Dodavatel dílů si hrál s Audi RS3. Místo pětiválce má elektromotory a 1200 koní

Schaeffler 4ePerformance dostal hned čtyři elektrické jednotky z monopostu ABT FE01, který jezdí v šampionátu Formule E. Výsledkem je věc schopná zrychlit na 200 km/h za 7 sekund.

Asi bychom měli předně říci, že tento elektrický koncept, postavený na základech čtyřdveřového Audi RS3, není jen tak nějaký garážový tuning. Pod společnost Schaeffler spadají značky jako LuK, FAG a další a samotná firma je významným sponzorem oficiálního týmu ABT v mistrovství světa elektrických monopostů Formula E.

ABT Audi RS3 450 Individual: Pořádný výkon pro RS3 a vzhled na přání

ABT Audi RS3 450 Individual: Pořádný výkon pro RS3 a vzhled na přání

Ať už si o povětšinou tichých, respektive pískajících závodních strojích myslíte cokoli, jejich technika může být v patřičné formě i zábavná, jak dokazuje také tento prototyp závodního speciálu.

Místo původního přeplňovaného pětiválce o objemu 2,5 litru se pod karoserii nastěhovaly hned čtyři elektromotory. Každý z nich má 300 koní, takže prostým součtem tady máme auto o systémovém výkonu 1200 koní.

Detailní údaje o dynamických parametrech vozu s označením 4ePerformance sice nemáme, ale jeho schopnosti poměrně přesně definuje jediný dostupný parametr. Z 0 na 200 km/h se elektrická RS3 rozjede za „méně než sedm sekund“.

Po ostrém sedanu je tu i ostrý hatchback. Audi RS3 Sportback míří do Ženevy

Po ostrém sedanu je tu i ostrý hatchback. Audi RS3 Sportback míří do Ženevy

Čtyři pohonné jednotky zásobuje paket blíže nepopsaných akumulátorů, jejichž celková kapacita činí 64 kWh. Přibližným přepočtem to znamená, že na palubě budete mít po plném nabití elektrickou energii, která je ekvivalentem zhruba 25 litrů benzinu, což na příliš dlouhé dovádění asi stačit nebude. Na druhou stranu, jako demonstrátor možností a pojízdná reklama poslouží Schaeffler 4ePerformance určitě solidně.

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků