Dobíjet auto jen na sluneční energii? Tesla je se svou novinkou blíž, než si myslíte

Tesla v tomto týdnu začala přijímat objednávky na střešní tašky se solární technologií.

V posledních měsících zaznamenáváme snahy výrobců elektromobilů a hybridů o využití domácí solární energie čím dál více. Naposledy jsme informovali o bezdrátovém nabíjení BMW 530e, které umí aktivně spolupracovat se střešními solárními panely na domě: 

Video | Život řidiče | BMW | Hybrid | BMW řada 5

Budoucnost nabíjení aut je tu: Plug-in hybridní BMW 530e to umí bezdrátově

Ovšem nikdo zatím v tomto novém trendu nezašel tak daleko, jako Tesla. 

Že na Autorevue.cz někdy budeme psát o střešních taškách, bychom asi netipovali. Z pohledu motoristického fanouška je však zajímavé, do jakých zákoutí směřuje v posledních letech často skloňovaná značka Tesla, a že v Kalifornii o alternativní mobilitě přemýšlí přeci jen komplexněji, než konkurence.

V tomto týdnu začala kalifornská automobilka nabízet dva druhy solárních střešních krytin. V budoucnu bude na výběr ze čtyř druhů, z nichž některé vypadají jako skutečné tašky. Od zájemců vybírá zálohu tisíc dolarů a první domy chce novou technologií "přikrýt" v červenci letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek

Na výběr bude ze čtyř druhů. Všechny imitují standardní krytinu

Cena krytin závisí na tom, ve které části Spojených států zákazník žije (kvůli dotacím), a na designu domu. Cena za aktivní solární krytinovou tašku dosahuje okolo 42 dolarů za čtvereční stopu, tedy zhruba 11 060 korun za metr čtvereční. „Ceny jsou lepší, než jsem čekal, lepší než všichni očekávali,“ uvedl Hugh Bromley, analytik společnosti Bloomberg New Energy Finance.

Elektromobily | BMW | Byznys | Audi | Tesla

Děsí Tesla Model 3 německé konkurenty? Odpověď chystá Audi i BMW

To není malá částka. Tesla ale upozorňuje, že solární střecha jde položit na současnou krytinu a výsledek vyjde levněji, než nová střecha s neestetickými solárními panely zvlášť.

K solární střeše lze za 7 000 dolarů včetně instalace dokoupit nabíjecí stanici s vestavěným akumulátorem Tesla Powerwall druhé generace, který shromažďuje sluneční energii z celého dne.

Jeden příklad za všechny: Zastřešení domu s rozlohou střechy 2 000 čtverečních stop - 185 metrů čtverečních - ve státě New York by se 40% pokrytím aktivních solárních krytinových tašek (Tesla nabízí ve stejném designu i desky bez solární plochy) a akumulátorem Powerwall 2 vyšlo po daňových úlevách asi na 50 000 dolarů. V průběhu třiceti let by podle kalkulačky Tesly měl systém vygenerovat elektrickou energii v hodnotě 64 000 dolarů.

Po všech počátečních investicích, za předpokladu nízkého kilometrového nájezdu, by zákazník již mohl jezdit převážně na energii ze slunce. K častějšímu užívání sice jen energie ze slunce nepostačí, ke konečnému cíli zcela bezemisní dopravy je však Tesla zase o něco blíže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků