Do patnácti let dva miliony ekologických vozů

Německá Federace automobilového průmyslu zveřejnila svůj předpoklad nárustu počtu ekolokických vozů pro období následujících patnácti let. Dle předpokladu vzroste během tohoto období počet vozů, které spalují obnovitelná paliva (etanol, oleje, atd.), jen v Německu na dva miliony.

Největší brzdou vývoje je prozatím vysoká cena vozů s alternativním pohonem a absence sítě čerpacích stanic, kde by řidiči mohli tankovat. Jen málo řidičů je ochotno utrácet velké sumy za ekologické vozy a pak doma destilovat líh, nebo lisovat a filtrovat olej. Rozvoj ekologických vozů bez výrazných investic do těchto služeb nebude možný, přesto díky rostoucí poptávce po eko-vozech bude následovat i rozvoj nabídky, jak vozů, tak čerpacích stanic. Do roku 2020 by mělo být dostupné eko-palivo na více než padesáti procentech čerpacích stanic a rozvoji ekologických vozů by tak nemělo nic bránit.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků