Do parkovacího stání zacouvejte, snížíte si tak spotřebu paliva

Průzkum odhalil, že řidiči, kteří neumí pořádně zaparkovat, si zvyšují spotřebu paliva. Ročně tak prý vyplýtvají i 80 litrů benzínu.
Do parkovacího stání zacouvejte, snížíte si tak spotřebu paliva

Tím, že na konci jízdy zacouváte do svého parkovacího místa, můžete údajně uspořit i několik tisíc korun ročně. Vyplývá to z průzkumu, který provedl britský Institute of Advanced Motorists. Britští řidiči prý tím, že špatně parkují a couvají jenom neochotně, ročně vyplýtvají zhruba 80 litrů benzínu.

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Říkáte si, že je to nějaký nesmysl? Možná ne tak docela. Průzkum ukázal, že studený motor při vycouvávání z parkovacího místa spotřebuje během prvních několika sekund chodu zhruba dvacet až pětadvacetkrát více paliva než studený motor auta, které prostě odjede popředu.

Institute of Advanced Motorist proto doporučuje na konci jízdy, kdy je motor ohřátý, do parkovacího místa zacouvat. Je to prý i bezpečnější, neboť pak máte lepší přehled o situaci v místě, do kterého vyjíždíte.

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Na tom určitě něco bude. IAM doporučuje do kolmého stání zacouvávat i z toho důvodu, že v případě naléhavé potřeby můžete rychle odjet, ať už prý jde o vaše zdraví nebo bezpečnost.

Jak parkujete do kolmého stání vy? Couváte, nebo najíždíte popředu? Napište nám do komentářů pod článkem.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků