Dobré zprávy: Renault Mégane RS bude mít manuál a nový dvoulitr!

Příznivci Renaultu Mégane RS mohou jásat. Po neoficiálních zprávách, že by měla nová generace dostat automat, přichází sice také neoficiální, ale hlavně o dost lepší informace - manuál zůstane a bude spojen s novým přeplňovaným dvoulitrem.
Dobré zprávy: Renault Mégane RS bude mít manuál a nový dvoulitr!

Král hot-hatchů se změní. Armáda jízdních asistentů, adaptivní tlumiče, řízení všech kol či automatické meziplyny – to vše bude součástí výbavy nového Méganu R.S. Puristé se však rozčilovat nemusí. Ne vše je totiž výbavou standardní, manuál bude, čtyřkolka nikoli a zejména verze Trophy zřejmě bude stát za to.

Zdroj z francouzské automobilky potvrdil serveru Motoring.com.au, že Mégane ve své sportovní verzi nebude následovat kroků menšího Clia, který se nabízí pouze s dvouspojkovou převodovkou EDC. Očekávat však lze i alternativu s tímto automatem. Obě varianty však díky úspoře hmotnosti u manuální verze mají být stejně rychlé. Manuál navíc nabídne funkci automatických meziplynů převzatou z Nissanu 370Z.

Současný Mégane R.S. se loučí, nová generace přijde už příští rok

Současný Mégane R.S. se loučí, nová generace přijde už příští rok

Další změny oproti puristické poslední generaci se týkají začlenění řízení všech kol 4Control. To by sice mělo pomoci obratnosti v nízkých rychlostech a stabilitě v těch vysokých, avšak těžko říci, jestli tyto změny chování budou u citlivých vozů z Dieppe žádoucí. Na spekulace o chování vozu je však příliš brzy. Navíc zřejmě půjde o volitelnou výbavu, systém 4Control přecijen přidává 30 kilogramů na zadní nápravě.

Podvozek bude zřejmě opět nabízen ve třech verzích – Sport, Cup a Trophy. Ani nejměkčí podvozek Sport však nebude tak měkce naladěn jako například u Golfu GTI, jehož soupeřem je spíše Mégane GT. Novinkou budou i adaptivní tlumiče, které budou součástí verze Sport. Okruhověji laděné modely Cup a Trophy dostanou klasické sportovní tlumiče.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Pohonnou jednotkou bude opět zážehový přeplňovaný dvoulitr. Ovšem s tím v minulé generaci Méganu R.S. nebude mít nic společného. Jedná se totiž o zcela nový agregát. Podle zdroje z automobilky by prý motor 1.6 z Clia zvládl i výkon kolem 230 kW, jenže vymáčknout podobný výkon z jedna-šestky by bylo nákladnější, než vycházet z nového dvoulitru, který se pravděpodobně v civilnější verzi objeví i v normálních Renaultech. Výkon jednotlivých verzí Méganu R.S. však ještě není jasný.

Nové R.S. bude delší a širší než předchozí model a bude se však nabízet pouze v pětidveřové variantě, protože už výchozí verze třídveřovou nenabízí. Nabídne i armádu aktivní bezpěčnosti, jako nouzové brzdění nebo hlídání jízdního pruhu. I přes tuto výbavu však zdroj slibuje, že hmotnost bude nízká. „Ne nutně použitím karbonových vláken, jsou i jiné materiály...,“ naznačuje zdroj blízký automobilce.

Nová vlajková loď RenaultSportu by se měla představit příští rok na autosalonu ve Frankfurtu. Doufejme, že se zprávy z tohoto zdroje potvrdí a módní čtyřkolka s automatem se z ikony ostrých hatchbacků nestane.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 91 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 81 355 km
Cena: 152 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků