Do Slovinska autem, zpátky po svých

Do Slovinska autem, zpátky po svých

Pro plnou stovku českých turistů byla letošní dovolená tou nejhorší v životě. Zatímco ještě v loňském roce bez problémů dorazili do oblíbených slovinských nebo chorvatských letovisek, letos se do svého cíle nedostali. Jejich auto skončilo v rukách slovinských celníků a šance, že ho ještě někdy uvidí, je spíše symbolická. Důvod? Podrobná kontrola zjistila, že auto bylo v minulosti ukradeno v některé ze zemí Evropské Unie! Mnoho dalších Čechů takový zážitek nejspíš ještě čeká.

Z výsledků průzkumu společnosti Cebia, zabývající se prověřováním původu automobilů, totiž vyplývá, že na našich silnicích jezdí až půl miliónu vozů, které byly někdy v minulosti odcizeny. Podle centrálního registru vozidel u nás bylo k polovině července evidováno 4 217 000 osobních automobilů, takže v praxi to znamená, že každý devátý je kradený.

Slovinsko se v průběhu letošního června pustilo do testování takzvaného Schengenského informačního systému a prověřuje v něm všechny podezřelé vozy. „Od počátku letošních prázdnin o své auto na slovinských hranicích přišlo 100 českých turistů a toto číslo zdaleka není konečné. Osud zabavených aut je přitom velmi nejistý, ale naprostá většina z nich se už ke svým majitelům nejspíš nikdy nevrátí“, říká ředitel společnosti Cebia Martin Pajer. Podle informací českého velvyslanectví v Lublani jde především o luxusnější vozidla značek VW, BMW, Audi, nebo Mercedes. Ambasáda proto doporučuje, aby si majitelé takových vozů nechali před cestou důkladně prověřit původ svého automobilu.

Najít původ těchto nepříjemných zážitků ale není tak těžké, jak by se mohlo zdát. Prakticky všechny zabavené vozy byly koupeny jako ojeté prostřednictvím inzerátu, od individuálního dovozce nebo od prodejců, kteří se prověřováním legálního původu většinou nezabývají.

Zmíněný systém prověřování legality vozu je zatím ve zkušebním provozu, naostro začne fungovat od prvního ledna příštího roku. Ten, kdo nechce riskovat stejný osud jako turisté, kteří své auto již nikdy neuvidí, by se měl především zamyslet nad tím, od koho vůz kupuje. Společnost AAA AUTO všem svým zákazníkům garantuje doživotní právní čistotu vozu a v řadě databází prověřuje i to, zda vůz nebyl někde hlášen jako odcizený. U žádného ze čtyř tisíc automobilů z naší nabídky se proto ztráty peněz, investovaných do auta, obávat nemusíte.

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků