Do těchto Škodovek byste tankovat nový benzin E10 neměli [fotogalerie]

Koncem července přišla zpráva o tom, že v roce 2019 bude nahrazen klasický Natural 95 novým palivem E10, který nedělá dobře starým motorům. Do jakých Škodovek byste tuto novinku tankovat neměli?

Od roku 2019 nenajdeme na čerpacích stanicích klasický Natural 95, ale pouze palivo E10. Jde o benzin, který má destiprocentní obsah biosložky. Ta tedy svůj podíl při přechodu z Naturalu 95 na E10 zdvojnásobí. Oficiálním přínosem má být ekologické hledisko, ale starým motorům takový podíl biosložky dobře nedělá. Jak si budou rozumět u nás nejrozšířenější Škodovky s novým palivem? 

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Škoda, stejně jako ostatní výrobci, už ve své nabídce aktuálně má výhradně modely, které jsou na benzin E10 připravené. Bezstarostně mohou jezdit majitelé motorů MPI, FSI a TSI. Výjimkou je motor Škoda 1,3l-OHV o výkonech 40 a 50 kW, který používala Felicia v letech 1994 až 2001. A samozřejmě všechny starší modely. 

Výroba felicií skončila před deseti roky. Stále jich jsou plné silnice

Výroba felicií skončila před deseti roky. Stále jich jsou plné silnice

Co se stane, když natankujete palivo E10 do motoru, který na něj není připraven? „Obecně může etanol za určitých hraničních podmínek působit korozivně na nechráněné kovové povrchy, a tím vést k poruchám vstřikovacího systému. Kromě toho může dojít ke křehnutí plastových a pryžových dílů. To se může dít u dílů palivového systému jako je palivové čerpadlo, palivové vedení nebo těsnění“, vysvětluje Dr. Martin Hrdlička, vedoucí vývoje podvozku a agregátu ve Škoda Auto. 

Případným řešením zřejmě bude Natural 98, který v nabídce zůstane. Ten je ale samozřejmě dražší a ne každá čerpací stanice ho má v prodeji. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

dnes | Jan Mička
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků