Dobré obchodní výsledky značky Citroën

Dobré obchodní výsledky značky Citroën

·Nárůst prodejů

-Celkový prodej vozů za značku* 2007: + 4 %

-Evropa „18 zemí“: + 2,6 %

-Evropa střední a východní: + 14,5 %

-Mercosur: + 46,3 %

·Vývoj jednotlivých tržních podílů trhů VP + VU

-Evropa západní

o18 zemí 6,4 % à 6,6 %

oFrancie 13,6 % à 13,8 %

oItálie 5,1 % à 5,3 %

-Evropa střední a východní

oSlovensko 5,8 % à 7 %

oČeská republika 4,9 % à 5 %

-Latinská Amerika

oBrazílie 1,9 % à 2,1 %

oArgentina 3,5 % à 4 %

·Úspěšnost produktů uvedených na trh v roce 2007

-Za skupinu vozů C4 Picasso byly cíle překročeny: Citroën je evropskou jedničkou v segmentu velkoprostorových vozů

-Model C-Crosser: počet objednávek přesáhl prognózy

-Úspěch modelů C4 Sedan na trhu Mercosur

·Vedoucí pozice v Evropě - vozidla šetrná k životnímu prostředí

-1 vůz značky Citroën ze 4 prodaných vyprodukuje emise CO2 120 g/km nebo méně

-1 vůz značky Citroën ze 2 prodaných vyprodukuje emise CO2 140 g/km nebo méně

Celosvětový konsolidovaný prodej** vozů Citroën - 1 461 000 kusů za rok 2007 (hotová vozidla + samostatné díly) představuje nárůst o 3,9 % oproti roku 2006, což je nejvíce za uplynulé 4 roky. Za takto dobré výsledky značka vděčí své trvalé aktivitě v Evropě, zejména ve Francii a Itálii, a výrazné dynamice v zemích Mercosur. Vysvětlit je lze rovněž atraktivitou ucelené modelové řady, která se v tomto roce slavila úspěchy rodinou vozů C4 Picasso, SUV modelem
C-Crosser a vozů C4 Pallas a Sedan v Brazílii a Argentině.

* smontovaná vozidla

** smontovaná vozidla + sady samostatných dílů

1.Západní Evropa: Nárůst objemu prodeje Citroënu i jeho podílu na trhu

Na opět konkurenčním a stálém trhu (+0,7 %) činil celkový počet přihlášených vozidel Citroën 1 107 000 kusů, což znamená navýšení o 2,6 %. Podíl značky na trhu dosahuje 6,6 % oproti 6,4 % v roce 2006.

Citroën je jedničkou v segmentu velkoprostorových vozů: jeden z pěti prodaných vozů z tohoto segmentu v Evropě je model Citroën. Modely C1, C3 a Berlingo i nadále dosahují dobrých prodejních výsledků.

Francie: Citroën dosahuje nejvýraznějšího nárůstu objemů prodeje na trhu osobních vozů.

Na trhu osobních/ užitkových vozidel (nárůst o 3,5 %) vzrostly prodeje vozů značky Citroën o 5 %. Podíl značky na trhu dosáhl 13,8 % oproti 13,6 % v roce 2006.

Na samotném trhu osobních vozidel Citroën dosáhl nejvýraznějšího nárůstu objemu s téměř 20 000 prodanými vozy (+7,5 %). Tržní podíl se zvýšil o 0,5% a dosahuje tak 13,4 %. Tyto dobré výsledky dosažené navíc jak v prodeji jednotlivcům, tak i právnickým osobám, se opírají především o úspěch rodiny vozů C4 Picasso, z níž se v roce 2007 prodalo přibližně 73 000 vozů.

Podíl na trhu užitkových vozidel činí 15,6 % za rok 2007 ve srovnání se 17 % v roce 2006. S nárůstem objednávek za poslední čtvrtletí dosáhla značky v prosinci tržního podílu 16,5 %.

Španělsko: Citroën je již 2. rokem po sobě jedničkou na trhu osobních i užitkových vozidel.

V kontextu mírného poklesu trhu osobních vozidel i užitkových vozidel (-1 %) si Citroën uchovává první místo se zhruba 203 000 prodaných vozidel a podílem na trhu 10,7 %.

Značka si uchovává 1. místo na trhu osobních vozů se zhruba 155 000 prodanými kusy zejména díky společnému úspěchu vozů C4 Picasso a Xsara Picasso, které vedou trh velkoprostorových vozů s penetrací 28 %.

Navzdory poklesu objemů si Citroën udržel vedoucí pozici v segmentu užitkových vozidel se 47 000 prodanými vozy a penetrací 17,1 %.

 

Itálie: Citroën se stává jedničkou mezi francouzskými značkami na trhu osobních vozů.

Na trhu osobních vozů a užitkových vozů (nárůst o 5,7%) oživeným daňovými pobídkami zaměřenými na vozy šetrné k životnímu prostředí se počet přihlášených vozů značky Citroën zvýšil o 9,8 % na 143 000 kusů. Podíl značky na trhu dosáhl 5,3 % oproti 5,1 % v roce 2006.

Citroën se stal první francouzskou značkou na trhu osobních vozů s více než 131 000 prodanými vozy (+7,1 %) a s penetrací 5,3 %. Prodeje modelů C1 a C3 vzrostly o zhruba 25 %. Díky úspěchu rodiny vozů C4 Picasso a Xsara Picasso zaujímá Citroën první místo v segmentu velkoprostorových vozů.

Byťje trh VU v poklesu o 1,2%, nárůst prodejů vozů Citroën je vynikající díky modelům Jumpy a Jumper (+ 57 %).

Velká Británie: Citroën dosahuje nárůstu v kategorii užitkových vozů

Na trhu osobních vozů a užitkových vozů s nárůstem o 2,8 % stouply prodeje značky Citroën o 2,9 % a penetrace značky zůstává stabilně na hodnotě 4,5 %.

S přibližně 20 000 přihlášenými vozidly dosáhla třída C4 Picasso již v prvním roce uvedení na trh skutečného úspěchu.

Na trhu lehkých užitkových vozů s nárůstem 4,2 % stoupl podíl přihlášených vozidel značky Citroën o 5,2 %, takže dosáhl podílu na trhu 7,4 %. Prodeje modelu Jumpy stouply o 25 % a Berlingo dosáhlo nejlepších výsledků od svého uvedení na trh s více než 15 000 prodanými vozy.

Německo: tržní podíl značky Citroën na trhu užitkových vozů poprvé přesáhla 5 %.

V kontextu globálního poklesu trhu osobních vozů a užitkových vozů (- 7,9 %) činí podíl Citroënu na trhu 2,5 %.

Na trhu osobních vozů, kde došlo k výraznému poklesu (-9,1 %) díky změnám DPH na počátku roku 2007, Citroën udržel tržní podíl i ve výši 2,3 %. Co se týče prodejů vozů jednotlivcům, vzrostl podíl na 3,8 % oproti 3,3 % v roce 2006. Prodeje modelu C1 vzrostly o 8 %, prodeje modelu Xsara Picasso a rodiny vozů C4 Picasso stouply o 34 %.

Na rozdíl od toho trh VU rostl o 12,6 %. Prodeje značky Citroën vzrostly o 37,3 % především díky úspěchu modelů Jumpy (+67 %) a Jumper (+49 %). Značka dosáhla tržního podílu 5,13 %, což je doposud nejvyšší úroveň.

Ostatní země západní Evropy: nárůst ve Skandinávii, Portugalsku a Nizozemí

Nizozemí: nárůst prodejů o 10,9 % ( celkový trh + 6,8 %); tržní podíl Citroënu 4,7 %.

Portugalsko: nárůst prodejů o 7,2 % ( celkový trh + 3,7%); tržní podíl Citroënu 8,3 %.

Dánsko: nárůst prodejů o 9,6 % ( celkový trh – 1,3 %); tržní podíl Citroënu 8 % oproti 7,2% v 2006.

Švédsko: nárůst prodejů o 20,8 % ( celkový trh + 8,7%); tržní podíl Citroënu 4,1 % oproti 3,70 v 2006.

Norsko: nárůst prodejů o 19,2 % ( celkový trh + 14,9%); tržní podíl Citroënu 3,1 %.

Střední a východní Evropa: nárůst na Slovensku a v České republice

V zemích střední a východní Evropy, kde trh osobních vozů a užitkových vozů vzrostl o 10,2 %, vzrostly prodeje Citroënu o 10,9 %. Tržní podíl značky dosáhl v roce 2007 5,4 %.

Slovensko: Vynikající nárůst prodejů o 28% (celkový trh 6,2%) na trhu osobních vozů a užitkových vozů. Tržní podíl dosáhl 7 % oproti 5,8 % v roce 2006.

Česká republika: Citroën prodal 9 786 vozů (+14,3 %) na trhu osobních vozidel a užitkových vozidel, který rostl celkově o 12,2%. Značka tak dosáhla hodnoty tržního podílu 5 %.
Hlavními příčinami úspěchu jsou prodeje osobních i užitkových verzí modelu Berlingo a rodiny vozů C4 Picasso a modelů Jumpy a Jumper.

2.Výrazný nárůst v zemích Mercosur

Argentina: Citroën poprvé dosáhl 4% podílu na trhu

Argentina se s 532 000 přihlášenými vozy (nárůst o 26 %) stala třetím největším latinskoamerickým trhem. V tomto kontextu vzrostly prodeje Citroënu o 46,4 % a tržní podíl činil4 % oproti 3,5 % v roce 2006.

Tak dobrých výsledků bylo dosaženo především díky prodeji osobních i užitkových verzí modelu Berlingo, který vzrostl oproti roku 2006 o 58 %, a díky úspěchu modelu C4 Sedan, který v posledních dvou měsících roku zaujal vedoucí pozici ve svém segmentu (od července 2007 4 000 prodaných vozů).

Brazílie: nárůst prodeje osobních vozidel značky Citroën o 40 %

Na velmi dynamickém trhu osobních vozů a užitkových vozů (nárůst o 27,6 %) Citroën dosáhl prodeje zhruba 50 000 vozidel, což představuje nárůst o 43,2 % a tržní podíl2,1 %.

C3 Flex Fuel a Xsara Picasso dosáhly velmi dobrých výsledků – první uvedený model představuje 57 % prodaných osobních vozů značky, druhý model se drží na prvním místě ve svém segmentu.

C4 Pallas (C4 Sedan) od svého uvedení na trh v září dosáhl prodeje v počtu 6 700 vozů.

3.Přelomový rok v Číně

Na trhu, kde se prodalo 5 300 000 vozů (nárůst o 25 %), počet přihlášených vozidel značky Citroën nevzrostl (-1,6 %). Je to důsledek toho, že rok 2007 znamenal pro značku v Číně zlom jednak v produkci, v níž pokles tradiční řady (na platformě ZX) nestačily vyrovnat ani dobré výsledky nových modelů, zejména nové verze Xsara Picasso a
C-Triomphe (zdvojnásobení prodeje), a zároveň v obchodní a distribuční politice, které v průběhu roku prodělaly rozsáhlé změny.

 

4.Citroën: Široká, ucelená a atraktí modelová řada než kdykoliv předtím

Úspěch posledních novinek

§Rodina vozů, do níž spadá C4 Picasso (5místná verze), Grand C4 Picasso (7 míst) a Xsara Picasso, dosáhla vynikajícího úspěchu! Citroën prodal v roce 2007 314 000 těchto velkoprostorových vozů a dosáhl v tomto segmentu tržního podílu přibližně 20 %. Významně tak překročil stanovený cíl.

§C-Crosser uvedený na trh ve Francii v červenci, slaví úspěch s více než 10 000 objednávkami a setkává se s velmi příznivými ohlasy uživatelů.

§V zemích Mercosur C4 Sedan a C4 Pallas dosáhly skutečného úspěchu. V Argentině zaujímá C4 Sedan pět měsíců po uvedení na trh vedoucí místo ve svém segmentu. Byl zvolen automobilem roku 2007.

Dosažené výsledky již prodávaných modelů

§C1 se se 100 000 prodanými vozy umístil v čele pelotonu úsporných a ekologických vozidel.

§C3 se již 4. rok od svého uvedení vede velmi dobře s 267 000 prodanými vozy, což jsou prodeje jako v roce 2006.

§C6 si upevňuje pozici v segmentu H s nárůstem prodeje o 6 % oproti roku 2006 a podílem na evropském trhu 2,5 %.

§Berlingo se s prodanými 185 000 vozy drží na úrovni roku 2006. Osobní verze si drží vedoucí pozici v segmentu „ludospace“.

§Jumpy a Jumper dosáhly nárůstu prodeje o 14 % a 31 %. Jumpy byl v Evropě zvolen užitkovým vozem roku.

5.Výsledky Citroënu v oblasti vozů šetrnými k životnímu prostředí

Citroën má co nabídnout!

Každé druhé prodané vozidlo značky Citroën v Evropě vyprodukuje emise CO2 maximálně 140 g/km.

Každé čtvrté pak vytváří emise CO2 do 120 g/km.

V roce 2007 Citroën upevnil svoji vedoucí pozici i angažovanost v oblasti „ochrany životního prostředí“ – snižování emisí CO2

- AIRDREAM®: Označení vozů symbolizující „šetrnost vůči životnímu prostředí“ umožňuje v nabídce identifikovat vozidla, které splňují určitá kritéria jak v emisích CO2, tak ve výrobním provedení i materiálovém zpracování.

- C4 Bioflex: Tento model uvedený na trh ve Francii a Švédsku v září 2007 je důkazem snahy značky přijít s výkonnou a spolehlivou nabídkou v oblasti biopaliv.

- C-Cactus: Koncepční vůz ilustrující minimalistický koncept automobilu podle Citroënu. C-Cactus je ekologický sedan atraktivního a hravého stylu vybavený hybridní pohonnou jednotkou HDi za cenu C4 v základní úrovni výbavy.

6.Významné události roku 2007

C42: nová mezinárodní výkladní skříň Citroënu

Salón C42 otevřený na konci září na Champs Elysées v Paříži přivítal za tři měsíce na 600 000 návštěvníků. Trvalá modernizace, která byla zvolena prvním tématem expozice, byla od prosince vystřídána tématem dobrodružství a sportu.

Sportovní zápolení: úspěch S. Loeba a D. Eleny s C4 WRC

Sébastien Loeb a Daniel Elena získali 4. po sobě jdoucí titul mistrů světa rallye na voze C4 WRC (v roce 2007 8 vítězství). Citroën získal druhé místo v poháru konstruktérů.
Sébastien Loeb a Daniel Elena byli redakcí časopisu L’EQUIPE zvoleni „francouzskými šampiony roku 2007“.

7.Perspektivy roku 2008: snaha o akceleraci

Rok 2008 bude plně těžit z potenciálu vozidel uvedených úspěšně na trh v roce 2007:
C4 Picasso, C-Crosser, v Argentině C4 Sedan a v Brazílii C4 Pallas.

> Ofenzíva v segmentu M2: nový C5, reprezentativní limuzína i dynamické kombi

Tento elegantní vůz s výraznou osobitostí, jehož konstrukce je zaměřena na moderní technologie a inovace, byl poprvé médiím představen v říjnu 2007. Vyznačuje se ušlechtilým a reprezentativním stylem stejně jako luxusem a kvalitou, velkorysým vnitřním prostorem a zlepšenými kvantitativními ukazateli. Profiluje se jako skutečný dravec určený k oslovování jak privátní, tak firemní klientely a majitelů velkých automobilových flotil. V Evropě bude uveden na trh v první polovině roku 2008.

> Ofenzíva v segmentu užitkových vozů: NEMO, nové BERLINGO a BERLINGO FIRST

Celosvětově přibližně každý 5. prodaný vůz značky Citroën náleží do segmentu lehkých užitkových vozů. Značka se podílí na prodeji užitkových vozů v evropské sedmadvacítce přibližně jednou desetinou. Aktivity v oblasti užitkových vozů tudíž pro Citroën představují významnou položku.

V roce 2008 dosáhla nabídka užitkových vozů značky Citroën nebývalého rozšíření a kompletnosti. Po nových verzích modelů JUMPER a JUMPY v letech 2006 a 2007 byly v tomto roce uvedeny na trh dva zcela nové užitkové vozy.

§NEMO, nový malý, úsporný a robustní užitkový vůz; snese užitečné zatížení až 610 kg a představuje první stupeň řady užitkových vozidel značky Citroën. Ve Francii bude uveden na trh v únoru, v širším měřítku bude v Evropě nabídnut v průběhu prvního pololetí.

§Nové BERLINGO spojuje dynamický a moderní styl s pozoruhodnou praktičností i výjimečnou úrovní pohodlí a bezpečnosti. Užitečné zatížení nabízí až 850 kg. Nové BERLINGO bude nabízeno od druhého čtvrtletí 2008 společně se stávajícím modelem, který bude označován jako BERLINGO FIRST (v základní verzi).

 

> Ofenzíva v segmentu „ludospace“ – multifunkčních vozů: BERLINGO a NEMO

Berlingo vytvořilo segment prostorných multifunkčních vozů, v němž je v Evropě od roku 2003 neporaženou jedničkou.

§Nové BERLINGO navazuje na rodinný a nadmíru praktický charakter svého předchůdce a umocňuje svoji osobnost svým dynamickým a zároveň funkčním stylem. Nabízí komfort srovnatelný s úrovní limuzíny, praktičnost inspirovanou segmentem velkoprostorových vozů a příkladné jízdní vlastnosti. Nové BERLINGO bude uvedeno na trh ve druhém čtvrtletí 2008 zároveň s užitkovou verzí.

§Osobní NEMO disponuje kvalitami užitkové verze, pokud jde o modernost, kompaktnost a kapacitu. Doplňuje v nabídce nové Berlingo a představuje ekonomický a kvalitní vstup do této řady. Na trh bude na určitých trzích uveden na jaře 2008.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků