Dodávka s jízdními vlastnostmi osobního vozu

Ve westernovém městečku v Šiklově mlýnu u Zvole pod Pernštejnem se dočkal uvedení mezi drsné muže i Opel Vivaro. Drsní muži od konkurence na něj ale jistě zanevřou, protože krom silných paží a účinných zbraní má ambice oslňovat i dámy svou hezkou tváří.
Dodávka s jízdními vlastnostmi osobního vozu

Novinka mezi vany vyniká především ergonomií srovnatelnou s osobními vozy. Ne nadarmo se představováním Vivara linulo jako červená nit povědomí o korelaci s jízdními vlastnostmi osobního automobilu. O tom, že se nejedná o planá slova, nás měla přesvědčit 50km testovací jízda. A přesvědčila! Posazení vozu na silnici i řidiče v kabině odpovídalo stylu jízdy s off-roadem. Vybavení kabiny nevypovídalo o tom, že jedu v dodávce, ale spíše v příjemném voze nižší střední třídy. Subjektivní pocity z kabiny se samozřejmě liší dle konkrétní výbavy. I tak ale pasažéři ocení velký počet odkládacích praktických prostor – celkem 11 míst a schránek.

Ergonomii „obsluhy“ vozu byla věnována značná pozornost. Přesné řízení (volant nastavitelný v jednom směru), řazení (joystickem na palubní desce), elektronický plyn – to jsou jen namátkově vybrané parametry, které nelze než chválit. Chválím, ale i tak mi to zní jako marketingové ódy; těžko ale popsat ten pocit, kdy při řízení nic nepřekáží a ovládací prvky jsou přesně v těch místech, kde mají být a řidič se tak nemusí rozptylovat něčím podružným. Když k tomu přidáme, že ovládáme motor 1.9 DTI (příp. 1.9 DI s výhledem do budoucna k motoru dvoulitrovému benzínovému a ještě silnějšímu DTI) se šestistupňovou převodovkou (jen nejslabší 1.9 DI má jen pětistupňovou), tak se dostaneme na parametry pružného motoru, kterému dobře sekundují výkonné brzdy.

V současné době je k dispozici Vivaro s kratším rozvorem (3098 mm, objem 5 m3) a časem se objeví i delší verze s větším rozvorem o 40 cm (větší objem o 0,9 m3). Rozličnost nástaveb je u příjemně extravagantně řešeného Vivara omezena také jen dočasně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek



Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2008
Stav: 160 829 km
Cena: 100 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 127 584 km
Cena: 360 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků