Dobré výsledky prodeje Škoda Auto za první pololetí 2005

V prvním pololetí roku 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 244 569 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 7,3%.

Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která oslovila 121 315 zákazníků, za ní následuje modelová řada Octavia s celosvětově 112 812 prodanými vozy. V samotném měsíci červnu však prodej modelové řady Octavia modelovou řadu Fabia překonal. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 442 zákazníků.  Nová Škoda Octavia Combi a nová Octavia Combi 4x4 uvedené na trh v lednu 2005 získaly za prvních šest měsíců svého prodeje 30 483 zákazníků.

V průběhu celého roku oslavuje společnost Škoda Auto významné výročí -  stoleté jubileum od vyrobení prvního osobního automobilu. Vůz Laurin & Klement Voiturette A opustil brány mladoboleslavské továrny v roce 1905.

V prvním pololetí roku 2005 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 140 573 vozů a dosáhla zde tak výrazného meziročního nárůstu o 17,4%. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje na trzích v Německu, Velké Británii a Španělsku. Nárůst prodeje v Německu o 15% (42 458 vozů) upevnil jeho pozici coby největšího trhu vozů Škoda vůbec. I přes oslabení celkového trhu ve Velké Británii se meziročně zvýšil počet prodaných vozů Škoda o 12,4% (19 769). Ve Španělsku si vůz Škoda zakoupilo 11 430 (+50,1%) zákazníků.

Na domácím trhu v České republice došlo ve sledovaném období k poklesu poptávky po osobních vozech o 1%. Další oslabující faktor zde představuje nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 28,3%. Navzdory těmto obtížným podmínkám dokázala Škoda Auto obhájit svůj dominantní tržní podíl. Nová Octavia Combi a nová Octavia Combi 4x4 zaznamenávají od zahájení prodeje mimořádný nárůst: od ledna 2005 se pro Octavii Combi, resp. Octavii Combi  4x4 rozhodlo 3 792 zákazníků.

Celkové trhy střední a východní Evropy se od roku 2004 vyvíjí nadále negativně, zejména v Polsku. Důležitým důvodem tohoto vývoje je dovoz ojetých automobilů, který v souvislosti s rozšířením EU a s tím spojeným zjednodušením administrativy v nově přistupujících středoevropských a východoevropských zemích podstatně vzrostl. Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) prodala Škoda Auto celkem 57 460 vozů, což navzdory dalšímu zvyšování tržního podílu oproti minulému roku představuje pokles o -7,1%.  Pozitivní vývoj byl zaznamenán v Rumunsku, Bulharsku a pobaltských zemích.

V Asii a v zámoří prodala Škoda od ledna do června 2005 celkem 14 061 vozů (+3,8%). Největší podíl na tom má Indie (4 317 vozů), Turecko (2 679 vozů) a Egypt (1 530 vozů).

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků