Mimo pokračující vlnu elektromobility s novými generacemi modelů  Micra  nebo  Leaf  se Nissan nadále drží i svého hybridního systému e-Power. | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

Mimo pokračující vlnu elektromobility s novými generacemi modelů Micra nebo Leaf se Nissan nadále drží i svého hybridního systému e-Power. | Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

Techniku, kde spalovací motor hraje takzvaně druhé housle – jakožto pouhý generátor elektrické energie – nyní automobilka představuje v nové generaci. Premiéru si ústrojí odbude již zanedlouho pod kapotou  loni modernizovaného SUV Qashqai . | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

Techniku, kde spalovací motor hraje takzvaně druhé housle – jakožto pouhý generátor elektrické energie – nyní automobilka představuje v nové generaci. Premiéru si ústrojí odbude již zanedlouho pod kapotou loni modernizovaného SUV Qashqai. | Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

Evoluce systému e-Power si zachovává známou konfiguraci elektromotoru, baterie a přeplňovaného tříválce o objemu 1,5 litru, technika je ovšem takřka kompletně nová, a to včetně spalovací jednotky... | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

Evoluce systému e-Power si zachovává známou konfiguraci elektromotoru, baterie a přeplňovaného tříválce o objemu 1,5 litru, technika je ovšem takřka kompletně nová, a to včetně spalovací jednotky... | Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

...u ní značka vyzdvihuje především tišší chod, snížení spotřeby paliva na 4,5 l/100 km (dříve 5,1 l/100 km) a taktéž redukci emisí CO₂ ze 116 g/km na 102 g/km. | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

...u ní značka vyzdvihuje především tišší chod, snížení spotřeby paliva na 4,5 l/100 km (dříve 5,1 l/100 km) a taktéž redukci emisí CO₂ ze 116 g/km na 102 g/km. | Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

S ohledem na dosažené přednosti už Nissan také upustil od dosavadního systému s proměnným kompresním poměrem. | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

S ohledem na dosažené přednosti už Nissan také upustil od dosavadního systému s proměnným kompresním poměrem. | Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

Přední kola opět pohání výhradně elektromotor, který je nyní seskupen společně s měničem a dalšími komponenty do kompaktnější a lehčí jednotky. | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

Přední kola opět pohání výhradně elektromotor, který je nyní seskupen společně s měničem a dalšími komponenty do kompaktnější a lehčí jednotky. | Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

Výkonem si soustava také polepšila, nyní produkuje maximum 151 kW (205 koní), oproti dosavadním 140 kW (190 koní). | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

Výkonem si soustava také polepšila, nyní produkuje maximum 151 kW (205 koní), oproti dosavadním 140 kW (190 koní). | Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

Malá baterie, sloužící jako mezičlánek ke krátkodobému uchování energie generované spalovacím motorem, si zachovává kapacitu 2,1 kWh. | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

Malá baterie, sloužící jako mezičlánek ke krátkodobému uchování energie generované spalovacím motorem, si zachovává kapacitu 2,1 kWh. | Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

Nissan již u minulé generace ústrojí e-Power vyzdvihoval, že jeho konfigurace dokáže v městském provozu zajistit až 79 % jízdy s vypnutým spalovacím motorem. | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

Nissan již u minulé generace ústrojí e-Power vyzdvihoval, že jeho konfigurace dokáže v městském provozu zajistit až 79 % jízdy s vypnutým spalovacím motorem. | Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

Kombinovaný dojezd na plnou nádrž pak značka pro novou generaci ústrojí uvádí až na potenciálních 1200 km, přirozeně bez nutnosti vůz externě nabíjet. | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

Kombinovaný dojezd na plnou nádrž pak značka pro novou generaci ústrojí uvádí až na potenciálních 1200 km, přirozeně bez nutnosti vůz externě nabíjet. | Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

K charakteristice jízdy bližší elektromobilu než tradičnímu hybridu má Nissanu dále dopomoci i zmíněná redukce hluku a vibrací, s novou kalibrací motoru a lepším odhlučněním uvádí o 5,6 dB tišší prostředí v kabině. | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

K charakteristice jízdy bližší elektromobilu než tradičnímu hybridu má Nissanu dále dopomoci i zmíněná redukce hluku a vibrací, s novou kalibrací motoru a lepším odhlučněním uvádí o 5,6 dB tišší prostředí v kabině. | Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

Do portfolia motorizací současného Nissanu Qashqai v Evropě zamíří nová generace ústrojí e-Power už začátkem letošního září. O uvedení do prodeje v Česku a cenovkách budeme určitě ještě informovat. | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

Do portfolia motorizací současného Nissanu Qashqai v Evropě zamíří nová generace ústrojí e-Power už začátkem letošního září. O uvedení do prodeje v Česku a cenovkách budeme určitě ještě informovat. | Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai e-Power | Zdroj: Nissan

Techniku, kde spalovací motor hraje takzvaně druhé housle – jakožto pouhý generátor elektrické energie – nyní automobilka představuje v nové generaci. Premiéru si ústrojí odbude již zanedlouho pod kapotou  loni modernizovaného SUV Qashqai . | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan
Evoluce systému e-Power si zachovává známou konfiguraci elektromotoru, baterie a přeplňovaného tříválce o objemu 1,5 litru, technika je ovšem takřka kompletně nová, a to včetně spalovací jednotky... | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan
...u ní značka vyzdvihuje především tišší chod, snížení spotřeby paliva na 4,5 l/100 km (dříve 5,1 l/100 km) a taktéž redukci emisí CO₂ ze 116 g/km na 102 g/km. | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan
S ohledem na dosažené přednosti už Nissan také upustil od dosavadního systému s proměnným kompresním poměrem. | Nissan Qashqai e-Power Zdroj: Nissan
15
Fotogalerie

Do Nissanu Qashqai míří nové ústrojí e-Power. Spalovací motor má opět v roli generátoru

Na dosavadním úspěchu obecně vychvalované techniky chce Nissan stavět s novou generací, která je ještě úspornější a kultivovanější.

Mimo pokračující vlnu elektromobility s novými generacemi modelů Micra nebo Leaf se Nissan nadále drží i svého hybridního systému e-Power. Techniku, kde spalovací motor hraje takzvaně druhé housle – jakožto pouhý generátor elektrické energie – nyní automobilka představuje v nové generaci. Premiéru si ústrojí odbude již zanedlouho pod kapotou loni modernizovaného SUV Qashqai.

Evoluce systému e-Power si zachovává známou konfiguraci elektromotoru, baterie a přeplňovaného tříválce o objemu 1,5 litru, technika je ovšem takřka kompletně nová, a to včetně spalovací jednotky – u ní značka vyzdvihuje především tišší chod, snížení spotřeby paliva na 4,5 l/100 km (dříve 5,1 l/100 km) a taktéž redukci emisí CO₂ ze 116 g/km na 102 g/km. S ohledem na dosažené přednosti už Nissan také upustil od dosavadního systému s proměnným kompresním poměrem.

Přední kola opět pohání výhradně elektromotor, který je nyní seskupen společně s měničem a dalšími komponenty do kompaktnější a lehčí jednotky. Výkonem si soustava také polepšila, nyní produkuje maximum 151 kW (205 koní), oproti dosavadním 140 kW (190 koní). Malá baterie, sloužící jako mezičlánek ke krátkodobému uchování energie generované spalovacím motorem, si zachovává kapacitu 2,1 kWh.

Nissan již u minulé generace ústrojí e-Power vyzdvihoval, že jeho konfigurace dokáže v městském provozu zajistit až 79 % jízdy s vypnutým spalovacím motorem. Kombinovaný dojezd na plnou nádrž pak značka pro novou generaci ústrojí uvádí až na potenciálních 1200 km, přirozeně bez nutnosti vůz externě nabíjet.

K charakteristice jízdy bližší elektromobilu než tradičnímu hybridu má Nissanu dále dopomoci i zmíněná redukce hluku a vibrací, s novou kalibrací motoru a lepším odhlučněním uvádí o 5,6 dB tišší prostředí v kabině. Do portfolia motorizací současného Nissanu Qashqai v Evropě zamíří nová generace ústrojí e-Power už začátkem letošního září. O uvedení do prodeje v Česku a cenovkách budeme určitě ještě informovat.

Zdroj: Nissan | Zdroj videa: Auto.cz

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud