Dodávka Honda N-Van míří mezi Kei cars, zaujme chybějícími sloupky B

Japonci jsou mistři v účelném využití prostoru. Důkazem je i připravovaná miniaturní krabička od Hondy, která chce být vším, především ale užitkovým zázrakem na čtyřech kolech.

Pokud má někdo dost zkušeností s výrobou miniaturních aut kategorie Kei car, je to nepochybně Honda. Má v záloze celou flotilu takových vozítek, včetně výtečně vypadajícího kapesního sportovního roadsteru S660.

Honda začíná prodávat roadster S660. Bohužel ne u nás

Honda začíná prodávat roadster S660. Bohužel ne u nás

V případě, že vám z nějakého důvodu tato japonská třída vozů dosud unikala, vězte, že vznikla jako prostá nutnost vyplývající z nedostatku parkovacích míst a málo prostoru na silnicích obecně. Vláda proto již koncem 40. let minulého století stanovila limity pro rozměry karoserie a velikost pohonné jednotky, a protože navíc slíbila zvýhodněné daňové i pojistné zatížení ve srovnání s klasickými automobily, úspěch na sebe nenechal dlouho čekat.

Malá autíčka jsou oblíbená dodnes, a i když v některých ohledech byly státní opratě již několikrát uvolněny, pořád jde o stroje jen o málo větší, než je průměrná velikost amerického nákupního košíku.

Toyota Pixis Joy je až komicky roztomilé autíčko třídy Kei z Japonska

Toyota Pixis Joy je až komicky roztomilé autíčko třídy Kei z Japonska

Standardní Kei car může mít od roku 1998 délku maximálně 3,4 metru, šířka nesmí přesáhnout 1,48 metru, naopak výšku může mít až dva metry. Také pohonná jednotka je svázaná regulacemi. Její objem nesmí překročit 660 centimetrů krychlových a maximální výkon činí 64 koní.

Do těchto parametrů se pochopitelně vejde i připravovaná novinka Hondy, která doplní všechny stávající modely s přídomkem N. Maličká užitková dodávka ponese označení N-Van a jejím úkolem nebude nic menšího, než nabídnout na stanoveném miniaturním půdorysu co nejvíce prostoru pro řidiče, posádku a pochopitelně především zboží.

Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

Bližším technickým popisem vám sloužit nemůžeme, Honda podrobnosti prozatím neuvolnila, zveřejnila však snímek interiéru odhalující uspořádání sedadel a jejich schopnost vytvořit po složení zcela rovnou podlahu.

Zajímavé jsou také boční posuvní dveře, především ale fakt, že zde (minimálně na levé straně) zcela chybí sloupek B, což konstruktérům dovolilo vytvořit obrovský boční nakládací otvor. Co dalšího ukrývá maličký N-Van, zjistíme až během následujících měsíců. Vůz má být totiž oficiálně představen až letos v létě.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků