Cestovní enduro začíná svou výbavou připomínat auto, k mání bude i ve třech designových verzích
„Gééso“ s velkým boxerem prošlo výraznou proměnou. Dostalo nový hlavní mostový rám z ocelových plechů, který nabízí lepší zástavbový prostor a zároveň je výrazně tužší než u staršího modelu. K němu se přidává zadní rám, který je místo ocelových trubek vyroben z hliníkového odlitku. Výsledkem je úspora 12 kilogramů hmotnosti. Je zde i nový motor o objemu 1300 ccm s výkonem 107 kW a 149 N.m točivého momentu – nejsilnější sériově vyráběný boxer od BMW. Převodovka je umístěna pod ním a díky novému uspořádání pohonu vačkového hřídele je kompaktnější než starší pohonné jednotky.
I podvozek je zde nový, místo dřívějšího Dynamic ESA použilo BMW elektronické nastavení Dynamic Suspension Adjustment s dynamickým nastavením tlumení vpředu i vzadu a automatickým nastavením klidové polohy pružiny. Zdvih pružin vpředu i vzadu se zvětšil o dva centimetry. Volitelně je k dispozici adaptivní regulace světlé výšky dle jízdních podmínek nebo sportovní podvozek. Rovněž na přání je k dostání sada asistentů Riding Assistant, do níž patří třeba adaptivní tempomat, varování před čelní srážkou nebo upozornění na změnu jízdního pruhu. V základu má R 1300 GS full-LED světlomet, který je možné doplnit stáčením do zatáčky podle náklonu.
V základním provedení je motocykl dodáván s barvou Lightwhite, ale zvolit můžete i populární provedení Triple Black. Varianta Trophy je lakována modrou metalízou Racingblue, doplněnou červenými a bílými pruhy. Verze Option 719 Tramuntana je pak vyvedena v zelené metalíze Aurelius, kterou vkusně doplňují frézované hliníkové díly a zlatá paprsková kola.