Dodávka s jízdními vlastnostmi osobního vozu

Ve westernovém městečku v Šiklově mlýnu u Zvole pod Pernštejnem se dočkal uvedení mezi drsné muže i Opel Vivaro. Drsní muži od konkurence na něj ale jistě zanevřou, protože krom silných paží a účinných zbraní má ambice oslňovat i dámy svou hezkou tváří.
Dodávka s jízdními vlastnostmi osobního vozu

Novinka mezi vany vyniká především ergonomií srovnatelnou s osobními vozy. Ne nadarmo se představováním Vivara linulo jako červená nit povědomí o korelaci s jízdními vlastnostmi osobního automobilu. O tom, že se nejedná o planá slova, nás měla přesvědčit 50km testovací jízda. A přesvědčila! Posazení vozu na silnici i řidiče v kabině odpovídalo stylu jízdy s off-roadem. Vybavení kabiny nevypovídalo o tom, že jedu v dodávce, ale spíše v příjemném voze nižší střední třídy. Subjektivní pocity z kabiny se samozřejmě liší dle konkrétní výbavy. I tak ale pasažéři ocení velký počet odkládacích praktických prostor – celkem 11 míst a schránek.

Ergonomii „obsluhy“ vozu byla věnována značná pozornost. Přesné řízení (volant nastavitelný v jednom směru), řazení (joystickem na palubní desce), elektronický plyn – to jsou jen namátkově vybrané parametry, které nelze než chválit. Chválím, ale i tak mi to zní jako marketingové ódy; těžko ale popsat ten pocit, kdy při řízení nic nepřekáží a ovládací prvky jsou přesně v těch místech, kde mají být a řidič se tak nemusí rozptylovat něčím podružným. Když k tomu přidáme, že ovládáme motor 1.9 DTI (příp. 1.9 DI s výhledem do budoucna k motoru dvoulitrovému benzínovému a ještě silnějšímu DTI) se šestistupňovou převodovkou (jen nejslabší 1.9 DI má jen pětistupňovou), tak se dostaneme na parametry pružného motoru, kterému dobře sekundují výkonné brzdy.

V současné době je k dispozici Vivaro s kratším rozvorem (3098 mm, objem 5 m3) a časem se objeví i delší verze s větším rozvorem o 40 cm (větší objem o 0,9 m3). Rozličnost nástaveb je u příjemně extravagantně řešeného Vivara omezena také jen dočasně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek



Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků