Ono to bylo jenom otazkou casu, protoze dosavadni vyvoj je trvale neudrzitelny. Automobilky tlaci na dodavatele neuveritelnym zpusobem, standard jsou pulrocni a delsi lhuty splatnosti (a jeste neni vyjimkou cekani se zaplacenim treba dalsiho pul roku po splatnosti). Navic je neustaly tlak na snizovani cen. Nejake navysovani alespon o inflaci neexistuje ani omylem, spis se deje opak, i pres inflaci musi dodavatele ceny snizovat, atd. atd. Za tohoto stavu to proste nemohlo vydrzet do nekonecna, byla to jen otazka casu.
Ne úplně souhlasím. Vysvětli, proč existují dlouhodobě ziskové společnosti jako je třeba japonské DENSO. Prostě pokud se někdo podbízí cenou a ještě k tomu dodává nepříliš kvalitní výrobky, musí se zákonitě dostat do problémů. Ziskový je dlouhodobě Bosch, ziskový Continental koupil stejně ziskový SiemensVDO. Problémy mají hlavně severoamerické společnosti, např.Dana, Delphi, Visteon které jsou silně navázány na problémové severoamerické divize značek jako GM, Ford apod. Zajímavé je, např., že spol. Delphi je vysoce zisková v Evropě a v Asii...Kdepak, není to tak jednoduché, je to o portfoliu výrobků, o kvalitě výrobků a o kvalitě managementu. Automobilky tlačily na pilu vždycky....
Odpovím ti podobně. Taky ne úplně souhlasím. Záleží hlavně na velikosti společnosti (portfoliu výrobků), konkurenci a oblasti ve které se firma pohybuje. Bosh, stejně jako Continental není vhodný případ, to jsou prakticky monopoly. Podívej se na indiferentní produkty, dde ani rozdíl v kvalitě nepomáhá a jediné co OEM vyžadují je nižší cena. Tady jsou dodavatele tlačeni neskutečným způsobem, což v poslední době eskaluje do finančních problémů. To že je Delphi vysoce zisková v Evropě....:-O:-O
DENSO a treba FAURECIE patri automobilkam (Toyota a Peugeot), takze na ne nelze vztahovat uvahy o stabilite ostatnich nezavislych dodavatelu.
Vela z tychto renomovanych "europskych" spolocnosti presunulo, alebo kupuje diely v chine a vo svojom dodavatelskom zavode pri vyrobnej fabrike aut to uz len kompletizuje. By sa sa divil kolko dielov na europskych autach od europskych dodavatelov je vyrobenych mimo europy a v europe len zlozene.A americania to zatial takto z "urcitych dovodov" pravdepodobne nerobia. Takze nedokazu plnit podmienky vyrobcov tak ako flexibilne europske.Otazkou zacina byt maximalna snaha o unifikaciu dielov ale hlavne potom sucastna kvalita vozidiel.
Tohle platí hlavně o dodavatelích pro asijské značky, u nichž je navíc tlak na cenu daleko brutálnější než u značek ryze evropských, často způsobem, který se v Evropě nepovažuje za obchodně mravný. Bohužel od Toyoty se to v Kolíně naučil i koncern PSA.Klasičtí evropští výrobci tím zas až tolik netrpí a zásadní dodavatelé jako ZF, Bosch, Valeo, Zexel, Hella, Kiekert, Continental(+Teves+VDOSiemens+Philips), Panasonic, Pelzer a další s nimi koexistují standardním způsobem.
Zopar z tychto renomovanych europskych firiem co si menoval to zrovna toakto praktizuje ako som popisal vyssie. :-D.
Zajisté. Myšleny tím ovšem byly jejich evropské výrobní závody.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.