Do patnácti let dva miliony ekologických vozů

Německá Federace automobilového průmyslu zveřejnila svůj předpoklad nárustu počtu ekolokických vozů pro období následujících patnácti let. Dle předpokladu vzroste během tohoto období počet vozů, které spalují obnovitelná paliva (etanol, oleje, atd.), jen v Německu na dva miliony.

Největší brzdou vývoje je prozatím vysoká cena vozů s alternativním pohonem a absence sítě čerpacích stanic, kde by řidiči mohli tankovat. Jen málo řidičů je ochotno utrácet velké sumy za ekologické vozy a pak doma destilovat líh, nebo lisovat a filtrovat olej. Rozvoj ekologických vozů bez výrazných investic do těchto služeb nebude možný, přesto díky rostoucí poptávce po eko-vozech bude následovat i rozvoj nabídky, jak vozů, tak čerpacích stanic. Do roku 2020 by mělo být dostupné eko-palivo na více než padesáti procentech čerpacích stanic a rozvoji ekologických vozů by tak nemělo nic bránit.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků