Doba přezouvání je tu. 8 rad experta, jak si vybrat dobrý pneuservis

Od prvního listopadu platí i letos povinnost mít na autě zimní pneumatiky, pokud se chystáte vjet na silnice, kde hrozí sníh či náledí. Většina majitelů aut tedy právě teď domlouvá termín návštěvy pneuservisu. Ne každý je však vhodný.

Stejně jako opravu drahého auta nesvěříte neprověřenému mechanikovi, který nemá ani příslušné vybavení, neměli byste ani kvůli zdánlivě banálnímu úkonu, jakým je výměna letních pneumatik za zimní a naopak, jezdit do prvního pneuservisu, který potkáte.

Petr Chvojka, který členem představenstva e společnosti GPD zabývající se velkoobchodem s pneumatikami, říká, že rizik je více než si dokážeme představit. Přidává proto rady, jak si vybrat ten správný pneuservis:

1) Jezděte tam, kde mají otevřeno celý rok. Pokud totiž náhodou budete potřebovat po pár měsíců koupenou nebo opravenou pneumatiku reklamovat, budete mít u "garážistů", kteří v tomto oboru působí jen na jaře a na podzim, problém.

2) Vybírejte si ty pneuservisy, kde mají alespoň dva zvedáky. Svědčí to totiž o tom, že majitel to s tímto typem podnikání myslí alespoň trochu vážně.

Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

3) Buďte zvídaví. Ve správném pneuservisu by vám totiž měli poradit, jaký typ, značka, rozměr i cenová relace je vhodná pro váš konkrétní vůz i prostředí, v němž obvykle jezdíte. Pokud budou pouze doporučovat jeden konkrétní drahý typ, radši se objednejte jinam.

4) Vyžadujte omytí pneumatik. Před montáží a vyvažováním kola si ověřte, zda pneuservis "gumu" omyl. Jen v případě, že ve drážkách nebude bláto či kamínky, totiž půjde kolo správně vyvážit. Jestliže tuto proceduru pneuservis nedělá, tak jeďte jinam.

5) Zkontrolujte výměnu ventilků. Při každé výměně pneumatiky je třeba tuto součástku vyměnit. Jinak hrozí, že budete muset dofukovat příliš často. 

6) Vyžadujte rychlost. Pokud si přejete koupit na svůj vůz méně typický rozměr nebo typ, který pneuservis nemá právě skladem, měli by vám být přesto schopni vyhovět do 2-3 dnů. Jestliže se budou vymlouvat, že dodávka potrvá déle, nejde o seriózní počínání.

7 otázek a odpovědí kolem pneumatik. Víte, jak prodloužit jejich životnost?

7 otázek a odpovědí kolem pneumatik. Víte, jak prodloužit jejich životnost?

7) Ptejte se na možnost uskladnění. Pneuservisy obvykle skladují ještě použitelné zimní či letní pneumatiky po výměně v lepších podmínkách, než jaké panují ve vašem sklepě či garáži. Dobrý pneuservis by vám toto sezónní uskladnění měl být schopen nabídnout. 

8) Měl by si umět poradit se senzory TPMS. Pokud je vůz vybaven systémem přímého měření tlaku v pneumatikách, je zpravidla nutné při výměně pneumatik je zkalibrovat tak, aby byly opět funkční a ukazovaly ve voze správné hodnoty tlaku. K tomu je zapotřebí speciální diagnostický přístroj.   

Poučit se o tom, jak se v dnešní době vyrábějí kvalitní pneumatiky, se můžete při prohlížení naší galerie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků