Dodavatel dílů si hrál s Audi RS3. Místo pětiválce má elektromotory a 1200 koní

Schaeffler 4ePerformance dostal hned čtyři elektrické jednotky z monopostu ABT FE01, který jezdí v šampionátu Formule E. Výsledkem je věc schopná zrychlit na 200 km/h za 7 sekund.

Asi bychom měli předně říci, že tento elektrický koncept, postavený na základech čtyřdveřového Audi RS3, není jen tak nějaký garážový tuning. Pod společnost Schaeffler spadají značky jako LuK, FAG a další a samotná firma je významným sponzorem oficiálního týmu ABT v mistrovství světa elektrických monopostů Formula E.

ABT Audi RS3 450 Individual: Pořádný výkon pro RS3 a vzhled na přání

ABT Audi RS3 450 Individual: Pořádný výkon pro RS3 a vzhled na přání

Ať už si o povětšinou tichých, respektive pískajících závodních strojích myslíte cokoli, jejich technika může být v patřičné formě i zábavná, jak dokazuje také tento prototyp závodního speciálu.

Místo původního přeplňovaného pětiválce o objemu 2,5 litru se pod karoserii nastěhovaly hned čtyři elektromotory. Každý z nich má 300 koní, takže prostým součtem tady máme auto o systémovém výkonu 1200 koní.

Detailní údaje o dynamických parametrech vozu s označením 4ePerformance sice nemáme, ale jeho schopnosti poměrně přesně definuje jediný dostupný parametr. Z 0 na 200 km/h se elektrická RS3 rozjede za „méně než sedm sekund“.

Po ostrém sedanu je tu i ostrý hatchback. Audi RS3 Sportback míří do Ženevy

Po ostrém sedanu je tu i ostrý hatchback. Audi RS3 Sportback míří do Ženevy

Čtyři pohonné jednotky zásobuje paket blíže nepopsaných akumulátorů, jejichž celková kapacita činí 64 kWh. Přibližným přepočtem to znamená, že na palubě budete mít po plném nabití elektrickou energii, která je ekvivalentem zhruba 25 litrů benzinu, což na příliš dlouhé dovádění asi stačit nebude. Na druhou stranu, jako demonstrátor možností a pojízdná reklama poslouží Schaeffler 4ePerformance určitě solidně.

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků