Dodavatel dílů si hrál s Audi RS3. Místo pětiválce má elektromotory a 1200 koní

Schaeffler 4ePerformance dostal hned čtyři elektrické jednotky z monopostu ABT FE01, který jezdí v šampionátu Formule E. Výsledkem je věc schopná zrychlit na 200 km/h za 7 sekund.

Asi bychom měli předně říci, že tento elektrický koncept, postavený na základech čtyřdveřového Audi RS3, není jen tak nějaký garážový tuning. Pod společnost Schaeffler spadají značky jako LuK, FAG a další a samotná firma je významným sponzorem oficiálního týmu ABT v mistrovství světa elektrických monopostů Formula E.

ABT Audi RS3 450 Individual: Pořádný výkon pro RS3 a vzhled na přání

ABT Audi RS3 450 Individual: Pořádný výkon pro RS3 a vzhled na přání

Ať už si o povětšinou tichých, respektive pískajících závodních strojích myslíte cokoli, jejich technika může být v patřičné formě i zábavná, jak dokazuje také tento prototyp závodního speciálu.

Místo původního přeplňovaného pětiválce o objemu 2,5 litru se pod karoserii nastěhovaly hned čtyři elektromotory. Každý z nich má 300 koní, takže prostým součtem tady máme auto o systémovém výkonu 1200 koní.

Detailní údaje o dynamických parametrech vozu s označením 4ePerformance sice nemáme, ale jeho schopnosti poměrně přesně definuje jediný dostupný parametr. Z 0 na 200 km/h se elektrická RS3 rozjede za „méně než sedm sekund“.

Po ostrém sedanu je tu i ostrý hatchback. Audi RS3 Sportback míří do Ženevy

Po ostrém sedanu je tu i ostrý hatchback. Audi RS3 Sportback míří do Ženevy

Čtyři pohonné jednotky zásobuje paket blíže nepopsaných akumulátorů, jejichž celková kapacita činí 64 kWh. Přibližným přepočtem to znamená, že na palubě budete mít po plném nabití elektrickou energii, která je ekvivalentem zhruba 25 litrů benzinu, což na příliš dlouhé dovádění asi stačit nebude. Na druhou stranu, jako demonstrátor možností a pojízdná reklama poslouží Schaeffler 4ePerformance určitě solidně.

 

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků