Dodavatel systému elektronického mýtného je znám, tendr ale provází pochybnosti

Dodavatel systému elektronického mýtného je znám, tendr ale provází pochybnosti

Konsorcium Kapsch PVT se včera pravděpodobně stalo vítězem tendru, ve kterém byla vybírána společnost, jenž vybuduje a bude spravovat systém elektronického mýtného. Ministr dopravy Milan Šimonovský totiž dnes na základě rozhodnutí výběrové komise podepsal rozhodnutí o vyloučení tří uchazečů, kteří nesplnili podmínky zadávacího řízení a zakázku přidělil jedinému zbývajícímu uchazeči. Tím je právě koncorcium Kapsch PVT, které nabídlo cenu přibližně 22 mld. korun za desetiletý provoz a vybudování systému. Výsledek je však stále neoficiální a konečné oznámení jména vítězné společnosti se uskuteční až během několika příštích dnů. Vyřazení tří zbývajících uchazečů je však již hotovou věcí.

Vyřazení tří ze čtyř uchazečů a omezení výběru na "jeden nebo žádný" je vždy podezřelé a není divu, že rozhodnutí ministra Šimonovského vyvolalo vlnu nevole. Předseda opoziční KSČM Vojtěch Filip označil rozhodnutí Šimonovského za drzost, stínový ministr dopravy Petr Bendl z ODS pak pouze konstatoval, že už samotný způsob nastavení výběrového řízení naznačoval, kdo má vyhrát a že bude třeba nechat prověřit jestli soutěž opravdu proběhla regulérně.

Celou soutěž již šetří Antimonopolní úřad a Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Podnět k tomuto šetření podaly neúspěšná sdružení Mytia a Autostrade. Oficiálně zveřejněné důvody vyřazení jejich nabídek považují za nepodstatné a tendr za netransparentní. Obě sdružení přitom nabídly nižší cenu, v prvním případě 15 miliard Kč.

Neodpustíme si poznámku, že zástupci státu jednají minimálně podivně, pokud jsou vůbec ochotni uzavřít výběrové řízení, ve kterém zbyde jediný nabízející. Za takových okolností lze těžko zvolit optimální nabídku a lepším řešením by bylo vyhlásit nové výběrové řízení. Pokud ovšem výběrová komise nechtěla, aby tendr dopadl tak jak dopadl...

Na závěr dodejme, že v první fázi bude od roku 2007 zpoplatněno 970 kilometrů dálnic a rychlostních komunikací. V roce 2008 se rozšíří placené cesty o silnice první třídy na celkových 2100 km.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 125 117 km
Cena: 210 000 Kč
MINI Clubman 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 170 264 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků