Dodávkou jen 120 km/h. Brusel chystá razantní kroky proti emisím

Všechny nové dodávkové vozy na silnicích Evropské unie by od příštího roku měly mít zařízení omezující jejich maximální rychlost na 120 kilometrů v hodině. Požadavek v Bruselu schválil výbor pro životní prostředí Evropského parlamentu, podle něhož by emise nových lehkých užitkových vozidel neměly od roku 2020 přesahovat 147 gramů kysličníku uhličitého (CO2) na kilometr.
Dodávkou jen 120 km/h. Brusel chystá razantní kroky proti emisím

Nyní emise tohoto skleníkového plynu dosahují u dodávek v průměru 203 gramů. Aby návrh výboru vstoupil v platnost, musí jej schválit členské státy a plénum parlamentu.

Velkou většinou hlasů se výbor vyslovil pro maximální emise 147 gramů CO2, jak to navrhla Evropská komise. Tento limit platí celkově pro každou automobilku, takže jedna společnost může vyrábět dodávky s většími emisemi, ale musí je kompenzovat dalšími vozy s nižšími zplodinami CO2.

Výbor také navíc odhlasoval přibližné limity pro vzdálenější budoucnost - 105 až 120 gramů oxidu uhličitého na kilometr od roku 2025.

U osobních vozů již platí, že výrobci musí snížit průměrné emise u nových vozidel na 130 gramů na kilometr do roku 2015. Pokud tak neučiní, budou čelit sankcím.

Výbor pro životní prostředí také schválil dodatek, jenž požaduje, aby nové dodávky byly od 1. ledna 2014 vybaveny elektronickým zařízením, které by omezovalo jejich maximální rychlost na 120 kilometrů v hodině.

Schválené emisní limity kritizoval šéf Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) Ivan Hodač. Podle něj je cíl 147 gramů CO2 „krajně ambiciózní“ a je možné ho dosáhnout jen za použití hybridních technologií. Připomněl také, že segment lehkých užitkových vozidel silně zasáhla hospodářská krize. Prodej dodávek totiž mezi lety 2007 až 2012 klesl o 39 procent.

Zdroj: E15.cz
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků