Do patnácti let dva miliony ekologických vozů

Německá Federace automobilového průmyslu zveřejnila svůj předpoklad nárustu počtu ekolokických vozů pro období následujících patnácti let. Dle předpokladu vzroste během tohoto období počet vozů, které spalují obnovitelná paliva (etanol, oleje, atd.), jen v Německu na dva miliony.

Největší brzdou vývoje je prozatím vysoká cena vozů s alternativním pohonem a absence sítě čerpacích stanic, kde by řidiči mohli tankovat. Jen málo řidičů je ochotno utrácet velké sumy za ekologické vozy a pak doma destilovat líh, nebo lisovat a filtrovat olej. Rozvoj ekologických vozů bez výrazných investic do těchto služeb nebude možný, přesto díky rostoucí poptávce po eko-vozech bude následovat i rozvoj nabídky, jak vozů, tak čerpacích stanic. Do roku 2020 by mělo být dostupné eko-palivo na více než padesáti procentech čerpacích stanic a rozvoji ekologických vozů by tak nemělo nic bránit.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků