít staré auta s ještě starými dobrými motory které vydržely miliony kilometrů a neustále je budou opravovat a že plní emisní normu euro 2-3, jim vůbec nebude vadit. Aspoň vydrží milion bez repase .. dnešní euro 5 končí v 200 000km s vyměněnou půlkou motoru.

Antiautomat
8. května • 13:51

To ze na nase (a nielen nase) hranice by mali dat znacku STOP EU je jasna vec a ze celu tuto zahranicnu prizivnicku bandu treba odtialto hnat kade lahsie je jasne takisto, ale mna by zaujimalo, kto a koho musel v tej vypasenej kope parazitov cim podplatit a kto za tymto naozaj stoji. Tieto rozpravky na temu ''eko'' su uz tak presolene ze su nestravitelne.

Fantomas
8. května • 13:08

To se nestane. Pokud by to k tomu směřovalo, tak politici už lnějak lidi donutí ta stará auta zlikvidovat. Napaří takové daně a ekopoplatky, že se z toho majitelé prohnou. Bohužel.

jogurt
9. května • 18:20

Není vůbec žádný problém cracknout daleko složitější systémy, než je speed limiter.

van
8. května • 9:45

pche pamatuju si kdyz jsem letal s Jumperem 3.0hdi i 165, bez nakladu to sypalo pekne jen nesmel fouknout bocni vitr to slo pocitit jinak to melo super vlastnosti skoro jako vyssi osobak, pri rozjezdu to melo tendenci hrabat na jeste na trojku. To uz je ale hodne let zpatky...

Karlos
8. května • 10:30

Teda nic moc:-). S transporterem 2,5TDI (R5) jsem lítal i 180 :-)

Diesel
8. května • 11:56

Transporter je proti Jumperu minivan...

x12345678
9. května • 10:42

Ale z pohledu EU je to úplně stejná dodávka. Megakravinou je to, že Transporter bude smět jet 120 ale Caravelle a Multivan limit mít nebude....

josephko
8. května • 8:50

Už ma tá Únia totálne se-e. Rozmýšľala niekto o bezpečnosti a vôbec o predbiehaní? Ako dlho bude jedna dodávka, čo ide 120, obiehať druhú dodávku, čo ide 118?
Niekde som čítal, že jedna naftová kontajnerová loď vypustí za rok do vzduchu toľko emisií ako 20 miliónov áut. Ale to netrápi nikoho. Zato emisie v EÚ na úrovni nula celá nulu nula ho-no trápia tisíce bruselských darmožráčov. Ale to nebráni tomu, aby si všetci komisári svoje zadky vozili s luxusných limuzínách A8, BMW 7 či S-Klasse - samozrejme bez hybridnej technológie.
Brusel je jedna pokrytecká organizácia. Najlepšie to vidieť na tých bruselských úradníckych zmrdoch. Prikazujú šetriť, šetriť, šetriť, ale keď sa to má dotknúť čo i len symbolicky ich vlastných peňaženiek, hneď idú štrajkovať.

Skyline
9. května • 10:12

Nastvany jsi spravne, ale bohuzel ani ty nechapes pointu. Je potreba si uvedomit, ze emise zadne tisice darmozroutu NETRAPI. Cele je to jenom zasterka pro dalsi okradani lidi. Nema tedy vubec vyznam se zabyvat tim, ze neco nekde vypousti vic skodlivin, protoze o to tady vubec nejde. Jde pouze o zduvodneni okradani pro hlupce.

jogurt
9. května • 18:19

Já bych to nebral zas až tak vážně. 98% podobných ýtšovin je jen výkřikem nějakého bruselského trouby do tmy za účelem jeho zviditelnění a odpískají to už jeho soudruzi a ani se o tom nakonec nejedná. Bohužel je to ale jen trapným obrazem toho, že v Bruxelesu vegetují úplně stejní ajdyjoti, jako v našich sněmovnách, governmentu a úřadech všech levelů.

rousini
8. května • 12:48

Je to přesně tak. Tankery a kontejnerové lodi pálí mazut a tam není žádná regulace ze zákona nebo se neplní. Stejně tak fabriky v na ostatních kontinentech s*rou na emise, ale my tady v Evropě v recesi zachráníme svět...
Dobře jsi je pojmenoval, příživníci, darmožrouti, pijavice. Umí houno a jsou na trhu práce neuplatnitelní, bez hodnoty.

asd
9. května • 15:22

problém těch nákladních lodí je především v produkci oxidů síry. Tam asi platí, že 20 největších lodí vypustí tolik oxidů síry co všechny auta dohromady. Jinak ten poměr nebude tak horzivý. Co je ale fakt, že všichni se ohní za snížením exhalací inetrního CO2 a daleko horší SOx A NOx nikoho tolik nezajímají.

hrabje_olaf
8. května • 11:20

souhlasím s přšdřečníkem, ale, je tu malé ale kterým mohou argumentovat rádoby ekologové - a to je to srovnání s kontejnerovou lodí, množství aut v EU dosahuje 0,47auta na hlavu. což není asi taky málo....

Zelí
9. května • 13:24

Ty auta většinou stojí zaparkovaná a žádné emise nevypouští.

marek zrak
8. května • 8:59

Tak to je slušná sviňárna...

jogurt
8. května • 21:12

To není sviňárna. To je debilita. Nebude to fungovat jako nic, co trubci nařizují. kamiony taky nejezdí 80km/h ač mají povinné omezovače.

Milan
9. května • 18:41

Jenze ty kamiony maji omezovac na 90km/hod

x12345678
10. května • 11:15

za prvé na 85km/h a za druhé velká část jich je poupravená o čemž se můžete přesvědčit mnohatisíckrát denně na našich dálnicích

Doporučujeme

Články odjinud