Dodavatel dílů si hrál s Audi RS3. Místo pětiválce má elektromotory a 1200 koní

Schaeffler 4ePerformance dostal hned čtyři elektrické jednotky z monopostu ABT FE01, který jezdí v šampionátu Formule E. Výsledkem je věc schopná zrychlit na 200 km/h za 7 sekund.

Asi bychom měli předně říci, že tento elektrický koncept, postavený na základech čtyřdveřového Audi RS3, není jen tak nějaký garážový tuning. Pod společnost Schaeffler spadají značky jako LuK, FAG a další a samotná firma je významným sponzorem oficiálního týmu ABT v mistrovství světa elektrických monopostů Formula E.

ABT Audi RS3 450 Individual: Pořádný výkon pro RS3 a vzhled na přání

ABT Audi RS3 450 Individual: Pořádný výkon pro RS3 a vzhled na přání

Ať už si o povětšinou tichých, respektive pískajících závodních strojích myslíte cokoli, jejich technika může být v patřičné formě i zábavná, jak dokazuje také tento prototyp závodního speciálu.

Místo původního přeplňovaného pětiválce o objemu 2,5 litru se pod karoserii nastěhovaly hned čtyři elektromotory. Každý z nich má 300 koní, takže prostým součtem tady máme auto o systémovém výkonu 1200 koní.

Detailní údaje o dynamických parametrech vozu s označením 4ePerformance sice nemáme, ale jeho schopnosti poměrně přesně definuje jediný dostupný parametr. Z 0 na 200 km/h se elektrická RS3 rozjede za „méně než sedm sekund“.

Po ostrém sedanu je tu i ostrý hatchback. Audi RS3 Sportback míří do Ženevy

Po ostrém sedanu je tu i ostrý hatchback. Audi RS3 Sportback míří do Ženevy

Čtyři pohonné jednotky zásobuje paket blíže nepopsaných akumulátorů, jejichž celková kapacita činí 64 kWh. Přibližným přepočtem to znamená, že na palubě budete mít po plném nabití elektrickou energii, která je ekvivalentem zhruba 25 litrů benzinu, což na příliš dlouhé dovádění asi stačit nebude. Na druhou stranu, jako demonstrátor možností a pojízdná reklama poslouží Schaeffler 4ePerformance určitě solidně.

 

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků