Do těchto Škodovek byste tankovat nový benzin E10 neměli [fotogalerie]

Koncem července přišla zpráva o tom, že v roce 2019 bude nahrazen klasický Natural 95 novým palivem E10, který nedělá dobře starým motorům. Do jakých Škodovek byste tuto novinku tankovat neměli?

Od roku 2019 nenajdeme na čerpacích stanicích klasický Natural 95, ale pouze palivo E10. Jde o benzin, který má destiprocentní obsah biosložky. Ta tedy svůj podíl při přechodu z Naturalu 95 na E10 zdvojnásobí. Oficiálním přínosem má být ekologické hledisko, ale starým motorům takový podíl biosložky dobře nedělá. Jak si budou rozumět u nás nejrozšířenější Škodovky s novým palivem? 

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Škoda, stejně jako ostatní výrobci, už ve své nabídce aktuálně má výhradně modely, které jsou na benzin E10 připravené. Bezstarostně mohou jezdit majitelé motorů MPI, FSI a TSI. Výjimkou je motor Škoda 1,3l-OHV o výkonech 40 a 50 kW, který používala Felicia v letech 1994 až 2001. A samozřejmě všechny starší modely. 

Výroba felicií skončila před deseti roky. Stále jich jsou plné silnice

Výroba felicií skončila před deseti roky. Stále jich jsou plné silnice

Co se stane, když natankujete palivo E10 do motoru, který na něj není připraven? „Obecně může etanol za určitých hraničních podmínek působit korozivně na nechráněné kovové povrchy, a tím vést k poruchám vstřikovacího systému. Kromě toho může dojít ke křehnutí plastových a pryžových dílů. To se může dít u dílů palivového systému jako je palivové čerpadlo, palivové vedení nebo těsnění“, vysvětluje Dr. Martin Hrdlička, vedoucí vývoje podvozku a agregátu ve Škoda Auto. 

Případným řešením zřejmě bude Natural 98, který v nabídce zůstane. Ten je ale samozřejmě dražší a ne každá čerpací stanice ho má v prodeji. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků