Dobíjet auto jen na sluneční energii? Tesla je se svou novinkou blíž, než si myslíte

Tesla v tomto týdnu začala přijímat objednávky na střešní tašky se solární technologií.

V posledních měsících zaznamenáváme snahy výrobců elektromobilů a hybridů o využití domácí solární energie čím dál více. Naposledy jsme informovali o bezdrátovém nabíjení BMW 530e, které umí aktivně spolupracovat se střešními solárními panely na domě: 

Budoucnost nabíjení aut je tu: Plug-in hybridní BMW 530e to umí bezdrátově

Budoucnost nabíjení aut je tu: Plug-in hybridní BMW 530e to umí bezdrátově

Ovšem nikdo zatím v tomto novém trendu nezašel tak daleko, jako Tesla. 

Že na Autorevue.cz někdy budeme psát o střešních taškách, bychom asi netipovali. Z pohledu motoristického fanouška je však zajímavé, do jakých zákoutí směřuje v posledních letech často skloňovaná značka Tesla, a že v Kalifornii o alternativní mobilitě přemýšlí přeci jen komplexněji, než konkurence.

V tomto týdnu začala kalifornská automobilka nabízet dva druhy solárních střešních krytin. V budoucnu bude na výběr ze čtyř druhů, z nichž některé vypadají jako skutečné tašky. Od zájemců vybírá zálohu tisíc dolarů a první domy chce novou technologií "přikrýt" v červenci letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek

Na výběr bude ze čtyř druhů. Všechny imitují standardní krytinu

Cena krytin závisí na tom, ve které části Spojených států zákazník žije (kvůli dotacím), a na designu domu. Cena za aktivní solární krytinovou tašku dosahuje okolo 42 dolarů za čtvereční stopu, tedy zhruba 11 060 korun za metr čtvereční. „Ceny jsou lepší, než jsem čekal, lepší než všichni očekávali,“ uvedl Hugh Bromley, analytik společnosti Bloomberg New Energy Finance.

Děsí Tesla Model 3 německé konkurenty? Odpověď chystá Audi i BMW

Děsí Tesla Model 3 německé konkurenty? Odpověď chystá Audi i BMW

To není malá částka. Tesla ale upozorňuje, že solární střecha jde položit na současnou krytinu a výsledek vyjde levněji, než nová střecha s neestetickými solárními panely zvlášť.

K solární střeše lze za 7 000 dolarů včetně instalace dokoupit nabíjecí stanici s vestavěným akumulátorem Tesla Powerwall druhé generace, který shromažďuje sluneční energii z celého dne.

Jeden příklad za všechny: Zastřešení domu s rozlohou střechy 2 000 čtverečních stop - 185 metrů čtverečních - ve státě New York by se 40% pokrytím aktivních solárních krytinových tašek (Tesla nabízí ve stejném designu i desky bez solární plochy) a akumulátorem Powerwall 2 vyšlo po daňových úlevách asi na 50 000 dolarů. V průběhu třiceti let by podle kalkulačky Tesly měl systém vygenerovat elektrickou energii v hodnotě 64 000 dolarů.

Po všech počátečních investicích, za předpokladu nízkého kilometrového nájezdu, by zákazník již mohl jezdit převážně na energii ze slunce. K častějšímu užívání sice jen energie ze slunce nepostačí, ke konečnému cíli zcela bezemisní dopravy je však Tesla zase o něco blíže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků