Dodávka Honda N-Van míří mezi Kei cars, zaujme chybějícími sloupky B

Japonci jsou mistři v účelném využití prostoru. Důkazem je i připravovaná miniaturní krabička od Hondy, která chce být vším, především ale užitkovým zázrakem na čtyřech kolech.

Pokud má někdo dost zkušeností s výrobou miniaturních aut kategorie Kei car, je to nepochybně Honda. Má v záloze celou flotilu takových vozítek, včetně výtečně vypadajícího kapesního sportovního roadsteru S660.

Honda začíná prodávat roadster S660. Bohužel ne u nás

Honda začíná prodávat roadster S660. Bohužel ne u nás

V případě, že vám z nějakého důvodu tato japonská třída vozů dosud unikala, vězte, že vznikla jako prostá nutnost vyplývající z nedostatku parkovacích míst a málo prostoru na silnicích obecně. Vláda proto již koncem 40. let minulého století stanovila limity pro rozměry karoserie a velikost pohonné jednotky, a protože navíc slíbila zvýhodněné daňové i pojistné zatížení ve srovnání s klasickými automobily, úspěch na sebe nenechal dlouho čekat.

Malá autíčka jsou oblíbená dodnes, a i když v některých ohledech byly státní opratě již několikrát uvolněny, pořád jde o stroje jen o málo větší, než je průměrná velikost amerického nákupního košíku.

Toyota Pixis Joy je až komicky roztomilé autíčko třídy Kei z Japonska

Toyota Pixis Joy je až komicky roztomilé autíčko třídy Kei z Japonska

Standardní Kei car může mít od roku 1998 délku maximálně 3,4 metru, šířka nesmí přesáhnout 1,48 metru, naopak výšku může mít až dva metry. Také pohonná jednotka je svázaná regulacemi. Její objem nesmí překročit 660 centimetrů krychlových a maximální výkon činí 64 koní.

Do těchto parametrů se pochopitelně vejde i připravovaná novinka Hondy, která doplní všechny stávající modely s přídomkem N. Maličká užitková dodávka ponese označení N-Van a jejím úkolem nebude nic menšího, než nabídnout na stanoveném miniaturním půdorysu co nejvíce prostoru pro řidiče, posádku a pochopitelně především zboží.

Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

Bližším technickým popisem vám sloužit nemůžeme, Honda podrobnosti prozatím neuvolnila, zveřejnila však snímek interiéru odhalující uspořádání sedadel a jejich schopnost vytvořit po složení zcela rovnou podlahu.

Zajímavé jsou také boční posuvní dveře, především ale fakt, že zde (minimálně na levé straně) zcela chybí sloupek B, což konstruktérům dovolilo vytvořit obrovský boční nakládací otvor. Co dalšího ukrývá maličký N-Van, zjistíme až během následujících měsíců. Vůz má být totiž oficiálně představen až letos v létě.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků