Dobrá zpráva: billboardy zmizí. Špatná zpráva: až do 5 let

Dobrá zpráva: billboardy zmizí. Špatná zpráva: až do 5 let

Poslanci schválili novelu, která do pěti let omezí reklamní billboardy kolem všech silnic a dálnic. Novela také zavádí možnost až třináctiprocentní slevy na mýtném pro kamiony, které na mýtném zaplatí větší částku, než jakou stanoví vláda ve svém nařízení. 

„Vládní návrh znamená, že to je v podstatě ta nejstriktnější varianta, která říká, že do pěti let budou omezeny billboardy kolem všech komunikací, to znamená: dálnic, rychlostních komunikací a komunikací I., II. a III. třídy a místních komunikací,“ řekl ministr dopravy Pavel Dobeš (VV).

Opozice návrh na omezení reklamy kritizovala. Poslanci se přeli hlavně o to, zda je návrh výsledkem tlaku lobbistických skupin. Podle Pavla Hojdy (KSČM) jde o souboj různých skupin o pozici na reklamním trhu. Také Josef Smýkal (ČSSD) prohlásil, že jde o lobbistický boj a ekonomické zájmy. Ke kritikům se přidal i bývalý poslanec ODS Michal Doktor. Jak řekl, novela vychýlí poměry na reklamním trhu a porušuje pravidla hry.

Zvláštní aktivita poslance Humla

Poslanci neschválili sporný návrh svého nezařazeného kolegy Stanislava Humla, který navrhoval, aby současné reklamní poutače, které mají řádné povolení, mohly fungovat i nadále po dobu, na kterou jsou povoleny.

Obecně prospěšná společnosti Acta non verba Humla kvůli tomuto návrhu nařkla, že podporuje korupční byznys. Huml svůj návrh zdůvodnil tím, že jde o obranu před případnými žalobami pro retroaktivitu zákona.

Odlehčí kamionům?

Poslanci také upravili pravidla pro tzv. nízkorychlostní vážení kamionů. Na silnicích I. třídy s výjimkou rychlostních komunikací by ho zajišťoval kraj ve spolupráci s policií nebo celníky, případně by tuto činnost svěřil pověřené osobě. Na ostatních komunikacích by nízkorychlostní vážení zajišťoval jejich vlastník nebo jím pověřená osoba.

Zdroj: E15.cz

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků