Dočkáme se roadsteru BMW Z4 ve verzi M?

Medzi najhorúcejšie parížske novinky patril roadster BMW Z4. Vozidlo ultramoderných tvarov v súlade s novou designovou líniou BMW zaujalo aj motorizáciou. Pod kapotou budú iba šesťvalcové motory objemu 2,5 a 3 litre s výkonom 192 a 231 koní. So silnejším motorom sa ponúka 6 stupňová prevodovka a hovorí sa aj o prevodovke SMG. Nové BMW Z4 je vybavené ďaleko lepšie ako jeho predchodca na začiatku  výroby.

Preto ma zaujímalo či bude existovať verzia Z4 M podobne ako Z3 M. Peter Hansen šéf obchodu v spoločnosti BMW M technik odpovedá:

Zatiaľ nie. Z centrále nevyšeľ príkaz na vývoj a takúto verzi zatiaľ nepripravujeme. V budúcnosti sa môže stať všeličo. Teraz sa sústredíme na produkciu modelov M3 a M5. Ročne musíme vyrobiť 20 000 kusov BMW M3, aby sme uspokojili potreby zákazníkov.

Existuje spolupráca medzi BMW Technik a ladičom Alpina?

Peter Hansen: Existuje, ale vo veľmi obmedzenej forme. Vyvíjame spoločne iba niektoré súčiastky. V podstate máme rozdielne firemné filozofie. My sa sústredíme na vývoj hi-tech v rámci cielov, ktoré si dáme. Alpina pre vysoký výkon použije jednoduchšiu cestu napr. turbodmychadla. My sa snažíme s motorov vyťažiť maximum pri atmosferickom nasávaní. Okrem karosérie vyvíjame komletné šasi a prerábame aj časti interiéru. Všetko v rámci platných štandardov BMW. Naše cestu sú veľmi odlišné. Kým Alpina používa viac menej klasické automatické prevodovky, my sa špecializujeme na sekvenčné radenie SMG.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků