Dobré zprávy: Renault Mégane RS bude mít manuál a nový dvoulitr!

Příznivci Renaultu Mégane RS mohou jásat. Po neoficiálních zprávách, že by měla nová generace dostat automat, přichází sice také neoficiální, ale hlavně o dost lepší informace - manuál zůstane a bude spojen s novým přeplňovaným dvoulitrem.
Dobré zprávy: Renault Mégane RS bude mít manuál a nový dvoulitr!

Král hot-hatchů se změní. Armáda jízdních asistentů, adaptivní tlumiče, řízení všech kol či automatické meziplyny – to vše bude součástí výbavy nového Méganu R.S. Puristé se však rozčilovat nemusí. Ne vše je totiž výbavou standardní, manuál bude, čtyřkolka nikoli a zejména verze Trophy zřejmě bude stát za to.

Zdroj z francouzské automobilky potvrdil serveru Motoring.com.au, že Mégane ve své sportovní verzi nebude následovat kroků menšího Clia, který se nabízí pouze s dvouspojkovou převodovkou EDC. Očekávat však lze i alternativu s tímto automatem. Obě varianty však díky úspoře hmotnosti u manuální verze mají být stejně rychlé. Manuál navíc nabídne funkci automatických meziplynů převzatou z Nissanu 370Z.

Zajímavosti | Tajné | Sportovní auta | Hatchbacky | Renault

Současný Mégane R.S. se loučí, nová generace přijde už příští rok

Další změny oproti puristické poslední generaci se týkají začlenění řízení všech kol 4Control. To by sice mělo pomoci obratnosti v nízkých rychlostech a stabilitě v těch vysokých, avšak těžko říci, jestli tyto změny chování budou u citlivých vozů z Dieppe žádoucí. Na spekulace o chování vozu je však příliš brzy. Navíc zřejmě půjde o volitelnou výbavu, systém 4Control přecijen přidává 30 kilogramů na zadní nápravě.

Podvozek bude zřejmě opět nabízen ve třech verzích – Sport, Cup a Trophy. Ani nejměkčí podvozek Sport však nebude tak měkce naladěn jako například u Golfu GTI, jehož soupeřem je spíše Mégane GT. Novinkou budou i adaptivní tlumiče, které budou součástí verze Sport. Okruhověji laděné modely Cup a Trophy dostanou klasické sportovní tlumiče.

Testy | Volkswagen | Sportovní auta | Srovnávací testy | Hatchbacky | Renault | Volkswagen Golf

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Pohonnou jednotkou bude opět zážehový přeplňovaný dvoulitr. Ovšem s tím v minulé generaci Méganu R.S. nebude mít nic společného. Jedná se totiž o zcela nový agregát. Podle zdroje z automobilky by prý motor 1.6 z Clia zvládl i výkon kolem 230 kW, jenže vymáčknout podobný výkon z jedna-šestky by bylo nákladnější, než vycházet z nového dvoulitru, který se pravděpodobně v civilnější verzi objeví i v normálních Renaultech. Výkon jednotlivých verzí Méganu R.S. však ještě není jasný.

Nové R.S. bude delší a širší než předchozí model a bude se však nabízet pouze v pětidveřové variantě, protože už výchozí verze třídveřovou nenabízí. Nabídne i armádu aktivní bezpěčnosti, jako nouzové brzdění nebo hlídání jízdního pruhu. I přes tuto výbavu však zdroj slibuje, že hmotnost bude nízká. „Ne nutně použitím karbonových vláken, jsou i jiné materiály...,“ naznačuje zdroj blízký automobilce.

Nová vlajková loď RenaultSportu by se měla představit příští rok na autosalonu ve Frankfurtu. Doufejme, že se zprávy z tohoto zdroje potvrdí a módní čtyřkolka s automatem se z ikony ostrých hatchbacků nestane.

Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 114 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Kangoo 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 111 689 km
Cena: 68 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků