Do těchto Škodovek byste tankovat nový benzin E10 neměli [fotogalerie]

 |  09. 08. 2016 13:19

Chci konkrétní odkaz na zákon či vyhlášku, která bude zákaz prodeje naturalu 95 zakazovat. Nic takového neexistuje!

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  09. 08. 2016 17:53

natural 95 sice nezakáží, akorát změní jeho specifikace ...

Odpovědět  |   | 
Johny HD  |  10. 08. 2016 00:11

Přesněji N95 přestane existovat, bude plně nahrazen E10. O souběžném prodeji se neuvažuje, bruselské nařízení.

Odpovědět  |   | 
oh  |  11. 08. 2016 23:39

Zavedení E10 je bruselské nařízení. Likvidace Naturalu 95 už je čistě petrolejářské vylepšení bruselské hlouposti. V Německu se obě paliva souběžně prodávají. (A dražší E10 nejde zrovna na odbyt.)

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  09. 08. 2016 13:59

Palivové čerpadlo neničí ani etanol,ani ETBE,ale kyslík obsažený v palivu. E 10 neničí na motoru jako takovém vůbec nic. (kromě výdrže motorového oleje) výměnná doba by se měla mírně zkrátit.Pokud by se přidávalo 10% etanolu,tak by se musela změnit norma na palivo jako takové. Pokud 10% ETBE,tak by to ještě vyšlo. Obsah kyslíku v palivu je totiž dán normou.Ideální je,když palivo žádný kyslík neobsahujem,protože kyslík snižuje výhřevnost(kupodivu) V běžném motoru (bez zvýšení kompresního poměru) tzv. biosložka způsobí akorát zvýšení spotřeby paliva. Ale nepřiliš významné. E 85 klidně i 30%

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 08. 2016 16:40

Bylo by fajn kdyby to byla zcela přesná pravda. Jenže ETBE se dává pouze do prémiových paliv jako je třeba Verva nebo Maxxmotion. Problém přidávání lihu (vznosně pojmenovaného bio) je jeho hygroskopičnost. Zatím co v Brazílii panují vyšší teploty a na líh se vesele jezdí u nás to v zimě to může způsobit, že se vstřiky mohou ucpat kapičkami zkondenzované vody.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  10. 08. 2016 20:03

ETBE se dává do premiových paliv? Ti jebe

Odpovědět  |   | 
Ma pravdu nacelnik  |  21. 10. 2018 20:51

Ano, do Vervy 100 se ETBE pridava a protoze se vyrabi z lihu, zapocitava se do bilance.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  13. 08. 2016 13:17

Ano, je to tak. Firmy, které provádějí přestavbu na E85 tvrdí, že se zvyšuje výkon, Octavia 1,6 74kW na E85 nestartovala, střílela do výfuku a nechtěla jet. Na běžný benzín v pohodě

Odpovědět  |   | 
Adof  |  13. 08. 2016 13:29

U nepřeplňovaného motoru se výkon nezvyšuje. Octavia 1,6 ,pokud je motor trochu zahřátý ,startuje na E 85 úplně normálně. Klidně si to vyzkoušejte.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  15. 08. 2016 12:41

"pokud je motor trochu zahřátý ,startuje"
To mam pod tim autem zatopit?

Odpovědět  |   | 
Adof  |  15. 08. 2016 19:46

Neber mě za slovíčko jo. Tak jinak. Když pojedu na E 85,zastavím a půjdu někam na pár hodin do les,tak nastartuji normálně. Pokud přijdu ráno k autu ,které jsem včera kolem šesté zaparkoval před barákem,budu startovat na několikrát,než se to trochu ohřeje .

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  09. 08. 2016 14:06

Většině majitelů orezlých Favoritů a Felicií je nějaký E 10 totálně u prdele.

Odpovědět  |   | 
J.B.  |  09. 08. 2016 14:12

Vazeni kolegove ridici,nevim proc je kolem takova kampan.Jezdim na etanol jiz s druhym autem a nikdy nebyl problem.Ted provozuji od noveho R.Twingo 1 generace r.v.2006 obsah 1,2 osmi ventil bez pridavne ridici jednotky micham eatanol 40%a benzin60%.Na tuto smes ma auto najeto 210t.km.nedavno v servisu i na TK bez jakehokoli problemu.Mysli ze je to opet jen o nasich penezich.Pani uz nevi jak je z nas dostat.V jinem clanku je uvedeno,ze v Nemecku je tato nova smes drazsi nez natural.Jak je to mozne kdyz E85 je o 10Kč na litr levnejsi nez natural??Jen moje zkusenosti s E85.Nenechme se vylekat,staci vyzkouset a kazdy citi co se deje pod kapotou,.,,,

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  09. 08. 2016 14:33

A proč to děláš??? Hlavně dnes ,kdy je benzín relativně levný.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  09. 08. 2016 14:35

A malý dodatek : Jak to myslíš 40% etanol a 60% benzín? Myslíš tím 40% E 85 +60% E 5???

Odpovědět  |   | 
J.B.  |  09. 08. 2016 20:10

40%E85 + 60% Natural

Odpovědět  |   | 
krakonoš  |  11. 08. 2016 22:06

Také to tak dělám. E 85 je za 22,90 Kč/litr, takže výsledek je zlevnění provozu. (Auto není nijak upravované, spotřeba je stejná a líh má pozitivní vliv na oktanové číslo paliva a navíc čistí palivový systém od vody, která se v luhu rozpustí a projde motorem do výfuku).

Odpovědět  |   | 
J.B.  |  09. 08. 2016 20:20

E85 z moji zkusenosti pusobi jako cistic palivoveho systemu,nezanasi se vstrikovani ventily atd.ma lepsi ucinky nez prostredky na cisteni pal.sys.nez ktere se kupuji za nemale penize a jsou na lihove bazi,..kdyz jsem rozebral stare auto,nemel motor znamky usazenin,.a spotreba taky neni vetsi jak se tu nekdo snazi psat,jezdim s 10let starym Renaultem Twingo najeto 210t.km za 5,3l na 100km,.jsem denne v provozu,je to jen o zachazeni a tezkou nohou,.vse co popisuji jsou moje zkusenosti a zadne vyctene parametry nekde na netu,..J.B.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  10. 08. 2016 07:46

5,3 měřeno jak? Já mám spotřebu 5,1 na benzín. Takže jezdíš asi tak na E 30. Pokud kvůli čištění motoru dobrá,ale pokud kvůli penězům tak k ničemu.Moje spotřeba na E 85 6,7-7 litrů. Ale nejezdím na to,jelikož nejsem tak bohatý.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 08. 2016 16:42

Za 5,3l jedině z Macochy dolů.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  09. 08. 2016 18:40

E85 je levnější z toho důvodu, že je daňově zvýhodněn.
E10 daňově zvýhodněn nebude a jelikož výroba ethanolu je dražší než výroba benzínu, bude E10 dražší než N95. Tak jako je tomu v Německu.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  12. 01. 2017 04:29

no řek bych že podíl Benzínu v E 85 bude také podléhat spotřební dani, pokud se u E10 bude platit taky spotřebná daň jen za benzínovou složku k tragickému navýšení by dojít nemělo a i kdyby to tak nebylo stejně to přežijeme, peníze budou mi nebudem. když to povede k více plynařům, taky dojde k znevýhodnění podle toho jak ty vlády přemýšlí.

Odpovědět  |   | 
MOJE JMÉNO  |  19. 10. 2018 12:05

Možná problémy nemáš, protože hodně jezdíš. Každý ale nenajede za rok desítky tisíc km. Druhé auto u nás v rodině najede za rok cca 3000km a tam už problém nastává. Palivo stárne a jeho obměňování není dostatečné. Taky se manželka snaží tam nikdy nemít více jak 15L. Takže za mne : ať jdou s těma Babišovejma svinstvama do p**ele
...a pokud si ho vezmou s sebou, tak díky předem

Odpovědět  |   | 
Petr  |  21. 10. 2018 20:54

No problem je to jednak z hlediska celkem podstatnych veci jako je svoboda, proste idioti z bruselu nemaji zadne pravo nakazovat, co se bude prodavat. A take technicky, felicia 1.3 MPI znicena bioslozkou, protoze jsem jezdil na LPG a z 3 mesice stareho benzinu mi to udelalo takovou pryskyrici, co zapekla ventily. Takze fakt problem.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  09. 08. 2016 15:15

Zase někdo nesleduje dění okolo tohoto případu bude souběžně benzinem 95 takže je to jen humbuk. Budou oba benziny jako je to jinde v Evropě ale o benzin s vyšší biosložkou je jen malí zájem . Takže nic není definitivní.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  09. 08. 2016 15:18

A když to nepůjde dobrovolně,tak to půjde demokraticky po bruselsku

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  09. 08. 2016 15:56

Co je na pravidlech EU nedomokratického? Nic co neschváli EU parlament nelze zavádět. Takže musíte jít za svým poslancem a projednat to s ním nebo mu napsat. Ono je snažší nadávat, co? Nevím co je na jízdě na "alkohol" špatného, celá Jižní Amerika jezdí převážně na etanol, je to levnější a ekologičtější palivo, rozumná cestal, více jak zhovadilost elektromovil.

Odpovědět  |   | 
asdfg  |  09. 08. 2016 16:21

o Evropske komisi jsi slyšel?

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  09. 08. 2016 19:26

slyšel inrteligente, je to ministerstvo, co dělá jen to co schválí poslanci, co tam máš dál

Odpovědět  |   | 
your.god  |  09. 08. 2016 19:55

Zvrácený inrteligente Hartge, prolhaný havlistický sluníčkářskopůlměsíci, poslanci Evropského parlamentu schvalují to, co jim Evropská komise ke schválení předloží. To je rozdíl.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  10. 08. 2016 12:53

A náš parlament schvaluje co? Zákony co jim předloží vláda .
Vždyť je to stejný princip.

Odpovědět  |   | 
Ada  |  10. 08. 2016 13:31

Evropský parlament je jediný parlament na světě bez zákonodárné iniciativy. Normální parlament může navrhovat a měnit zákony. Evropský jen odkýve, to co vymyslí nikým nevolená komise bývalých komunistů.
A naše zem tam má navíc zastoupení 21 ze 751 poslanců. I kdyby táhli za jeden provaz je to úplně jedno.

Odpovědět  |   | 
MOJE JMÉNO  |  19. 10. 2018 12:08

Já sem svému poslanci napsal, on to tam (mj) nahlas přednesl, ale bylo to stejně houby platné. Socialismus totiž Bruselem vládne.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  10. 08. 2016 12:50

Ta je volena tím Vámi voleným EP.
Navíc drtivou většinu věcí jim musí schválit EP nebo národní vlády či parlamenty.

Odpovědět  |   | 
xjohny  |  09. 08. 2016 16:21

Vysvětlete, případně mi nějakou studií podložte vyšší ekologičnost etanolu jako paliva. Například by mne zajímalo:
- Kolik neobnovitelných zdrojů se využije k výrobě tohoto obnovitelného zdroje?
- Kolik km2 deštných pralesů a jiné nezasažené půdy bylo přetvořeno v zemědělskou plochu?
- ...

Děkuji

Odpovědět  |   | 
fri  |  09. 08. 2016 16:32

Do Evropy se biopaliva nedovážejí, pochází s místních zdrojů.

Odpovědět  |   | 
fri  |  09. 08. 2016 16:39

Co se týče energetické bilance, tak na jednotku energie MEŘO z řepky je potřeba vynaložit cca 0,85 jednotky - jsou započítány všechny vstupy - tzn i hnojiva, doprava, energie na zpracování.
U biotanolu z kukuřice a řepy to vychází lépe - cca 0,5.
Předpokládá se že s nástupem nové generace biopaliv, kde se bude zpracovávat biomasa apod. by se ta čísla měla ještě vylepšit.
Odkaz ti bohužel nedám, četl jsem to v papírové formě v jednom oborovém časopise, tam odkaz na zdroj byl, ale už ho nemám..

Odpovědět  |   | 
jcb  |  09. 08. 2016 18:48

Aha, takže účinnost z řepky 111,76%. Slovy klasika.,,A není to trochu málo, Antone Pavloviči?" Zvlášt když si uvědomíme, že na benzím by to auto mělo spotřebu o cca 10% nižší.

Odpovědět  |   | 
krakonoš  |  11. 08. 2016 22:14

E-85 dělají v Kralupech, (nevím z čeho) a ve Vrdech v bývalém cukrovaru. (Brambory, nevhodné pro konzumaci a řepa). Pokud jde o spotřebu, je vyšší max. o 2%, protože E-85 má vyšší oktanové číslo, takže motor táhne už od nízkých otáček, čili se může dříve řadit, takže rozhodující je technika jízdy. (Ne každý umí jezdit na nízké otáčky). Úsady v motoru veškeré žádné, líh při hoření nečmoudí, jako benzin. Voda v nádrži no problem, v lihu se rozpustí a motorem bez následků projde. Takže naopak nehrozí zamrznutí palivového systému v zimě; E-85 houstne až od -80°C, kdy z klasického benzinu už je želé a nafta naprosto nepoužitelná. A když je litr za 22,90 celý rok, tak ta o něco vyšší spotřeba vůbec nevadí.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  12. 08. 2016 09:09

Čím nižší otáčky, tím pro motor hůř. Zeptej se majitelů TSI, nebo HTP, proč jim odcházejí motory. Protože ve snaze snížit spotřebu motory podtáčejí. Ne vždy tedy nižší znamená lepší.

Odpovědět  |   | 
Adof  |  13. 08. 2016 13:32

Na E 85 vyšší spotřeba o 2%? I ti prolhaní úpravci tvrdí 18% A praxe je 20-30% Tož tak

Odpovědět  |   | 
Adof  |  13. 08. 2016 13:35

Takže při -80 st. je z běžného benzínu želé To je opravdu důležitá informace. Zato auto na E 85 chytne při -80 na drc Bavím se dobře tady

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  09. 08. 2016 19:34

"alkohol" je u nás nejlepší dělat z brambor, pole nám obecně leží ladem, neobdělává se přes 30% zemědělské půdy, takže u ethanol jde opravdu o ekologické palivo, na rozdíl od Buršovic řepky

Odpovědět  |   | 
Ada  |  10. 08. 2016 13:43

O ekologii tu nikomu nejde a nikdy nešlo. Jde o prachy z dotací a odbyt z polí.
Stačí se podívat na to kdo bude ty komodity dodávat a je jasné, odkud vítr fouká.
I kdyby to palivo rostlo zadarmo a bylo hrozně super, stačí si spočítat kolik ropy se u nás spotřebuje a kolik biopaliv dokážeme vyprodukovat.
Pěstování energetických plodin solidně zatěžuje půdu, takže se zase musí víc hnojit a jezdit traktorem, nehledě na to, že to zdraží potraviny, když budou všichni pěstovat paliva místo obilí.

Není lepší lít do aut benzín a na polích pěstovat jídlo nebo založit na volných plochách pěkný les?

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  10. 08. 2016 04:55

Na pravidlech EU je nedemokratické úplně všechno. Nakonec, i za komunistů jsme měli vládu, prezidenta, volený parlament (dokonce dvoukomorový), ale každý věděl že je to všechno jenom šaškárna a o všem co projde vládou a parlamentem a co nakonec podepsal soudruh prezident je předem rozhodnuto někde v hloubi politbyra UV KSČ, případně UV KSSS. A s EU je to úplně stejné, ještě horší. Evropský Parlament je jen trapná formalita, a pokud náhodou skutečně hrozí že to neprojde, jako třeba imigrantské kvóty nebo naposledy seznam zakázaných druhů rostlin a živočichů, tak se to nějak ojebe a ošéfuje jinak
Doufám že celá EU s Junckerem a Merkelovou v čele odtáhne co nejdřív do p.... teda do pekel horoucích

Odpovědět  |   | 
Fri  |  10. 08. 2016 05:28

A vis v cem je rozdil? Ve volbach. Ty do EP jsou svobodne. To je ten rozdil mezi demokracii a nasim byvalym rezimem ktery si na demokracii jen hral, ale pravo volby jsi nemel.
Takze EU demokraticka je, ne ze neni jen proto ze smeruje jinam nez chces ty..

Odpovědět  |   | 
ZZ  |  10. 08. 2016 09:49

Volby jsou sice svobodné, ale je to jen další šaškárna, protože za těch 27 let demokracie se skoro nic nezměnilo kromě toho, že nám už nic nepatří a o ničem nerozhodujeme. No to rozhodování teda nebylo ani před 89,

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 08. 2016 10:20

No a jak to udělat, aby to nebyla "šaškárna"? Demokracie je lidmi chápána jako anarchie, kde každý může všechno. Každý si dnes chce dělat co ho napadne a bez ohledu na ostatní, nebo ještě líp na úkor ostatních. A každý myslí jen na sebe. Jak to v takovéhle společnosti chcete dělat líp? Ono to fakt není snadné.
Já to vidím asi takhle: Dokud lidé sami nezískají demokratickou morálku, tak demokracie není možná.

Odpovědět  |   | 
Ada  |  10. 08. 2016 13:45

Pan Sokrates to hezky shrnul, když byla demokracie nový vynález...

„Demokratické zřízení doplatí na to, že bude chtít vyhovět všem. Chudí budou chtít část majetku bohatých, a demokracie jim to dá. Mladí budou chtít práva starých, ženy budou chtít práva mužů, a cizinci budou chtít práva občanů, a demokracie jim to dá. Zločinci budou chtít obsadit veřejné funkce a demokracie jim to umožní. A až zločinci demokracii nakonec ovládnou, protože zločinci od přírody tíhnou po pozicích moci, vznikne tyranie horší, než dovede nejhorší monarchie anebo oligarchie.“

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 08. 2016 14:04

Ano, znám to, je to moudré a výstižné. A toto se stane tehdy, když se lidé snaží zavádět nějaký systém, pro který ještě morálně nedozráli. Je to s lidmi nekompatibilní a tedy to nemůže fungovat. Je to stejně naivní jako zkoušet zloděje zaměstnat ve skladu.
Musí to fungovat opačně - nejprve lidé musí dospět, dozrát, prostě dosáhnout nějaké úrovně, a pak si mohou dovolit nastavit nějaký společenský systém.

Odpovědět  |   | 
krakonoš  |  11. 08. 2016 22:19

A čo si , Kefalín, predstavujetě pod pojmem ,,demokratická morálka"? Že se drtivá většina občanů dobrovolně vzdá toho, co je v nich geneticky zakódováno? To už jsme tu měli a říkalo se tomu převýchova a v SSSR na to měli gulagy. Samozřejmě to nefungovalo, nefunguje a nikdy fungovat nebude, maximálně dosáhneš toho, co církev. Věřící dělá celý týden sviňárny, v neděli se z toho vyzpovídá, dostane symbolický trest a rozhřešení a od pondělního rána vesele pokračuje.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  12. 08. 2016 21:58

Jsi z toho celý popletený.
Vše co lidé dělají a čemu říkají civilizace, je vlastně úmyslné a cílené potlačování všech instinktů a geneticky zakódovaných přirozených lidských projevů. Bez tohoto úmyslného "deformování" své přirozenosti a povahy bychom nikdy civilizaci nevytvořili. To prostě nejde. Metod, které se k tomu potlačování lidské přirozenosti používají, je mnoho. Výchova, morálka, náboženství, a tak dál. Například bez výchovy bychom byli jen promitivové neschopní čehokoliv složitějšího. Jak třeba někoho přiměješ, aby nešel s klidem zabít jiného člověka? No tak, že ho nějak vychováš a vštípíš mu nějaká pravidla a zásady, nějakou morálku.
Pokud chceme složitější společnost, musíme si pro to nejdříve vytvořit určité podmínky, tedy musíme k tomu lidi vychovat, aby měli nějakou morálku, která musí být na určité dostatečné úrovni. Každému stupni společenského vývoje či uspořádání musí odpovídat i určitý dosažený stupeň výchovy a morálky jednotlivců. V prvobytně pospolné společnosti demokracii zavést nejde, protože lidé tam dosahují nízkého stupně vývoje - morálky a výchovy. Už tedy vidíme, že pokud chceme mít demokracii, tak nejprve musejí všichni jednotlivci (nebo aspoň většina) dosáhnout určité úrovně vlastního vývoje - tedy chování a demokratické morálky. Musí to v sobě mít, být o tom přesvědčeni a chovat se tak (to je ta demokratická morálka). Pak teprve může demokracie fungovat. Nemůže fungovat jen na základě nařízení a zákonů, pokud to lidé sami nechtějí a nejsou toho schopní.

Dával jsem příklad se zlodějem. Pokud zloděje zaměstnáme ve skladu, tak bude krást. A nepomohou žádné zákony, ani zákazy. Je to prostě zloděj, má nízkou morálku, morálku zloděje. Není schopný nekrást. Jestliže chceme mít ve skladu zaměstnance, kteří nebudou krást, musí někdo takové vychovat. A až budou lidé, kteří budou mít dostatečnou morálku,(budou vědět že krást je špatné a budou se tak i chovat), tak nebudou krást a můžeme je zaměstnat ve skladu a nebudeme ani potřebovat žádné zákazy a nařízení, ani kamery, ani kontroly tašek, nic. Bude to fungovat dobře samo.
Bez výchovy a morálky to prostě nejde.
Už je to srozumitelné?
A prosím, nezesměšňuj Krakonoše tím, že jeho jméno píšeš s malým písmenem. Jestli jsi tak málo vychovaný a nemáš v sobě žádnou úctu k druhým, tak si piš s malým písmenem svoje vlastní jméno. To mi bude úplně jedno.

Odpovědět  |   | 
krakonoš  |  11. 08. 2016 22:15

Pokud by volby mohly něco změnit, byly by už dávno zakázány.

Odpovědět  |   | 
Raiko  |  10. 08. 2016 09:50

Takze mit pocit, ze si muzu zvolit sveho diktatora, je lepsi nez si nechat diktovat bez tohodle pocitu?
Jestli takto skutecne vnimate, tak to vam ke spokojenosti staci malo.
Ja v tom nevidim zadny fakticky rozdil.

Odpovědět  |   | 
bob  |  10. 08. 2016 10:38

tak ty seš teda takovýhle to dovedou do spravného konce jen tak dál zas.....ekologové

Odpovědět  |   | 
bob  |  10. 08. 2016 10:39

to hartge-tak ty seš teda takovýhle to dovedou do spravného konce jen tak dál zas.....ekologové

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 08. 2016 16:44

Celá Jižní Amerika to je hlavně Brazílie a tam jsou poněkud jiné teploty než u nás což má podstatný vliv na provoz s lihem.

Odpovědět  |   | 
Stanislav  |  09. 08. 2016 16:31

Neplašte lidi. Na starém Favoritu ještě s karburátorem jsem jezdil na E85 půl napůl s benzínem (tedy cca E30) a normálně to jezdilo, nic se nekazilo, čerpadlo čerpalo. V dobácvh, kdy byl benzín za 35+ jsem to prostě zkusil a normálně s tím jezdil do té doby, než cena benzínu klesla pod 30.
Nijak jsem to neupravoval. občas jsme zkoukl hadičky a pohoda.
U E 10 bych se ničeho vůbec nebál. Ostatně v německu se na to jezdí už roky a jezdí s tím i se straými auty. Paradoxně předválečná auta jezdila na líh úplně normálně (mix benzínu a lihu se tenkrát normálně prodával místo benzínu).

Škoda, že motoristický magazín naletí na každou kachnu hodná tak blesku.

Odpovědět  |   | 
your.god  |  09. 08. 2016 20:09

To nic nemění na tom, že přidávat biosložky do benzínu je svinstvo.
Svinstvo, které nám naprosto zbytečně vyčerpává půdu v době, kdy většinu potravin nevalné kvality dovážíme ze zahraničí.

Odpovědět  |   | 
fri  |  09. 08. 2016 21:38

1.Většina potravin se nedováží.
2.Zahraniční potraviny nejsou méně kvalitní než naše.
3.Půda se nevyčerpává, jen je potřeba dodat odčerpané živiny. Řepka na potravinářský olej (cca 75 % naší plochy) je ta samá jako na MEŘO (zbylých 25 %).

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 08. 2016 23:45

Půda se vyčerpává. Ubývají jak živiny, tak i různé prvky, které každá rostlina specificky z půdy odebírá. Kde nebo a jak se tam dostanou zpátky? No nedostanou. Když se každý rok sklidí vše co vyroste a odveze pryč, tak to přece jednou začít chybět musí.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 08. 2016 23:55

Intenzivní zemědělství má i vliv na strukturu a složení půdy. Klesá podíl humusu a organické hmoty, mění se složení mikroorganismů, a tak dál. Není to jen o tom, že posypeme pole NPK a dobrý. To opravdu nestačí.

Odpovědět  |   | 
Ada  |  10. 08. 2016 13:48

To ale nikoho netankuje, protože větší část půdy je v nájmu a nájemce pár let po sobě shrábne dotace, prodá plodiny a když to přestane vynášet, půjde od toho.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 08. 2016 13:57

To je ale styl Po nás potopa.

Odpovědět  |   | 
krakonoš  |  11. 08. 2016 22:23

Jo, milý hochu, to je jen obyčejný kapitalismus a bezbřehá svoboda v praxi. Co jsme si vycinkali, to máme.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  12. 08. 2016 09:12

To je omyl, to jsme si nevycinkali, to je v nás. Tím cinkáním jsme si vlastně jen vynutili, že se tak můžeme chovat. Chtěli jsme systém, který by nám to dovolil.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  12. 08. 2016 09:17

Lidé rádi házejí vinu na někoho jiného. A čím anonymnějšího, tím líp. Teď je módní Brusel, protože je daleko. Ale to jak se tu chováme, za to si můžeme my sami.

Odpovědět  |   | 
krakonoš  |  11. 08. 2016 22:22

Skorosoudruh Klaus kdysi zrušil ČSN na potraviny. Proč asi? Aby se sem mohly dovážet místo potravin předražené odpadky. Máslo v bývalé NDR vyjde na našich cca 18 Kč a je mnohem kvalitnější, než to naše za 35 Kč.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  12. 08. 2016 09:20

Cenu a kvalitu zboží v obchodech určují obchodníci.
Vy si můžete otevřít obchod, dojet do Německa pro to kvalitnější máslo a prodávat ho tady za 18 Kč.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 08. 2016 16:46

Za protektorátu se jezdilo i na dřevní plyn. Jen je otázkou, jestli je výhodné používat palivo méně energetické a jímající vodu.

Odpovědět  |   | 
martin  |  09. 08. 2016 21:06

tak pridam vlastni zkusenost. na e85 jsem ve felicii najel asi 12 tisic kilometru bez upravy. je to 1.3 mpi 40 kw. sem tam pri plne nadrzi to cukalo stacilo trochu vyjet dolit tak pet litru naturalu a pohoda. delsi studene starty, spotreba 7.2. na benzim mam 6.3. v dobe kdy benzin stal 39 a E85 24 se to vyplatilo. zadne poskozeni cerpadla ventilu nic. dodnes jezdi v pohode. ted uz posledni tri roky na benzin protoze uz v okoli nemam cerpacku na e85 a nevyplati se to uz.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  10. 08. 2016 08:02

žádné poškození? Jen proto,že ho nevidíš. 12000km na E 85 je nic. Palivová čerpadla kde palivo prochází prakticky motorem,uhlíky,komutátorem jsou E 85 poškozována už z pryncipu. Palivo je vodivé+ kyslík. Ale jsou i jiná čerpadla nové generace,kde toto poškození uhlíků + komutátoru nehrozí.Jinak E 85 motoru neškodí. Otázkou je ekonomika provozu. Ani při ceně benzínu 35kč se se E 85 nevyplatí. Spotřeba vzroste min o 20% ,ale spíše o 30% . Hlavně u maloobsahových benzínů.A také to nemám vyčtené z netu. Vlastní zkušenost. A dlouhodobá,velmi dlouhodobá.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  10. 08. 2016 08:22
Míra  |  10. 08. 2016 12:29

Dobrý článek, vzal jsem si z něj toto:
V technickém průkazu vozidla je napsán druh paliva, na které bylo vozidlo homologováno. Pokud budete používat palivo jiné, nejen, že vám padá záruka, ale také porušujete zákon.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 08. 2016 12:31

Pardon, to patřilo kousek níž pod jiný odkaz.

Odpovědět  |   | 
krakonoš  |  11. 08. 2016 22:25

Panebože, už jsi někdy takové čerpadlo viděl rozebrané? Pokud by se benzin dostal na komutátor, tak okamžitě hoříš!

Odpovědět  |   | 
Míra  |  12. 08. 2016 09:23

K tomu abys hořel, potřebuješ volný kyslík. Bez přístupu vzduchu (volného kyslíku) nehoří ani benzín.
Ale jak jsou dělaná čerpadla taky nevím.

Odpovědět  |   | 
Adof  |  13. 08. 2016 14:06

Míro,kdybych tady nebyl vysvětli pohádkové postavě ,že nemá psát o věcech o kterých ví doslova hovno

Odpovědět  |   | 
Adof  |  13. 08. 2016 13:50

Krakonoš ty jsi opravdu vtipálek. Mimochodem jsem palivové čerpadlo rozebrané měl,na rozdíl od krakonoše pohádkové postavy . Takže pro krakonoše vládce hor : Palivo (benzín) protéká protéká doslova elektromotorem ,komutátor,uhlíky jsou v palivu doslova namočené. A víš proč postavo z večerníčku?? Aby to nevybuchlo a také proto,že je motor palivem chlazen. A to by z mé strany stačilo.

Odpovědět  |   | 
Adof  |  13. 08. 2016 13:53

Nová generace palivových čerpadel má bezkomutátorové motory BLDC a tam už poškození špatným biopalivem nehrozí,protože je to zcela jiné technické řešení.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 08. 2016 09:04

martin (proč ne Martin?): Zkus příště nevyměnit olej. Zjistíš, že můžeš úplně normálně jezdit dál. Žádné poškození, nic, pojede to úplně v pohodě.
Prostě do poslední chvíle s autem nikdy nic není

Odpovědět  |   | 
Honza  |  10. 08. 2016 09:03

Několik měsíců jsem provozoval své stařičké auto na směs ethanolu s benzínem v poměru 3:4. Žádný komponent palivového systému, dokonce ani motor se tím nezničil. Důvodem přoč jsem přestal používat ethanol byl čistě ekonomický, nárůst spotřeby vyrovnal nižší cenu.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  10. 08. 2016 10:49

Několik měsíců to je tedy opravdu hodně. Nárůst spotřeby bohužel vždy vyrovná cenu. Ale najdou se takoví co tvrdí opak.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 08. 2016 12:30

Dobrý článek, vzal jsem si z něj toto:
V technickém průkazu vozidla je napsán druh paliva, na které bylo vozidlo homologováno. Pokud budete používat palivo jiné, nejen, že vám padá záruka, ale také porušujete zákon.

Odpovědět  |   | 
krakonoš  |  11. 08. 2016 22:27

Odborná firma namontuje elektronický doplněk a dá do velkého techničáku razítko. Následně si necháš za 50 Kč udělat nový techničák, kde budeš mít jako palivo uvedeno Natural 95/E-85. Tím pádem pak můžeš zcela legálně jezdit na libovolnou směs obou druhů.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  12. 08. 2016 09:26

Jako vtip dobré.

Odpovědět  |   | 
Adof  |  13. 08. 2016 13:46

Existuje to. Ale proč bych to dělal? Jediný důvod je silniční daň u firem.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 08. 2016 12:02

Jsem zvědavý jak se nový poměr lihu projeví na spotřebě aut.
Jestliže nám opravdu jde o ekologii a snížení závislosti na fosilních palivech, tak by případné zvýšení spotřeby nemělo překročit 5,5 %.
Pokud by se stalo, že se spotřeba na nové palivo zvýší o víc než 5,5 %, byl by to propadák a podvod, protože by se pak spotřebovalo víc benzínu, než předtím.
Tak uvidíme. Zatím se informace dost rozcházejí a pohybují se od nuly až do 10 %.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  10. 08. 2016 14:13

3% +- kus od kusu,motor od motoru. Při 10% Etanolu. Ale neplést Etanol a ETBE.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  10. 08. 2016 14:17

Ethyl-terc. butyl éter. Potenciální náhrada MTBE v automobilových benzínech za účelem zvýšení podílu „biosložek“ využívaných jako motorová nebo jiná paliva. Jeho výroba je obdobná jako u MTBE a vychází z etanolu a izobutenu.
Vzhledem k tomu, že jako zdroj použitého etanolu se uvažuje výhradně líh vznikající kvašením zemědělských produktů, je výroba ETBE z podstatné části kryta surovinou z obnovitelných zdrojů.
Přídavek ETBE do motorových benzínů nepředstavuje technický problém, protože ETBE (stejně jako MTBE) má vysoké oktanové číslo, je s benzínem neomezeně mísitelný a má poměrně nízkou tenzi par. Tím se výroba ETBE stává z hlediska kvality konečného produktu - automobilového benzinu - méně problematickou než mísení etanolu přímo do benzinu.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  10. 08. 2016 14:28

Bioetanol jako přísada do automobilových benzinů pro pohon zážehových motorů
Uplatnit bioetanol v tuzemských podmínkách se předpokládá:

a) přímým mísením kvasného zvláště denaturovaného etanolu v množství maximálně 5 % V/V
b) náhradou přísady do benzinu metyltercbutyléteru bio-etyltercbutyléterem; náhrada je možná až do výše 15 % V/V MTBE v benzinu nebo až 17% ETBE- tuto variantu upřednostňuje petrolejářský průmysl,
c) kombinací náhrady MTBE bio-ETBE a dodatečným přídavkem bioetanolu do obsahu aktivního kyslíku ve směsi max.2,7 %.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 08. 2016 16:53

Převzal jsem starší Feldu s motorem 1,3 benzin provozovanou na E85 (najeto 185 tis.). Jelo to jak s hnojem, akcelerace mizerná a spotřeba 8,5. Nalil jsem do ní normální benzín bez úprav předstihu. Auto se sice leklo a chvíli nechtělo jet ale pak si zvyklo a konečně bylo ochotno jet i 130 po dálnici a taky se zlepšila akcelerace. Dával jsem jí za uši a kupodivu jsem se dostal na 6,1 spotřeby čemuž jsem nechtěl věřit, ale po čtvrtém tankování do plna už to beru jako relevantní údaj. Takže já mám s lihem jasno.

Odpovědět  |   | 
krakonoš  |  11. 08. 2016 22:35

S lihem se musí umět. Firem, které umějí upravit elektroniku MPI motorů tak, aby to na něj jelo je málo a u těch kvalitních má přídavná jednotka přepínač líh/benzin. Přídavné jednotky jsou totiž dvojího typu: Pro soutěže, (levnější a mizerné) a pro běžný provoz. (dražší, ale kvalitně fungující). Já jsem najezdil na líh přes 90.000 km se Seatem Ibizou v době, kdy benzin byl přes 30 Kč, takže ježděním na líh tehdy za 23 Kč/litr, (zcela bez problémů), jsem ušetřil a dnes honím na směs N95/E85 bez úprav Hunďu i 30, naběháno 60.000, v Německu na dálnicích zapínám tempomat na dvoustovce a přes 8,5 l/100 nepřelezu. Po Praze rozjezd na jedničku, potom trojka, v padesáti šestka a 4,5l/100.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  12. 08. 2016 09:27

Nepsal jsi před chvílí, že pro legální provoz na E85 musíš mít auto oficiálně upravené a úpravu zapsanou v TP?

Odpovědět  |   | 
Adof  |  12. 08. 2016 10:15

Jezdíš po Praze za 4,5 litru? A ještě na lihovou směs? Krakonoš je vlastně pohádková postava,aha. 200 tempomat 8,5 litru ,to je také pěkné číslo. Pohádkář Andersen

Odpovědět  |   | 
Adof  |  12. 08. 2016 10:20

A dodatek. Žádná přídávná ŘJ nedokáže ojebat přírodní zákony. Etanol do běžného motoru s nízkým kompresním poměrem nepatří. Takový motor nedokáže využít jedinou pozitivní vlastnost etanolu a to je vysoké OČ.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  13. 08. 2016 09:11

Občas se dá koupit nějaká ta šoférská příručka z padesátých a šedesátých let a někdy se z ní zjistí, že vlastně nejde o nic nového a vše už tu bylo. V jedné z nich se píše i o alternativních palivech, lihem počínaje a dřevoplynem konče. Zásadní rozdíl mezi lihem a benzínem je jednak ve výhřevnosti, která je u lihu o dost nižší, a hlavně ve směšovacím poměru se vzduchem. Zatímco benzín se směšuje se vzduchem v poměru 1:13.5 (jestli se nepletu) tak směšovací poměr u lihu je 1:6.5. Takže pro stejný výsledek je toho lihu potřeba zhruba dvakrát víc než benzínu. Při rozdílu v ceně benzínu a E85 je jasné, že na E85 se moc neušetří. Něco se dá ušetřit stylem jízdy, ale extrémním podtáčením stylem "50 na šestku" se to co se ušetří na palivu zase ztratí na zničeném motoru.

Odpovědět  |   | 
Adof  |  13. 08. 2016 10:11

Chtěl jsi říct z první republiky

Odpovědět  |   | 
Adof  |  13. 08. 2016 10:19

A máš tam chybu. 6,5:1 není směšovací poměr lihu/tedy etanolu/ ,ale metanolu. Směšovací poměr etanolu(čistého E 100) je 9:1 .E 85 10:1

Odpovědět  |   | 
Franta  |  12. 08. 2016 10:43

Milý pane Dittrichu, než zas začnete psát další článek, ověřte si fakta, ať tady zas ze sebe neděláte blbce. Není pravda, že by Favority, Formani nebo Pickupy nemohly jezdit na benzín s E10 a Felicie ano. Do Felicií r.v. 1994 se dávaly naprosto stejné motory, jako před tím do Favoritů a jejich odvozenin (myslím tím minimálně motor 40 kW s jednobodovým vstřikováním). Takže mraky Favoritů a Formanů bez problémů to "nové" palivo zvládnou. Nehledě na reálné zkušenosti spousty lidí, co v pohodě míchali E85 s benzínem a jezdí dodnes.

Odpovědět  |   | 
Adof  |  12. 08. 2016 11:34

E 10 zvláne i Škoda 1000MB. 10% je tak málo,že to nedělá problémy ani autům s karburátorem. (I když seřídit by se měl)

Odpovědět  |   | 
Adof  |  13. 08. 2016 10:24

Favorit ,Felicie může klidně jezdit i na E 85. Akorát u verze s elektrickým palivovým čerpadlem a vstřikováním trpí to čerpadlo v nádrži a u verze s mechanickou AC pumpou,trpí zase pryž uvnitř. Ale tato diskuse je bezpředmětná,protože jsou to auta na dojetí a ceny benzínu jsou relativně nízké a jezdit na líh dnes je nesmysl.Ani za vyšších cen to nebyla žádná výhra

Odpovědět  |   | 
Adof  |  13. 08. 2016 10:27

Zapomněl jsem dodat,že karburátor se nepřizpůsobí (samozřejmě) takže přetryskovat. Stačí benzínové trysky(palivové) 30% +.

Odpovědět  |   | 
Josef II  |  13. 08. 2016 10:19

Krááásný autíčka

Odpovědět  |   | 
Adof  |  13. 08. 2016 15:17

100

Odpovědět  |   | 
Mrca  |  13. 08. 2016 19:21

Vzkaz všem co volí a schvalují EU a k tomu příslušné debilní zákony a nesmysly. POCHCIPEJTE

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  13. 08. 2016 20:26

...k.rva a to nove auto si kupis - a to povinne!

Odpovědět  |   | 
jarda  |  13. 08. 2016 21:05

Vzdycky vymysli nejakou kravovinu. To urcite unie. Pryc z unie, uz davno prekracuje sve meze.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  11. 01. 2017 20:11

Nevím co je to tu furt za bláboly, když felicie 1,3 MPI jezdí i na E85 s přídavnou jednotkou relativně bez potíží, snad s vyjímkou startování v chladném počasí - řešení zvýšeným poměrem benzínu. Tak E 10, kde je podíl ethanolu podstatně menší max. do 12%, není nic co by mělo motoru uškodit. Jestli by něco mohlo hrozit proč se mluví 1,3 MPI jako o motoru nevhodném pro E10 a o Fábii 1,4 MPI OHV ne když se jedná z 90% o stejnou pohonnou jednotku, jezdí jich teď více.
Je fakt že E85 se už nevyplatí tak aspoň kdo tu řídící jednotku ve voze má aspoň ji ještě nějak využije ovšem při tak malém podílu lihu jaký bude u E 10 je prakticky zbytečná, pojede to i bez ní a nepoznáte nic, ethanol jen rozpouští usazeniny, proto po nějakém čase je vhodné skontrolovat případně vyměnit palivový filtr. Jestli někdo naráží na hadičky tak ty spíš odejdou stářím než kvůli směsi ethanolu z benzínem a výměna nebude nic tragického.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A