Dobíjet auto jen na sluneční energii? Tesla je se svou novinkou blíž, než si myslíte

55 komentářů

Hoho
18. května • 23:29

Nissan Leaf dojede z Bruntálu do Olomouce. Ale zpátky už ne, protože u Šternberka je kopec. A to mám vyzkoušené. Bruntál - Olomouc - 1hodina. K tomu 4 hodiny nabíjení u Olympie a 2 hodiny u známého v Lomnici. Plus hodina jizdy. 4 hodiny doma. Abych ho vratil. Dohromady 12 hodin. Benzínové mi to ujede 8x, když jednou natankuju na Slovnaftu v Bruntále za pět minut.
2 lidí v autě bez nákladů.
Nekup to za 750 000,-

E15
19. května • 13:05

Současná (kolem 30ti kWh) nebo nedejbože minulá (kolem 20ti kWh) generace elektromobilů je blbost. Použitelné začínají být teprve od 50ti kWh výše a zajímavé až tak kolem 100 kWh.

Shimi
19. května • 15:03

E15: Za to "ti" za číslovkou bych sekal ruce. To si jako myslíš, že jsme úplní idioti a neumíme skloňovat? A co u 100? U té už nám neporadíš?

trudomil
18. května • 20:45

Jojo, zase diskuze plná primitivů, kteří nechápou, že nová technologie není pro ně (=pro křupany) ale pro inovátory, bez kterých by výhledově do budoucna nebylo nic. Stejně tak první mobilní telefon (v kufru) si nekoupil běžnej člověk a z dnešního pohledu to vypadá jako předraženej nesmysl a kde jsou telefony teď, každej ho máte. Solární panely neviditelně schovaný v každý ploše, která je vystavena dennímu světlu je budoucnost. Vysoká cena je jen porodní problém. Tohle ale primitivové z autorevue diskuze nikdy nepochopí a radši budou plivat na vše čemu nerozumí.

brk77
18. května • 16:13

OK, takže střecha za 50 k$ dolarů vyrobí za 30 let energii v hodnotě 64 k$. Sice moc nevěřím, že tahle technologií nabitá střecha vydrží pracovat 30 let v kuse bez dalších nákladů na údržbu, ale dejme tomu, že to tak je a vyplatí se to.Jako větší problém vidím stát. Současné pohonné hmoty stojí nula nula prd. Cca jr 30 za litr, ale samotný benzín včetně zisků pumpařů je někde kolem 10 Kč. Zbylá zhruba dvacka jsou daně. Jestliže se elektromobily masově rozjedou, opravdu stát nechá plavat takové prachy? Pochybuji.

Kuk Vykuk
18. května • 1:28

Cena za ty fotovoltaický Tezla tašky je ještě větší než ta zde uváděná, protože to je zprůměrovaná cena za celou střechu z Tezla tašek, kde je ovšem jen cca 1/2 tašek s fotovoltaikou a zbytek jsou jen prázdný tašky bez solárního článku. Tydle obyčejný tašky bez FV článků jsou levnější. Takže pokud koupíte čistě jen tašky s FV je cena za m2 vyšší.
V Evropě k dispozici až za rok, ale prej i s instalací a doživotní zárukou. No uvidíme. Důležitá je jejich efektivita, výkonost ahlavně spolehlivost. Bude tam nejspíš spousty drátů a konektorů a to může zlobit.

mpolan
18. května • 9:09

Drátů a konektorů tam vůbec nemusí být moc, jednotlivé tašky mezi sebou určitě nejsou propojeny drátem.

Kuk Vykuk
18. května • 12:50

To nám orávě ještě nikdo neukázal. Ale kdo zaručí že ty nový kontakty mezi taškama budou dlouhodobě fungovat bez problémú, bez koroze apod? Víme prd jak to funguje a už si někteří objednávaj zajíce v pytli.

mpolan
18. května • 21:08

Hele, Musk představil kdeco, ale rozhodně ne nesmysly. Navíc to není žádná novinka, solární tašky se už nějakou dobu dělají i jinde. On prostě "jen" vylepšuje.

Kuk Vykuk
18. května • 22:00

1. nikdy jsem neřek že je to nesmysl
2. nikdy jsem neřek že je to nějaká novinka ;-)
stačí zadat do gůglu
https://www.google.cz/search...

JirkaK
17. května • 19:17

Samotná "solární krytina" je dobrý nápad, na druhou stranu jsem zvědavý, kdo bude nechávat elektromobil celý den nabíjet na sluníčku, aby se pak večer jel projet "skoro" zadarmo :-D

Kuk Vykuk
17. května • 21:35

Třeba noční taxikář. ;-)

kkk
17. května • 20:08

Pokud jste to dočetl do konce,tak je tam možnost Powerwall 2 a pak nabíjíte třeba v nociB-]

JirkaK
17. května • 20:29

Který bude stát skoro jako druhý elektromobil.... A to se fakt vyplatí!

kkk
17. května • 21:34

5 500 USD

runner42
18. května • 9:06

S dovozním clem, DPH a instalací 220 tisíc Kč.
Což je ekvivalent 6300 litrů benzínu.Tedy podle teorie elektrofanatiků, že přece každému stačí dojezd to 100km denně, ekvivalent paliva na tři roky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
18. května • 10:09

Já reagoval na( Který bude stát skoro jako druhý elektromobil)a až to sem začne ve velkým vozit čína(letos se mají zrušit dovozní cla) tak ta cena dost spadne.Drtivé většině tech 100km/den stačí(v čr je to cca.50km/den)B-]

runner42
18. května • 10:41

A to že stojí jako auto se spalovacím motorem a ne jako elektromobil je v celkové bilanci plus nebo mínus? :D

kkk
18. května • 13:03

Pokud dáváš do stejné kategori teslu S a logana tak potom joB-](kdo má na teslu pro něj ta baterka asi nebude problém co?)

josephko
17. května • 15:20

V prvej etape o to budú mať asi záujem hlavne bohatí Američania. Ak má totiž bohatý človek (takmer) všetko, čo si želá, tak čím by sa ešte mohol prezentovať? No predsa tým, že je energeticky sebestačný. Že autom jazdí "zadarmo" a nie je odkázaný na ropné koncerny. Že dom aj bazén má vyhrievaný slnkom..
Aj bohatí chcú byť "cool". A to je ideálny spôsob, ako ním byť. Dolárových milionárov sú v Amerike milióny a ich najväčšia koncentrácia je v slnečných štátoch ako Florida, Kalifornia či Dallas.
Takže asi najväčšou Muskovou starosťou pri týchto taškách bude zabezpečiť dostatočne veľkú výrobu.
A keď sa výroba stane masová a objavia sa aj ďalší konkurenti a ďalšie, nové a lacnejšie riešenie, tak sa takáto strecha stane dostupnou (a výhodnou) aj pre obyčajných smrteľníkov.

Antiautomat
17. května • 19:25

...preleti tornado a strechu znarodni ajn-cvaj.

Art Vandelay
17. května • 19:43

Tornado z Kansasu zabludi do Californie, Nevady alebo Arizony...:-D:-D

Antiautomat
18. května • 18:23

...cize v Kansase ani jedna elektricka strecha. No, co uz, daj este nieco :-D

Art Vandelay
19. května • 20:20

99% vlastnikov tejto strechy bude mimo tornadoveho uzemia a tie dve strechy, ktore v tom Kansase odletia poistovna preplati...

@QD(*17dh
17. května • 15:54

Aby se z toho vsichni nepotento. Doma mam orchideje, taky na slunko, a zatim si z toho nikdo na zadek nesedl. :-P

Kuk Vykuk
17. května • 21:33

Z orchideí si sedám na prdel pokaždý když je vidím tak nekecej ;-)

E15
17. května • 13:49

pozitivní je, že to není na domech taková designová hrůza jako klasické panely. Negativní je, že je to ekonomický nesmysl. Na druhou stranu, jestli někdo očekává blackout a buduje si doma opevněný kryt, kde přežije roky, tak by si měl pořídit na střechu i toto :-D

Kankunen
17. května • 13:16

Takže si koupím panely o velikosti fotbalového hřiště a budu doufat, aby celou noc pralo slunko. Je to jen vymývaní mozků, protože se připravuje další dotační podvod.

Gašpo
17. května • 12:13

Aha, takže sa to možno za 30 rokov zaplatí, to je síce super, ale dosť pochybujem že solárne panely a hlavne skladovacia batéria budú mať tak dlhú životnosť.

Komik
17. května • 13:49

Četl jsem původní zprávu v EN. Smysl je ten, že ty panely vyjdou stejně draho, jako prémiové střechy ze skleněných tašek a pod. a vypadají podobně. Takže když stavíte nový dům a vyberete si solární tašky, tak to nevyjde o moc dráž než klasické prémiovky. Zároveň Tesla dává doživotní záruku! Super je na tom, že udělat solární panely ve tvaru tašek je naprosto jednoduché a v podstatě geniální řešení, které před tím nikdo nezrealizoval.. Samotný princim solární krytiny patentovat nejde, takže brzy se dočkáme alternativních výrobců a cena klesne.. tak, že za 10 let bude každá druhá střecha solání...

Hloupej Honza
17. května • 15:21

Doživotní záruka je do konce životnosti výrobku a ta může být v USA třeba jen 365+1den.
Oni ze zákon dva roky záruky nemají.

Kuk Vykuk
17. května • 20:38

Máš v tom bordel, doživotní záruka je něco jinýho než americká 1- letá či evropská 2-letá záruka.

Mirek
20. května • 21:48

Tos mne pobavil, doživotní záruka je například i taková doba, po kterou se daný výrobek vyrábí. To vůbec nic neznamená. Jedná se o životnost výrobku, která může být klidně jen ty dva roky. Dám ti doživotní záruku na krabicové mléko, jak dlouho to bude?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
21. května • 2:39

Tvoje mlíko bych si nekoupil ani zadarmo B-]
Vo doživotních zárukách víš lautr houno.

Mirek
21. května • 12:16

Jak to tak vidím, ty vše víš a máš ve všem jasno, ale to houno víš také jen ty.

runner42
17. května • 11:47

Juhuu, dneska jsem čekal dva články na téma skvělé elektromobilní budoucnosti. Zítra bude jeden, pozítří taky, popozítří dva a tak dále a tak dále. Vy tu kvótu 500 výblitků ročně fakt splníte.Jestli Vám někdy dojdou nápady, měl bych jedno téma.... BMW i3 se za 4 roky prodala polovina, než co automobilka počítala a jen třetina na co má postavenou kapacitu, takže je to pěkně ztrátový projekt. Dobrý téma, ne? Jen asi nezapadne do notiček...

kkk
17. května • 12:14

Proč tolik nenávisti,nepřejel vám elektromobil nohu:-D?

runner42
17. května • 12:20

Protože nemám rád propagandu.Proč tady nemůže být každý den alespoň jeden článek o koňských spřeženích? Když počet registrovaných koní je 100 násobný oproti elektromobilům a raketově roste přírůstky, o kterých se těm protěžovaným elektrickým popelnicím může jenom zdát? Žádám spravedlnost pro koně! :-D

Art Vandelay
17. května • 14:59

Runner, aj mi ta je trochu luto, bude to len horsie a horsie pre teba, len mi nejde do hlavy, ze aj ked vyzeras ako inteligentny clovek, preco si zakryvas oci pred realitou ktora prichadza. Dava to vyznam len ak vlastnis nejaku benzinovu pumpu alebo shortujes $TSLA alebo nieco podobne.

kkk
17. května • 17:53
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
17. května • 20:47

Tak zaprvé není nejrychlejší, ale street legal nejrychlejší. To jen abych opravil odkazovaný článek.
Zadruhé street legal auto, které musí na okruh dovézt na podvalu, neb se na něj vlastními silami nedostane, je celkem absurdní.
Výsledek je samozřejmě prima. Nicméně o víkendu jedu na okruh já, mám to 600 km a s elektromobilem bych tam zaprvé dojel zdaleka poslední a ještě bych vypadal jak ču**k, když bych po jízdách nemohl jet s ostatními na bydlení a grilovačku (cca 100km). Tudíž nezájem.

Kuk Vykuk
18. května • 1:18

Lol. Strašně zabavný že když elektropekáče něčeho dosáhnou jak se hned vyrojí zoufalci, který hledaj výmluvy proč se to vlastně nepočítá a co dalšího by ješte ten pekáč měl dosáhnout, aby ho vůbec vzali na milost. No ale čuák co nedojede na grilovačku to fakt překonal. Škoda že už se nemůžeme zeptat Štefana Bellofa esli mu taky připadaj důležitejší osobní traumata čuáka u grilovačky než časy na vokruhu? :-D:-D:-D

runner42
18. května • 8:20

Pokud by šlo jen o čas na okruhu, nepotřebuji street legal auto na značkách. Na blbnutí mám Miatu, kterou by Mazda nepoznala. Jasně, že na akce do Mejta nebo jinam ji vezu na podvalu, ale to jsou trochu jiné akce, než se sebrat a se sporťákem vyrazit na víkend, okruh a grilovačku. Auto co je sice rychlé, ale nikam nedojede a furt by jen zdržovalo nabíjením, takže ostatní by se museli přizpůsobovat a tolerovat že před jízdama hledám zásuvku, po jízdách hledám zásuvku, u jezera hledám zásuvku... to je k ničemu.

Kuk Vykuk
18. května • 12:44

Strašně zajímavý ty tvoje vomáčky vokolo. Vyprávěj dál ... :-)

kkk
17. května • 21:53

Pokud závodíte už cestou na okruh tak jo ,ale hlavní je snad čas na okruhu a těch 300km normální jízdou to snad ujede ne?Porovnejte si vývoj elektromobilů a spalováků za posledních 10 let

runner42
18. května • 8:29

Ne nezávodíme, ale jedeme ve skupině a tak, abychom dorazili +- hodinu před jízdama (stihli podepsat papíry atd.). Pokud by měl někdo elektromobil, tak i když by do cíle dojel (jako že ne), tak s náma jezdit nebude, ale bude po cestě nabíjet. To samý po jízdách, zatímco zbytek se sebere jede dál. Za sobotu/neděli dáme klidně 1000 km.Vývoj elektromobilů je absolutně minimální, prakticky žádný. Pokud nesouhlasíš, jmenuj jeden podle tvého názoru významný patent, který byl za posledních deset let v oblasti elektrického pohonu udělen.
U spalováku vidím například variabilní časování a zdvih, vypínání válců a další..

kkk
18. května • 8:57

Před deseti lety tady použitelnej elektromobil nebyl,Tesla to hodně posunula a ostatní se taky začínaj snažit.Variabilní časování a vypínání válců to jsou věci z minulýho století:-D Možná se vám to nelíbí,ale za deset let ten elektromobil pokud budete chtít jezdit (euro xxx) budete mít,a každých cca.300-500km si dáte čůr. pauzu a kafe nebo čajB-]

kkk
18. května • 9:13

P.S mx5 bych bral všema deseti možná časem

runner42
18. května • 9:12

Před deseti lety zde nebyl ekonomicky, ekologicky a uživatelsky přijatelný elektromobil. To se nezměnilo.
To pouze ekonomická slabina se řeší dotacemi a přerozdělováním, nad ekologickou se zavírají oči a uživatelský diskomfort se stal novodobou formou sebemrskačství některých narušených jedinců.

kkk
18. května • 9:32

To je věc názoru,já po 300-400km dávám pauzu 20-30min a jet v kuse víc jak 600km a čůrat do petky považuji za( sebemrskačství některých narušených jedinců)::-D.Ad ekologie zatím neznám lepší řešení smogu ve městech než elektro nebo Plug-in hybrid

runner42
18. května • 10:21

To já samozřejmě taky. Jenomže ono je dávat pauzu a dávat pauzu. V teoretické rovině ti to možná i vychází, v praktické rovině, když zítra vyrazíme společně z Brna do Bolzana jezdit se sportakem alpske prusmyky, tak budeš s jakýmkoliv elektro sporťákem totálně namydlenej.Já lepší řešení smogu znám - dobře zvládnuté MHD, nikoliv jako v Praze, ale jako například v Singapuru.

kkk
18. května • 12:54

Mluvil jsem o tom ,že za cca 10let a srovnávat Singapur (leží u moře) s pražskou kotlinou je mimo mísu :-D

Kuk Vykuk
17. května • 13:35

Fňuky fňuk :-D:-P

kkk
17. května • 12:59

O novinkách se píše víc a u spalovků žádný velký změny nejsouB-]

kolemjdoucí 2
18. května • 8:24

Tak to se dost pleteš. Navíc ta elektropropaganda už je skutečně trapná, nevidí to jen slepej.

Doporučujeme

Články odjinud