Do parkovacího stání zacouvejte, snížíte si tak spotřebu paliva

Průzkum odhalil, že řidiči, kteří neumí pořádně zaparkovat, si zvyšují spotřebu paliva. Ročně tak prý vyplýtvají i 80 litrů benzínu.
Do parkovacího stání zacouvejte, snížíte si tak spotřebu paliva

Tím, že na konci jízdy zacouváte do svého parkovacího místa, můžete údajně uspořit i několik tisíc korun ročně. Vyplývá to z průzkumu, který provedl britský Institute of Advanced Motorists. Britští řidiči prý tím, že špatně parkují a couvají jenom neochotně, ročně vyplýtvají zhruba 80 litrů benzínu.

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Říkáte si, že je to nějaký nesmysl? Možná ne tak docela. Průzkum ukázal, že studený motor při vycouvávání z parkovacího místa spotřebuje během prvních několika sekund chodu zhruba dvacet až pětadvacetkrát více paliva než studený motor auta, které prostě odjede popředu.

Institute of Advanced Motorist proto doporučuje na konci jízdy, kdy je motor ohřátý, do parkovacího místa zacouvat. Je to prý i bezpečnější, neboť pak máte lepší přehled o situaci v místě, do kterého vyjíždíte.

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Na tom určitě něco bude. IAM doporučuje do kolmého stání zacouvávat i z toho důvodu, že v případě naléhavé potřeby můžete rychle odjet, ať už prý jde o vaše zdraví nebo bezpečnost.

Jak parkujete do kolmého stání vy? Couváte, nebo najíždíte popředu? Napište nám do komentářů pod článkem.

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský