Do parkovacího stání zacouvejte, snížíte si tak spotřebu paliva

Průzkum odhalil, že řidiči, kteří neumí pořádně zaparkovat, si zvyšují spotřebu paliva. Ročně tak prý vyplýtvají i 80 litrů benzínu.
Do parkovacího stání zacouvejte, snížíte si tak spotřebu paliva

Tím, že na konci jízdy zacouváte do svého parkovacího místa, můžete údajně uspořit i několik tisíc korun ročně. Vyplývá to z průzkumu, který provedl britský Institute of Advanced Motorists. Britští řidiči prý tím, že špatně parkují a couvají jenom neochotně, ročně vyplýtvají zhruba 80 litrů benzínu.

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Říkáte si, že je to nějaký nesmysl? Možná ne tak docela. Průzkum ukázal, že studený motor při vycouvávání z parkovacího místa spotřebuje během prvních několika sekund chodu zhruba dvacet až pětadvacetkrát více paliva než studený motor auta, které prostě odjede popředu.

Institute of Advanced Motorist proto doporučuje na konci jízdy, kdy je motor ohřátý, do parkovacího místa zacouvat. Je to prý i bezpečnější, neboť pak máte lepší přehled o situaci v místě, do kterého vyjíždíte.

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Na tom určitě něco bude. IAM doporučuje do kolmého stání zacouvávat i z toho důvodu, že v případě naléhavé potřeby můžete rychle odjet, ať už prý jde o vaše zdraví nebo bezpečnost.

Jak parkujete do kolmého stání vy? Couváte, nebo najíždíte popředu? Napište nám do komentářů pod článkem.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 33 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků