Dodávka s jízdními vlastnostmi osobního vozu

Ve westernovém městečku v Šiklově mlýnu u Zvole pod Pernštejnem se dočkal uvedení mezi drsné muže i Opel Vivaro. Drsní muži od konkurence na něj ale jistě zanevřou, protože krom silných paží a účinných zbraní má ambice oslňovat i dámy svou hezkou tváří.
Dodávka s jízdními vlastnostmi osobního vozu

Novinka mezi vany vyniká především ergonomií srovnatelnou s osobními vozy. Ne nadarmo se představováním Vivara linulo jako červená nit povědomí o korelaci s jízdními vlastnostmi osobního automobilu. O tom, že se nejedná o planá slova, nás měla přesvědčit 50km testovací jízda. A přesvědčila! Posazení vozu na silnici i řidiče v kabině odpovídalo stylu jízdy s off-roadem. Vybavení kabiny nevypovídalo o tom, že jedu v dodávce, ale spíše v příjemném voze nižší střední třídy. Subjektivní pocity z kabiny se samozřejmě liší dle konkrétní výbavy. I tak ale pasažéři ocení velký počet odkládacích praktických prostor – celkem 11 míst a schránek.

Ergonomii „obsluhy“ vozu byla věnována značná pozornost. Přesné řízení (volant nastavitelný v jednom směru), řazení (joystickem na palubní desce), elektronický plyn – to jsou jen namátkově vybrané parametry, které nelze než chválit. Chválím, ale i tak mi to zní jako marketingové ódy; těžko ale popsat ten pocit, kdy při řízení nic nepřekáží a ovládací prvky jsou přesně v těch místech, kde mají být a řidič se tak nemusí rozptylovat něčím podružným. Když k tomu přidáme, že ovládáme motor 1.9 DTI (příp. 1.9 DI s výhledem do budoucna k motoru dvoulitrovému benzínovému a ještě silnějšímu DTI) se šestistupňovou převodovkou (jen nejslabší 1.9 DI má jen pětistupňovou), tak se dostaneme na parametry pružného motoru, kterému dobře sekundují výkonné brzdy.

V současné době je k dispozici Vivaro s kratším rozvorem (3098 mm, objem 5 m3) a časem se objeví i delší verze s větším rozvorem o 40 cm (větší objem o 0,9 m3). Rozličnost nástaveb je u příjemně extravagantně řešeného Vivara omezena také jen dočasně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek



Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků