Dobré zprávy: Renault Mégane RS bude mít manuál a nový dvoulitr!

Příznivci Renaultu Mégane RS mohou jásat. Po neoficiálních zprávách, že by měla nová generace dostat automat, přichází sice také neoficiální, ale hlavně o dost lepší informace - manuál zůstane a bude spojen s novým přeplňovaným dvoulitrem.
Dobré zprávy: Renault Mégane RS bude mít manuál a nový dvoulitr!

Král hot-hatchů se změní. Armáda jízdních asistentů, adaptivní tlumiče, řízení všech kol či automatické meziplyny – to vše bude součástí výbavy nového Méganu R.S. Puristé se však rozčilovat nemusí. Ne vše je totiž výbavou standardní, manuál bude, čtyřkolka nikoli a zejména verze Trophy zřejmě bude stát za to.

Zdroj z francouzské automobilky potvrdil serveru Motoring.com.au, že Mégane ve své sportovní verzi nebude následovat kroků menšího Clia, který se nabízí pouze s dvouspojkovou převodovkou EDC. Očekávat však lze i alternativu s tímto automatem. Obě varianty však díky úspoře hmotnosti u manuální verze mají být stejně rychlé. Manuál navíc nabídne funkci automatických meziplynů převzatou z Nissanu 370Z.

Současný Mégane R.S. se loučí, nová generace přijde už příští rok

Současný Mégane R.S. se loučí, nová generace přijde už příští rok

Další změny oproti puristické poslední generaci se týkají začlenění řízení všech kol 4Control. To by sice mělo pomoci obratnosti v nízkých rychlostech a stabilitě v těch vysokých, avšak těžko říci, jestli tyto změny chování budou u citlivých vozů z Dieppe žádoucí. Na spekulace o chování vozu je však příliš brzy. Navíc zřejmě půjde o volitelnou výbavu, systém 4Control přecijen přidává 30 kilogramů na zadní nápravě.

Podvozek bude zřejmě opět nabízen ve třech verzích – Sport, Cup a Trophy. Ani nejměkčí podvozek Sport však nebude tak měkce naladěn jako například u Golfu GTI, jehož soupeřem je spíše Mégane GT. Novinkou budou i adaptivní tlumiče, které budou součástí verze Sport. Okruhověji laděné modely Cup a Trophy dostanou klasické sportovní tlumiče.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Pohonnou jednotkou bude opět zážehový přeplňovaný dvoulitr. Ovšem s tím v minulé generaci Méganu R.S. nebude mít nic společného. Jedná se totiž o zcela nový agregát. Podle zdroje z automobilky by prý motor 1.6 z Clia zvládl i výkon kolem 230 kW, jenže vymáčknout podobný výkon z jedna-šestky by bylo nákladnější, než vycházet z nového dvoulitru, který se pravděpodobně v civilnější verzi objeví i v normálních Renaultech. Výkon jednotlivých verzí Méganu R.S. však ještě není jasný.

Nové R.S. bude delší a širší než předchozí model a bude se však nabízet pouze v pětidveřové variantě, protože už výchozí verze třídveřovou nenabízí. Nabídne i armádu aktivní bezpěčnosti, jako nouzové brzdění nebo hlídání jízdního pruhu. I přes tuto výbavu však zdroj slibuje, že hmotnost bude nízká. „Ne nutně použitím karbonových vláken, jsou i jiné materiály...,“ naznačuje zdroj blízký automobilce.

Nová vlajková loď RenaultSportu by se měla představit příští rok na autosalonu ve Frankfurtu. Doufejme, že se zprávy z tohoto zdroje potvrdí a módní čtyřkolka s automatem se z ikony ostrých hatchbacků nestane.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků