Dobové fotky Tatry 603 jsou nádherné. Krásná atmosféra ale patřila jen někomu

Jen málokdo si tehdy mohl zažít, jaké to je bezstarostně prohánět novou tatrovku.

Nelze popřít, že dobové produktové fotografie automobilů mají něco do sebe. Dříve jsme se už rozplývali nad barevností a atmosférou produktových snímků Škody. Teď může přijít na řadu kopřivnická Tatra, která ač se držela tehdejšího motivu šťastných lidí ve společnosti svých vozů, na druhou stranu ukazovala reálnou stránku vlastnictví osobní Tatry ještě silněji.

Kouzlo tehdejšího vrcholu automobilové produkce, nádherné Tatry 603, je nevyvratitelné. Navíc na barevných fotkách, kde se limuzína ukazuje v krásných lokacích. Zatímco ale pestrobarevně lakované škodovky, zobrazené s veselými majiteli ve veselých situacích, měly na našem území v 60. až 80. letech alespoň částečný punc dosažitelnosti, pro širou a těžce pracující veřejnost byla T 603 jednoduše nedostupným produktem.

I Škoda uměla prodávat auta skrze fotky. Dobové snímky mají ohromné kouzlo!

I Škoda uměla prodávat auta skrze fotky. Dobové snímky mají ohromné kouzlo!

T 603 vznikla na základě nutnosti reprezentačního vozidla pro potřeby úřadů, ministerstev, vlády a KSČ. Pózování u zaparkované Tatry vedle jezírka s labutěmi nebo před luxusním hotelem si tak mohla splnit jen vybraná sorta lidí. A když už neměl na tatrovku nárok průměrný Čechoslovák, v zahraničí mohl mít proudnicový design limuzíny potenciál.

Přestože se ale Tatra 603 údajně těšila velkému zájmu ze zahraničních trhů, jen minimum exemplářů bylo nakonec exportováno, natož do rukou movitých soukromníků. Do zahraniční tak měly zamířit jen desítky kusů, a to především do zemí východního bloku, kde opět skončily ve službě tamních pohlavárů a jako reprezentační vozidla československých ambasád.

Tatra 613 vznikla i jako kabriolet. Krásný raritní speciál má automat a pořád žije

Tatra 613 vznikla i jako kabriolet. Krásný raritní speciál má automat a pořád žije

Když přišel v roce 1974 čas na nástupce Tatru 613, kterou v prvních letech výroby taky doprovázely malebné produktové fotografie, situace se opakovala. I nová tatrovka fungovala jako služební vůz pro nejvyšší státní úředníky a funkcionáře vládnoucí komunistické strany.

Až nástupem 90. let a uvedením modelu T 700, posledního osobního vozu Tatry, se propagační snímky chytily tehdy moderního trendu, na který přešla i mladoboleslavská Škoda. Z pěkných lokací a snímků spokojených rodin se přešlo k produktovým fotkám ve studiích. Zaměření tak padlo hlavně na samotný produkt, méně už na atmosféru kolem něj.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky