Dodávka s jízdními vlastnostmi osobního vozu

Ve westernovém městečku v Šiklově mlýnu u Zvole pod Pernštejnem se dočkal uvedení mezi drsné muže i Opel Vivaro. Drsní muži od konkurence na něj ale jistě zanevřou, protože krom silných paží a účinných zbraní má ambice oslňovat i dámy svou hezkou tváří.
Dodávka s jízdními vlastnostmi osobního vozu

Novinka mezi vany vyniká především ergonomií srovnatelnou s osobními vozy. Ne nadarmo se představováním Vivara linulo jako červená nit povědomí o korelaci s jízdními vlastnostmi osobního automobilu. O tom, že se nejedná o planá slova, nás měla přesvědčit 50km testovací jízda. A přesvědčila! Posazení vozu na silnici i řidiče v kabině odpovídalo stylu jízdy s off-roadem. Vybavení kabiny nevypovídalo o tom, že jedu v dodávce, ale spíše v příjemném voze nižší střední třídy. Subjektivní pocity z kabiny se samozřejmě liší dle konkrétní výbavy. I tak ale pasažéři ocení velký počet odkládacích praktických prostor – celkem 11 míst a schránek.

Ergonomii „obsluhy“ vozu byla věnována značná pozornost. Přesné řízení (volant nastavitelný v jednom směru), řazení (joystickem na palubní desce), elektronický plyn – to jsou jen namátkově vybrané parametry, které nelze než chválit. Chválím, ale i tak mi to zní jako marketingové ódy; těžko ale popsat ten pocit, kdy při řízení nic nepřekáží a ovládací prvky jsou přesně v těch místech, kde mají být a řidič se tak nemusí rozptylovat něčím podružným. Když k tomu přidáme, že ovládáme motor 1.9 DTI (příp. 1.9 DI s výhledem do budoucna k motoru dvoulitrovému benzínovému a ještě silnějšímu DTI) se šestistupňovou převodovkou (jen nejslabší 1.9 DI má jen pětistupňovou), tak se dostaneme na parametry pružného motoru, kterému dobře sekundují výkonné brzdy.

V současné době je k dispozici Vivaro s kratším rozvorem (3098 mm, objem 5 m3) a časem se objeví i delší verze s větším rozvorem o 40 cm (větší objem o 0,9 m3). Rozličnost nástaveb je u příjemně extravagantně řešeného Vivara omezena také jen dočasně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek



Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků