Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

186 komentářů

židáq
27. dubna • 23:11

zmracena Fabia, kde jsou ty casy, kdy byla RS/96kW, nebo aspon TDI 74kW... a co z toho zbylo... zmrzaceny benzinovy litr, pekne dekuji.

Takurcite
27. února • 15:24

Bude na to jiste tisic teorii, ale realita je jen jedna.
Potrebuji vyprodat koncici fabku.
Jak proste.

marlin
3. července • 19:35

lidi...jezdim mopeda Suzuki 800 Dr Big.....jednovalec 800 ccm....co k tomu dodat:-))

KLEMENTIUS
3. července • 11:29

Kdo měl tak debilní nápad montovat do ŠKODOVEK tříválec?.A kdyby to mělo aspoň nějakou logiku?,ale nemá,tříválec nemá menší spotřebu jak čtyřválec,to je prostě nesmysl!!!!Důkazem budiž atmosférický motor ale čtyřválec-1.2-DUALJETT od SUZUKI.Spotřeba stejná jako 1.0 TSI-ŠKODA.Já vlastním ŠKODA FELICIA-1.3-MPI-50KW,a ŠKODA FABIA-1.4-16V-55KW,a můžu vám říct,že z FABII není zas tak velký problém jezdit i pod 5 l/100km.Je velká pravda,že 1.3-mpi ve FELICII je nezničitelný a naprosto spolehlivý motor.Sice rachtá rozvodový řetěz,ale mně to nevadí,jsem na to zvyklej.Je taky pravda že FELDA dost rezne,naštěstí si to vykittuji,a nalakuju sám.Ono takhle,kdyby se chtělo žejo?Motor 1.3-MPI,by mohl klidně po úpravách být i v dnešních FABIÍCH 3.generace.Kvůli těm debilním emisím by museli být dva katalyzátory,jiné vstřiky,,a ještě i jiné ůpravy.A musel by se zvýšit výkon tak na 63-68kw,což si myslím,že je reálné.Ale ono se nechce,a budou tam pořád cpát ty idiotské tříválce.Udržuji si tyto starší ŠKODOVKY,ty nové se mi líbí,konkrétně FABIA,ale kvůli motoru 1.0 tsi,bych ji nechtěl!.

Sam
3. července • 10:16

Vlček ví ho.no, ten akorát rozkládá a mává rukama.

Michal
29. června • 11:38

Řešíte tří hrnek který dobře jede v menším autě typu ibiza,polo a fabie.Ten motor je tu kvůli nízké spotřebě/emisím.Kdyby tu nebyl by jsme si museli kupovat min Toyotu corollu 1.8 hybrid a ta nestojí od 350tisíc ale doplňte mě..

Rokyta ex Acz
29. června • 1:52

Nejlepší motor? Takže Fabia bude s OM654? Nebo 1HD-FTE? Super, jsem ani nedoufal, že vedení motorů přijde někdy tak k rozumu. B-] ;-)

Zip
28. června • 21:52

Paani to je terno. Varteburg s turbem a ještě pecka navíc. Přidali mu pár poníků. Naprostá pecka! Chce se mi blejt! Ach jo :-(

Michal
28. června • 18:40

Asi spadly okamžitě prodeje/objednávky když chyběla silnější verze tsi.Proto se vrací zpět.

Fabia owner
28. června • 18:07

Tyhle litrové popelnice může koupit v kombi jen obyčejný kokot

Roman
28. června • 15:15

Oturbenej litrovej tříhrnek,znalci je jasný že věčí nájezd km nedá prostě se motor utahá a oto dnes jde,za ty prachy ani omilem!!!!

Úder pravdy
28. června • 20:30

Hlavně je pro tebe drahý, tak je třeba si ho nějak zhnusit, aby se šlo do bazaru s úsměvem. Za čárkou se dělá mezera.

neodborník
28. června • 15:08

No viděj marketingoví jak to jde, když se nekupuje, né že né. Nekupovat, to jsem hnedle psal. No a ejhle neviditelná tržní ruka zafungovala.

SMRT
28. června • 14:09

Tak tento motor se Škodovce opravdu povedl a sám jsem byl překvapen že mě tato fábie může potrápit při předjíždění (Sup 110kw) a pak jsem ji zkusil a opravdu je to dle každého soudruha, tzn. že buď jedu v klidu jako ostatní tzn. malá spotřeba 5litrů nebo vytočím 2stupeň na 100km/h a letí to s větší spotřebou, takže to není vyloženě malé pomalé auto.Jen tam byl problém s klimatizací kde při volbě na okna nešla vypnout i když nesvítila kontrolka tak šel stejně studený vzduch a taky vnitřní cirkulace nešla zapnout.
Na jednu nádrž se dalo jet 750-800km.

Q
28. června • 16:47

To nebyl problém. To, co jste zvolil, byla v podstatě funkce odmlžování a ta automaticky zapne klimu a vypne vnitřní cirkulaci, aby odmlžování bylo co nejúčinnější.

petr r. (petrumr)
28. června • 20:05

tuhle funkci měl už golf2, posunuls čudl na okno a zapla se klima. U citroša se to zapne taky, ale můžeš to potom vypnout.

Real
28. června • 13:04

Dámy a pánové, neničte si zdraví vzájemnými půtkami a nevraživostí. Současná masová výroba automobilů, rozumějte výroba pro největší skupinu uživatelů, mainstream, respektuje nejnovější, tudíž kvalifikované, inteligentní a k přírodě shovívavé principy.
Jen je škoda, že naši bohulibí europoslanci v těchto svých výplodech sami nejezdí.
A to by mohli mít v podstatě ze svého platu jednoho takového angličáka každý 1 - 1,5 měsíce. B-]

Veka
28. června • 12:31

Tvl...trivalcova jebka s trestnejma lavicema a svihadlama v holobytu za pul míče- fakt neodolatelna nabídka!😂

Zip
28. června • 21:53

Asi tak 👍

dada
28. června • 12:28

i opovrhovane italske kary maji bud 2 valce nebo 4 ale s 80 procent 4 jenom debilni nemecka fabrika muze davat 3 valce, neni to motor jeto vysavac

Daniel
28. června • 12:03

Proboha co je to za auta a ještě je tam tříválec a všechno TSI ? Děkuju pěkně........

Jozef
28. června • 12:02

Načo táto debata plná urážok ??? Nútil niekedy niekoho z Vás si kúpiť auto , ktoré ste nechceli ?!? Každému podľa chuti a peňaženky !!!

Pavel
28. června • 11:51

V TipCars jsem četl, že motory TSI (všechny), jsou to nejhorší, co Škodovka vyrobila a proto auta s nimi v žádném případě nekupovat. Tak je to to?

R
28. června • 13:33

Ne vsechny tsi vyrobila skodovka....ja mam treba tsi vyrobce Audi B-]

Kurt
28. června • 16:10

Prave TSI z dilny Audi jsou ta nejproblemovejsi...

qwertz
29. června • 8:07

EA888 gen.3 jsou velmi spolehlive motory. Jasně, neni to držák EA211, ale to vzhledem k velkému rozdílu ve složitosti těchto motorů ani nelze očekávat.Problémové 1.8TSI byly minilá generace EA888 gen. 2.

Jara
28. června • 11:39

cosworth ty jsi vůl

Paja
28. června • 11:37

Tvl kterej silenec by kupoval takouhle predrazenou popelnici s trivalcovou chrchlou, kdyz o dum vedle mam auto velikosti oktavky, designove uplne na jinym levlu a se ctyrvalcem v zakladu :-O Mirim tim na Tipo. Sice tyhle nizky auta nejsou zrovna muj salek kavy, ale par tisic kilaku s Tipem najeto mam a sedan je regulerni konkurence Ochcavky at si vyklada kdo chce co chce. A za ty prachy neni uz vubec co resit...

Úder pravdy
28. června • 20:50

Děkujeme Pájo, že přiznáváš, že 8.nejprodávanější vů eu Octavia, je nejlepší a Váš nedostižný vzor. Proč jsi tedy bral Fiata, když chceš Octavii?

paja
28. června • 21:40

Tys to ani necet, co? Nebral, jen na par tis. km vypujcil. Nemam rad nizky auta. Ale prijde mi neuveritelny davat takovy castky za fabii, kdyz u konkurence mam za stejny penize o tridu vetsi auto (tipac byl jen priklad, to same se tyka mitsubishe, i kdyz bohuzel lancera prestali delat). Octavii bych si nevzal ani omylem, vidim jak se to silene sere. Ale ono obecne k vw koncernu, primovstrikove motory jsou dementni pruser. Trapny pokus snizit spotrebu o desetiny procent na ukor snizeni zivotnosti, emisim pevnych castic a dalsich neduhu.

Úder pravdy
28. června • 21:50

V anketách spolehlivosti jsou Škoda přímo špička. Neznám nikoho, kdo by s ní měl jakýkoliv problém. Naopak, všichni vyhlíží opět Škodu. Lancer s 1.6 se kdysi vyprodával za zajímavou cenu. Dnes se všichni soustředí na suv a klasické vozy jsou v útlumu. Přitom jsou funkční.

paja
28. června • 22:04

Jo v anketach spolehlivosti bez zohledneni provozniho cyklu a cilove skupiny. Ze neznate muze byt jenom tim, ze neznate lidi s novymi auty (do 5ti let stari). Kohokoli koho znam co ma novou skodovku (vsimnul jsem si ze zejmena supa a yeta prip. starsiho rooma - tedy kvasinsky, ale i octa uz davno neni co bejvala) tak ma neuveritelny potize zejmena s elektrikou. Polamany kabelovy svazky, vadny jednotky (mozna z duvodu tech polamanych kabelu, protoze jinak si to vysvetlit moc nelze, kdyz jsou temer stejny i v jinych modelech), .... kdo jezdi jen po meste tak navic resi prusery s motorem, zejmena u lidi co nevypinaji startstop. Jinak na co se kdo soustredi je snad jedno. Minimalne z kontextu splehlivosti tedy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
29. června • 8:05

no vidite. Ja znam zase nasrane majitele francouzu a korejcu, kteri se radi vrati ke skodovce nebo VW

paja
29. června • 8:28

No, to je o uhlu pohledu. V podstate s timhle se da z pulky souhlasit. Od francouzu jsem taky utek, ale ne pro prusery s elektronikou ale spis na motoru (i kdyz elektrika taky nebyla kdovi jaka, ale tak moc jako u skodu se to nesralo). Konkretne 1,6/1,5 80+kw hdi nesnesou pri plny zatezi vic jak 200000km (no porad vic nez ty roztomily chrchlavy 1,4ky tdi). No ale copak se nam to zacina objevovat pod kapotama vw ? :-D A na oplatku co se to zacalo objevovat u PC v malejch benzinech :-D Mozna jste pochopil ze najezd mam docela velkej - jsou roky kdy namotam az 100k (osobakem, nejsem dodavkar). Mam 27 auto (udrzuju si 2 a nektery roky i 3 najednou), takze vcelku mam s cim srovnavat. A pohybuju se v oblasti ktera je uzce spjata s evropskym automotive. V podstate se da rict, ze Fiat je diky spojeni s chryslerem a obrovským zátahem na latinskou ameriku posledni evropska automobilka, ktera dela evrope "na truc" klasicky auta. Mysleno zcela klasicky i klasický. Mitsubishi taky. A nakonec i Mazda a Toyota se tomu taky hodně u některých modelů blíží, ale to je o jiné ceně (no na druhou stranu ve srovnani se schade to je uz skoro nastejno).

qwertz
28. června • 20:40

Rozmerovne ani ve snu

paja
28. června • 21:42

nez zascnes kecat o necem cos ani nevidel, tak si najdi aspon zakladni parametry, Je to mezi octou a scalou, ale vyrazne bliz octe.https://www.autohled.cz/porovnavac...

qwertz
29. června • 7:59

No já tam teda vidím, že široké je to jako Scala +/- 1cm, a rozvor to má dokonce kratší než Scala:-D

paja
29. června • 8:12

hm, jenom je to o 20 cisel delsi (rozdil tridy) a 5 cisel vyssi (klidne si dejte do hlavy pri nastupovani - i kdyz asi uz se asi stalo jak tak vidim), kufr nekde mezi (octavia ho ma tradicne obri, to cesi milujou, asi v nem jezdi). A oturbenej primovstrikej trivalec je podle vas asi taky vyhra :-)

dr. 120L
28. června • 10:56

škoda, do Fobie by mi seděl 1,5 TSi (dříve 1,4 TSi), to bych si jí i koupil ...

Driver
28. června • 11:01

Ten není ani v Audi A1 za milion :-))

cosworth
28. června • 11:00

nekoupil. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje

cosworth
28. června • 10:31

za mensi penize je srovnatelny logan kombi a pak je tu daleko lepsi clio

P
28. června • 16:55

Logan je uplne mimo, jak technicky, tak koncepcne, tak zamerenim, proste to jses totalne mimo misu. Clio prosim, ale rozdil proti fabce nevidim zadnej. Chrchla jako chrchla, to mozna uz tu skodivku. Sere se to stejne, pod kapotou stejnej hnus, tak aspon at to ma ovladani co k cemu.

Ada je zase tady
28. června • 10:23

Především u Fabie kombi chybí diesel.:-(

Roman1
28. června • 11:29

A co třeba Š Citgo? Tam taky patří diesel?

Fikusek
28. června • 12:40

Ne, tam patří šlapky.

sddsfewr
28. června • 10:31

diesel patri do traktoru

Shimi
28. června • 10:17

Fabia 1.0 TSI 81 kW - Style - 370.000,-Renault Megane 1.3T 103 kW - Limited Plus - 372.000,-K tomu není potřeba nic dodávat.

Já první
28. června • 13:59

Dodal bych, ze plno prvku z vybavy toho Meganu do Fabie jeste musis prikoupit.

dr. 120L
28. června • 11:39

ceníkovka je 457 tisíc (https://www.renault.cz/content/dam/Renault/CZ/pd... ... ) a nejlevnější grandtour 74kW začíná na 394900,-
a Clio grandtour, které jde přímo proti Fabii, seženete jen v tříhrnku 898cm3 a 66kW, tam Fabie jasně vede.

Jakub
28. června • 11:14

Trochu nefer. Cenikova je 451.900 Kc. To co uvadis je vcetne slevy za vykup a slevy na skladove vozy.

Shimi
28. června • 11:19

Jakub: Jak nefer? To, že Škoda takový akční balíček neumí přece není problém Renaultu.

abc
28. června • 11:38

A nevypovídá to tak trochu o zájmu o tento model?

Shimi
28. června • 11:59

abc: To já neřeším, nejsem cílovka. Já jsem dal pouze příklad, co mi nabídne konkurence v ceně +/- 370.000,- A to jsem ještě zvolil silnější motorizaci. Taky je možnost vzít 1.3T 85 kW a cenu stlačit na 350.000,- Ať si každý rozmyslí, jestli vezme totální low-end v podobě Fábie a nebo o třídu větší mainstream v podobě Meganu. A snad mi tady nechce nikdo namluvit, že na tom bude Fábie co se celkového zpracování a použitých materiálů týče lépe, než Megane, to už bych se musel vyloženě smát.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
29. června • 7:55

tak hlavne ze Megane neni totalnilowend, s interierem asijske produkce pred 10 lety:-D

Kejsy
28. června • 12:30

Shimi ty jantar netrep bludy

Shimi
28. června • 12:43

Kejsy: Zkus použít nějaké argumenty, jestli na to máš kapacitu.

qwertz
28. června • 21:21

Tak si ty auta pro začátek srovnejte ve stejné výbavě.:-P

aikoN
28. června • 11:33

Samozřejmě i Škodovka má slevy na skladové vozy a slevu při výkupu, ale to jste už jaksi zapomněl zahrnout. Tedy hrušky a jabka.

Pavel
28. června • 13:03

Skoda uz nema vykupni bonus na fabii a rapid.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
aikoN
28. června • 13:05

Tak proč to třeba tady píšou? (první skladovka, na kterou jsem klikl)https://louda.cz/skladove-vozy/skoda-fabia... ...

Pavel
28. června • 13:18

Hm, netusim, byl jsem minuly tyden v Plzni ve Skodovce, poptavat Rapid, a bylo mi to sdeleno, ze to dostali prikazem.:-( Mozna ne vsichni teda...
Ze pry nestihaji vyrabet Kamiq, a ten se nejak vyrabi na pul na lince s Fabii..

aikoN
28. června • 13:51

Bohužel není prodejce jako prodejce. Každý má s výrobcem trochu jinou smlouvu, strategii a cíle. Proto se taky často liší, jakou slevu nebo akci může který výrobce a na který model nabídnout. Je potřeba si to obchodit a porovnat.

aikoN
28. června • 13:52

pardon: ... který prodejce a na který...

Bob-an
28. června • 11:01

V ceniku ma tahle konfigurace cenovku 451 000 jen pro formu....

Shimi
28. června • 11:06

Bob.an: Ano, ale hned vedle je uvedená akční cena s výkupním bonusem, že? ;-)

Bob-an
28. června • 11:56

No ty skodovku si taky nikdo nekoupi za cenu v tom zakladnim ceniku, jen proste neveseji akcni ceny verejne....

Kocék
28. června • 10:58

Auto s píčou taky nebrat!

Pik
28. června • 14:26

Tak byl jsem zvedavy, ktera pi*a tuhle humornou vetu napise nejdrive... A vyhral jste druhe misto a to jen proto, ze jste takova pi*a.

Adamantium
29. června • 9:38

Nikdy nebrat auta na F. Ford, francouze, fse italske :-)

Julo19
14. srpna • 20:46

A tiež folkswagen, posledná cesta 800 km cez Poľsko a ČR v pravom pruhu golf 4,5,6, Octavia 3, Passat 7, Mercedes C - niečo viac treba

P
29. června • 10:23

Čéče když pominu, že je to 30 let starej blábol, kterej už je díky sdilení techniky a zákonům dávno mimo mísu, tak to ani neumíš napsat.

qwertz
29. června • 7:54

náhodou, tohle je pomerne rozsireny nazor. V mém okolí ho mají zejména bývalí provozovatelé flotily aut s kosočtvercem.:-D

Michal
28. června • 10:55

Kde vidíte cenu Meganu 370k? Možná tak s 74 kW motorem a výbavou, kde jste rádi, že máte rádio. Vámi uváděná konfigurace je cca o 100 tisíc dražší.

Shimi
28. června • 11:07

Michal: Tak se do toho ceníku podívej ještě jednou a pořádně.

qwertz
28. června • 20:37

Po "pořádném" podívání byste zjistil, že srovnáváte jabka s hruškama. Mégane má jakou si "akční cenu" (OK dejme tomu) se započtením výkupního bonusu (to už jste úplně mimo). Naproti tomu má Fabie Style oproti kosočtverci navíc: Bi-LED světlomety, přední parkovací senzory, asistent rozjezdu do kopce, vyhřívaná zpětná zrcátka, .... :-P

Shimi
28. června • 21:11

qwertz: Tak jablka a hrušky jsou to 100%, protože srovnávám auta úplně jiných tříd. Ale to pouze dokresluje ten naprostý cenový zmar Škody. Nějaké světlomety nezachrání fakt, že zákazník od Škody dostává totální technologické koncernové dno. Motory, podvozek, materiály, atd. vše totální low-end oholený na kost. Ale proti gustu, ať si každý koupí co chce. Já chtěl jen upozornit, že jsou na trhu i jiné možnosti a nejenom u Renaultu.PS: A k tomu výkupnímu bonusu. Žádné, že jsem mimo, je to přesně naopak. Potenciální zákazník Fábie je přesně ten typ, co má doma olítanou 15 let starou vránu a přemýšlí, čím ji nahradí. Takže těch 40.000,-, co Renault nabízí, je pro něho v podstatě výhra.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
28. června • 21:34

Tak určitě. Argumenty typu "koncernové dno" vám fakt pomohou.:-DMotor 1.0TSI je v této výkonnostní kategorii naprostá špička. Na rozdíl od 1.2TCe se to nerozpadne po 30tis. km. Ve výrazně těžší O3 má tento motor lepší dynamiku než stejně výkoná 85kW 1.3TCe v Meganu. A místo keců o tom, jak se to po 100tis. km rozpadne doporučuju video s rozborkou tohoto motoru z Rapidu:
https://www.auto.cz/video-rozebrali-jsme-skod... ... Ale to už jsme jinde. Při koupi Fabie taky dostanete bonus za protiúčet (musel byste ho započítat), stejně jako si tu Fabii můžete koupit v holobytu, stejně jako Mégana. Pak ta cena bude úplně někde jinde.

Adamantium
29. června • 9:37

Cpat litroveho, trivalcoveho chcipaka do Octavie, to uz je ciry masochismus..

qwertz
29. června • 10:24

ja netvrdim, ze bych si to koupil, ale kdo z konkuentu O3 ma lepsi nabidku motoru? Vůbec nikdo.V O3 muzete mit 1.0R3, 1.5R4 2.0R4 v benzinu a 1.6R4, 2.0R4 v naftě. Srovnávat můžete maximálně s Mazdou, ale ta dělá jen atmosféry. Jinak tu není nikdo. Takový Ford cpe exkluzivne trojhrnky do vseho vceho od Fiesty az po Mondeo, Francouzi meli donedavna vrcholnou mozorizaci mezi 1.2 s 1.6 podle modelu a tak bychom mohli pokracovat.

P
29. června • 10:52

"jen" atmosféry :-D Na to se snad ani nedá nic říct abych nebyl za sprosťáka....

qwertz
29. června • 19:25

Tak ovšem, to je takový místní kolorit, tvářit se, že atmosférické motory jsou to nejlepší. Na popírání fyziky ale neni cool vůbec nic. B-]

P
29. června • 20:28

Ja ti dam fyziku. Fyzika je tohle: turbo slouzi k tomu, aby se do spalovaciho prostoru dostalo vic vzduchu a tedy po prepoctu na hmotnost umele zdviha objem. Plnici tlaky se pohybuji od 1,3 do cca 2 atm ("civilni" auta). To ssebou nese samozrejme hromady nevyhod a jen jednu jedinou vyhodu. Jednak pro stlaceni vzduchu spotrebujete nejaky vykon navic - proto ty oturbeny sracky kdyz clovek honi zerou mnohem vic nez atmosfery, za druhe chvili trva nez dosahnou plneho pracovniho tlaku ("turbo lag"), vyrazne vic namahaji tesneni hlavy (a to velmi vyrazne - nelze to v zadnem pripade srovnavat "jako stejne namahani jako u objemnejsi atmosfery", protoze vyssi tlaky jsou tam po celou dobu),za dalsi je vice namahany olej, navic je potreba ridsi z duvodu mazani uzlu, mnohem vyssi nachylnost k detonacnimu horeni, a dalsi minoritni nevyhody. Tu jedinou vyhodu nereknu, protoze si myslim, ze o fyzice vite uplny prdlajs a tipuju ze ani nevite, proc vlastne ma spalovaci motor chladic. Takze me zkuste presvedcit ze to prdlajs neni a tu jedinou vyhodu mi napiste. A pokud na to mate koule, popiste i k cemu je chladic a popiste to treba na prikladu trabanta, nebo staryho brouka, nebo staryho fiatu 500/600, nebo tatry (vsechny auta maji jedno spolecne, to je napoveda). Turboblb bude placat neco o fyzice. :-/

qwertz
29. června • 21:00

Slušná dávka demagogie. Přeskočím osobní invektivy, na které nemá smysl reagovat.Především platí, stejně jako všude jinde, zákon zachování energie. Výfukové plyny můžete prakticky bez užitku poslat výfukem ven, nebo je můžete použít pro pohon turba a zvýšení účinnosti motoru. Tečka, konec diskuze. Můžete se tady vztekat jak dlouho chcete, ale nic s tím neuděláte.Souhlasím s vaší argumentací, že atmosférický motor má jednodušší konstrukci a teoreticky tak vyšší spolehlivost. To je ale jeho jediná výhoda. Srovnáte li stejně výkonný motor s turbem a bez (např. Superb 110kW TSI vs. Mazda Skyactive G145), pak určitě s plynem na podlaze bude TSI více žrát, jenže má taky výrazně lepší dynamiku (rozdíl cca 1s při 0-100km/h), širší spektrum využitelných otáček (atmosféře jak nestojíte na krku, tak nejede) a při klidné ustálené jízdě žere TSI podstatně méně. Žádné katastrofické scénáře s 1.4TSI 110kW se za celou dobu produkce neobjevily.

P
29. června • 21:49

LOOOOOOOL to se dalo cekat. Ano, zachovani energie plati to je asi jedine v cem mate pravdu, takze : vlozenim prekazky do vyfukove cesty se zvysuje odpor (pro tupiky - potrebna sila na pistu k vytlaku zplodin je vyssi o odpor ve vyfukovem potrubi) Tecka, konec diskuze. Znamka: 5Ta vyhoda je, ze v zavislosti na plnicim tlaku dokaze menit mnozstvi zpracovavaneho vzduchu, tedy modernim slovem "virtualne" menit plynule svuj pracovni objem. Takze zase mate za 5.K cemu je chladic se od vas z logiky veci vyse uvedene ani dozvedet nemuzeme. Doporucuji v bode A se vratit na zkladni skolu a v bode B na stredni (technickou). A katastroficke scenare s TSI honenejma po meste vidavam dnes a denne bez ohledu na objem. Pokud to jezdi jenom mesto a ma to +/- 100kkm a nekdo nevypinal startstop, tak je to pytel sroubu s totalne vymackanyma valcema a vetsinou uz to ma druhy turbo. Mimochodem proto je zaruka na motor jen 2 roky.

Q
30. června • 8:40

Jedna věc je teorie a druhá věc je praxe. Motory jsou komplexní problém a turbo je jedním kouskem skládačky. Motor může mít sebelepší termodynamickou účinnost, ale když konstruktéři navrhnou chladit katalyzátor bohatou směsí, má to vysokou spotřebu při svižné jízdě nezávisle na tom jestli je to turbo, nebo atmosféra. Co se týče odporů sání a výfuku, opět praxe je dosti složitá. Já mám třeba hatchback, kde je koncový tlumič výfuku veden napříč osou auta (a má to tak dnes spousta aut), ale kdybych koupil kombík téhož modelu, je koncový tlumič podélně s osou (jak bývalo vždycky zvykem a jak velí logika).

qwertz
29. června • 22:33

Diskutovat s někým, kdo začíná svůj příspěvek pubertálními výkřiky nemá smysl.Takže jen ve zkratce. Na TSI jsem měl vždy záruku 5 let. Neznám nikoho s rozsypaným TSI (dokonce ani EA111, které se podle místních expertů sypou už při výjezdu z autosalonu). Při krátkých jízdách po městě bude TSI po 100tis. v podstatně lepším stavu než 2.0 atmosféra, která se ani neohřeje, a v případě přímého vstřiku podstatně rychleji zakarbonuje. Tím končím diskuzi, klidně si tu zvracejte dál.

D :-D
30. června • 8:21

Tak už toho evangelistu nechte, ten to nevzdá ani kdyby mu to hořelo pod zadkem :-D

atmosféra
30. června • 7:54

Přímý vstřík bez turba má tolik nevýhod, že to snad už nepoužívají ani zkřížené widle. Posledních pár je snad někde u hnujdaje/kia (gdi), ne?

qwertz
30. června • 10:54

Přímý vstřik bez turba s atmosférickým plněním používají např. 2.0 Skyactive motory od Mazdy.

D
30. června • 7:47

A komedie nakonec - posledni rozpadly TSI co jsem potkal je z patka, kdy to kolega nenatocil a prijel az po obede nahradakem. 2 mesice stary. Asi na to bylo moc horko :-)

D
30. června • 7:39

Helejd Motyle, to ze toho dost neznas uz si predved, to uz nikoho neprekvapi. A kdyz se podivapos PORADNE do zarucnich podminek, tak zaruku na motor a prevodovku mas 2 roky. 5tileta zaruka mobility je neco UPLNE jinyho.:-P

Shimi
28. června • 21:52

qwertz: Škoda je v hierarchii na samém dně a Fábia je, když pominu CityGO, zároveň na modelovém dně. Takže níž už to prostě nejde. A v tomto kontextu psát něco o "špičce" je kolosální chujovina. Něco jako jednooký mezi slepými králem? :-DPS: Jinak já nikde nepsal něco o rozpadnutí se po 100 tisících. A O3 sem netahej, řeč je o R3 ve Fábii vs. R4 v Meganu.

qwertz
29. června • 7:13

Já nevím, co znamená "koncernová hiearchie" a nevím nic o tom, že by škoda byla "na samém dně". Při srovnání ekvivalentních modelů (O3, Golf, Leon nebo F3, Polo, Ibiza) dostává velmi často výborná či nejlepší hodnocení podotýkám od zahraničních recenzentů z Německa nebo GB. Pokud tedy tvrdíte, že F3 představuje "samotné dno"m, je to jen abstraktní tvrzení bez argumentace, pod kterým si neumím nic představit. BTW když si porovnám interiér Renaultu a škodovky, pak mi tedy přijde že i to vaše dno koncernu je o třídu lepší než cokoli s kosočtvercem.Vy jste prostě vzal cenníkovou cenu nejdražší Fabie, akční cenu pomalu nejlevnějšího Meganu a srovnáváte jabka s hruškama. Když bude chtít Franta ušetřit, koupí si levnější Fabii, když bude chtít větší auto, nemusí kupovat zrovna Megana. To srovnání je prostě úplně mimo.

Q
30. června • 7:58

Koncernová hiearchie je to, že VW omezuje techniku či výbavu, aby modely Škodovky byly o stupínek níž než VW. F3 má starší platformu PQ, zatímco Ibiza, Polo a A3 mají novější MQB. Těch příkladů jsou desítky, začalo to Superbem první generace. Výjimkou byla jen první Octavia a zejména první Fabia.

qwertz
30. června • 11:32

To se těžko objektivně hodnotí. Např. O3 dostala torzku do 110kW včetně. (údajně befelem z VW, což se oficiálně nedozvíme). Cílový zákazník (včetně mě) prakticky nepozná rozdíl (ani ten multilink není v O3 skvěle odhlučněný). Až dojde na servis, bude na tom majitel 1.4TSI výrazně lépe než 1.8TSI. Stačí kouknout, jak vypadala náprava po letech u O2.Kvízová otázka - je to dobře nebo špatně, že má O3 oproti golfu torzku? Já nevím, většina majitelů to asi ocení, ale označit to jako dno, to je známkou duševní nezralosti.

Q
30. června • 16:07

Objektivně je to jednoduché, prostě je v hierarchii níž. Ale ano, je to správná poznámka, někdy se z toho stává pro zákazníky plus. Nulové nároky na údržbu torzky je jeden příklad, další je třeba absence chronicky nespolehlivých piezo-PD vstřikovačů u 103 kW varianty 2.0 TDI.

Úder pravdy
28. června • 21:25

Škoda jsou kvalitně strojařsky postavené vozy. Po této stránce je to špička mainstreamu. Jasně, že to není luxusní, ale funkční a odolné. Příliš strohého designu je škoda, ale i to se s novou generací mění. Scala vypadá parádně, nová Octa bude též.

Michal
28. června • 15:23

OK, ale srovnáváte ceníkovou cenu u Fabie a u Meganu cenu po započtení všech zvýhodnění (sleva na skladový vůz, výkup starého auta, atd.)
:-)

aikoN
28. června • 10:46

Ale je. Renault bohužel výjezdem ze salonu ztratí na hodnotě cca 100 000 Kč, Škodovka mnohem méně. To je rovněž třeba započítat do bilance.

Jméno
28. června • 10:54

Vzhledem k tomu, že většinu aut mám 15 a více let, zůstatková hodnota mě netrápí. Spíš ta francouzská trvanlivost elektroniky by mě trochu trápila.

aikoN
28. června • 10:57

V takovém případě je to samozřejmě jedno, ale mnoho lidí prodává dříve a pak je to relevantní. Holt, francouzská auta se u nás kupují jako ojetá, tam jsou díky počátečnímu propadu hodnoty bezkonkurenční.

Jméno
28. června • 20:00

Jj souhlasím i v okolí si všímám, že jsem v tomto tak trochu atypický. :-D

Ginter
28. června • 10:27

Jasná volba.

Kocék
28. června • 10:12

Tříválec není motor!!!

Ginter
28. června • 10:17

Jasně, jééééé tóóóóóó ...................... sada hrnců na vaření.

28. června • 9:57

Trivalec Tsi nejlepsi ??? Ty dopadli.

Kenny
28. června • 9:33

Moc jsem to nepochopil, porad je v nabidce jen litr ne? Juniorovy MPI a pro odvazne testovaci jezdce na poli spolehlivosti pak TSI. Tak jaka je zmena a co se vraci? Jeste k tomu slovo "nejlepsi". Kompromisni mi prijdou vsechny. Ze kvuli homologace par dni nebyla v nabidce nejaka kombinace je uplne jedno. Tak jednoducha auta se casto berou jako skladovky protoze neni kombinovat a tak v nabidce je porad vsechno a pro vsechny.

Bob
28. června • 9:29

Nejlepší motor byl 1.2 tsi a ne třívalec takže se nic nevrací.

Bob-an
28. června • 11:03

Jn a v dobe kdy pisel 1,2 tsi, tak to byl desny downsozivany krat a posledni dobry motor byla predchozi atmosfera...

aikoN
28. června • 9:47

Zkoušel jsem oboje a uživatelsky je jednoznačně lepší litr. Má daleko širší využitelné spektrum otáček.

Kocék
28. června • 10:15

Ano, musíš ho rvát pod plynem aby se to houplo. TSi 1.4 OK, nižší obsahy nic moc...

Kurt
28. června • 14:27

A která 1.2TSI? Ta starší je šmejd, navíc to při dálničních rychlostek dochlazovalo vstřikováním benzínu - spotřeba na cypa. Novější 1.2TSI ok a dal bych mu přednost oproti 1.0TSI hlavně kvůli zvuku a méně vibracím, jinak mají parametry shodné, litr je ale lehce živější.

T.
28. června • 10:04

Přesně tak.

28. června • 9:27

Třívalec není motor ale sekačka.

Kurt
28. června • 14:22

A jakou máte vy motorizaci? Nějakého hlemýždě ve stylu 1.6 FSI nebo MPI a ukájíte se tím, že "jakože obsah"? Nebo máte nějakého šnekoidního diesela se zvukem zahradního traktůrku? Motorizace 1.0TSI je naprosto skvělá a pro většinu lidí dostačující - dobrá spolehlivost, spotřeba, ucházející parametry pružnosti podobné atmosférám 1.5-1.6, případně starší dvoulitrům. Doporučuji se s ní projet, pak nebudete psát tyhle sekačkové hemzy.

pacho
30. června • 21:53

presne takto vychvalovali HTP, potom Tsi, a všetky skončili na smetisku nepodarkov.

Tom
28. června • 9:55

Pro motorové "znalce" co tento motor přirovnávají k sekačce: Je vidět, že jste asi nikdy nesekali trávu a nebo ani nepoznáte, čím ji sekáte 😄 Sekačky jsou totiž jednoválce...

petr r. (petrumr)
28. června • 19:55

tome nemáš pravdu, já jsem sekačky dovážel z nsr jak ještě měli marky a dovážel jsem i tříválce lamba, etesie jsem vozil dvouválce. Třeba HTP se v německu montovala do hasičských stříkaček.:-D

Johny
28. června • 14:43

Ty větší, se samohybem nebo traktůrky jsou dvouválce a já mám dokonce 4x4, protože část louky pod chalupou je svažitá a tam běžný traktůrek už jen na vlhké trávě prokluzuje.

Pavel II
28. června • 11:00

Montujíi se i dvouválce Briggs Stratton pane znalče.

Dan
1. července • 21:54

Nechytejte ho za slovo, všichni dobře víme, že všichní ti posměváčci myslí jako sekačku ten krám se čtyřma plastovýma kolečkama bez pojezdu co se ozývá od každýho druhýho souseda co to koupil v akci v za pár šupů v hypermarketu a né nějaký overkill sekací traktor 4x4 a podobny bláznoviny. Minulý týden jsem jel s 1.0TSI 81kw GrossGlockner a výkon tomu ani v takovým krpálu rozhodně nechybí. Co mě hodně překvapilo, tak jsou dravější brzdy, které se na 81kw montují oproti 70kw verzi. Na motor do rodinného auta slušny.

Jméno
28. června • 10:51

https://www.husqvarna.com/cz/vyrobky/zahradni-trakt... ... Nevím jak ty, ale já tam vidím dvouválec.

jan
28. června • 10:08

Když ti řeknu, že jsi trouba, taky tím nemyslím, že v tobě budu péct.

Kocék
28. června • 10:14

:D Ta sedla!

Veka
28. června • 9:14

Bože, zavřete už toho pisalka do Bohnic,a dejte mu tam na pokoj všechny modely auticek od jeho milované Skodovenky...tento web je naprosto otřesný!

*
28. června • 13:44

Tak sem nelez.

a
28. června • 9:11

Tak škodovka těm názvům výbav nasadila korunu. Poslední dobou se v Evropě stalo trapným pravidlem, že nějaká ospojlerovaná verze se jmenuje vždycky S-line, R-line, GT-line, M-paket, prostě navrch huj, velká kola, široké gumy, ale vespod normální sériové zavěšení, malé brzdy a tupé řízení. Škodovka ale vymyslela výbavu Scoutline!!! Radši ani nezkoumám, co to je, Scout jsem viděl, myslím, že pro někoho jsou ty plasty kolem dokola praktické, ale Scoutline mně přijde k smíchu. Logické to ale je, dneska vám stačí jeden motor, třeba ve dvou třech výkonových verzích, ale hlavně musíte zaujmout vzhledem.

Johny
28. června • 14:40

Verze Scout měla aspoň vždy bytelný kryt pod motorem, případně chráněný celý spodek a hlavně zvětšenou světlou výšku a mimo Fabky a Roomstera též 4x4. Ovšem Scoutline je jen o těch plastech kolem a to je naprosto o ničem.

Kocék
28. června • 10:13

Třeba bude součástí výbavy "kápézetka" :-)

Freddka
28. června • 9:58

Jo kde jsou ty doby henline https://youtu.be/vjI80ibGPzI :-)

a
29. června • 16:33

Jasně, znám, tahle verze je nejlepší. Jen technická poznámka: píše se to Henlein
https://cs.wikipedia.org/wiki/Konrad_Henlein...

Sir CHerokee
28. června • 9:10

Když je nejlepším motorem 3 válec... tak to je navoněná bída.

TVL
28. června • 13:07

A co teprve paleta tříhrnků v o třídu větším Focusu?!;-)

Ginter
28. června • 10:14

Ale, ale. Snad bys tam nechtěl V8 z Mustanga??? Tříhrnek 81 kW je tohle auto ideální motor. Dnes už snad Fabii Kombi nikdo nepovažuje za rodinné auto na delší cesty.

Q
28. června • 16:44

Já jsem jedničkovou Fabii Combi na delší cesty používal a vadila mi jen jedna věc a to byly špatné sedačky. Naopak atmosferický dvoulitr byl absolutně bez chybičky. Kdyby se trojkové Fabie Combi montoval nějaký slušný motor, tak bych o ní určitě uvažoval.

Jan
28. června • 18:10

Fabia, ze mela atmosfericky dvoulitr???
Prosim o odkaz, takovou neznam!
Max co kdy fobie mela, bylo 1,9 tdi ve verzi RS ( zabavne auto s brutalni turbodirou, pouze jako hatchback)

duvenblejt
27. července • 22:48

Jendo, jeňýčku, trochu soudnosti a zkus si něco taky sám dohledat, než si frajersky napýšeš o odkaz. Tentokrát ti to nevyšlo

J. Pelaj
28. června • 21:38

Zaráží mne neznalost zdejších znalců,jeste napíše tři otazníky.

LOL
28. června • 20:38

Ano, měla.

Q
28. června • 20:27

https://www.auto.cz/skoda-fabia-combi-2-0i-v-... ...
Nejste sám, dokonce i v prodejně autodílů jsem musel několik minut vysvětlovat, že chci opravdu nedělám srandu, když chci filtry na dvoulitrovou Fabii. U nás se jich totiž prodalo velmi málo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ota
3. července • 11:02

myslim, ze nejvic ve verzi sedan

Axel Toronto (xax41)
28. června • 19:03
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rada
28. června • 19:21

Prakticky shodné parametry (výkon, kroutící moment, zrychlení, max. rychlost) jako dnes u nejvýkonnějšího litrového tříhrnku. Určitý vývoj v těch motorech je, to se musí uznat.

Q
28. června • 20:33

Papírově ano. Ale zátah a okamžitá odezva na plyn od nejnižších otáček v jakémkoliv provozním režimu, o tom si mohou dnešní miniturbomotory jen nechat zdát.

LOL
28. června • 20:40

ano, bylo to celkem žihadlo. Ale těžké, spolu s 1,9TDI 77kW to byla nejspolehlivější cesta k opakovaným trablům s přední nápravou.

Q
28. června • 21:29

Nejtěžší z benzínových motorů, ale lehčí než 1.4 TDI, 1.9 SDI a 1.9 TDI. Největší trable jsem měl se zadníma kotoučovýma brzdama.

Ales Moto
28. června • 11:18

Stačil by jeden válec navíc, i když stále s turbem, s objemem někde kolem 1200ccm a tutově by to přitáhlo i zájemce, kteří jdou raději ke konkurenci. A jako základ by určitě byl lepší i pro větší auta Škodoky a spol.

nemám jméno
6. srpna • 10:53

Min. polovina uživatelů vůbec neví co má pod kapotou a o počtu válců se už snad ani není třeba zmiňovat...

Kurt
28. června • 11:54

Je tady 1.5TSI pro ne-socka vozy. Fabia je možná dobrá tam pro východní trhy nebo pro postkomunistické země. Žádná jiná značka koncernu už tady tuto platformu nepoužívá, je to o 15 let pozadu proti nové MQB. Nekoupit si Polo, Ibizu nebo Scalu a brát místo toho Fobii může dnes už jen opravdu buď mentál nebo sociál.

R
28. června • 13:28

Nevim proc by MQB mela byt lepsi nez starsi platforma...myslim ti pro jizdni vlastnosti...B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kurt
28. června • 14:02

Bezpečnost, tuhost, prostornost. Stačí se podívat, jak ta auta jako Polo, Ibiza nebo Scala narostla do šířky. Jsou to dnes už plnohodnotné vozy prostorem na úrovni kompaktů minulé nebo i dnešní generace. Fabia je dnes už prostě výběhovka, kterou by si dovolili nabízet možná tak u Dacie.

R
28. června • 14:39

Ja se bavim o jizdnich vlastnostech a ne prostornosti nebo moznosti zastavby elektro...B-]

Aladin
28. června • 12:10

Co jsi dnes posral? :-D

Aladin
28. června • 11:42

To je právě ono. Tutově nepřitáhl. Čtyři válce by byly o 20-30tis dražší. U aut za 300-350tis koukají zákazníci na každou kačku. Připlatilo by si za to pár lidí z východní evropy, kteří by plánovali mít vůz 10-15let.

alesmoto
7. července • 9:19

Ale přitáh - a stále přitahuje. Nejlíp je to vidět na ojetinách.
cituji" Nezájem o řidičsky nepříjemný tříválec 1.0 TSI ale drží ceny posledních čtyřválců nahoře. Nedivíme se, motor 1.2 TSI je ve Fabii naprosto skvělý."

Rada
28. června • 12:41

U Octavie je 1.5 TSI o 46 000 Kč dražší než 1.0 TSI. U Scaly je to 35 000 Kč (za DSG jsem odečetl 40 tis.). Co jsem slyšel, tak největší zájem je o Scalu s motorem 1.0 TSI.Je to sice 1.5 vs. 1.0, podle mě by ale litr se čtryřmi válci moc smysl nedával (0,25 litru na válec:-/).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Johny
28. června • 14:27

Ona totiž 1,5 nemá oproti 1,0 až tak vyšší krouťák a z praktických testů nejede o tolik lépe, jak se původně čekalo, takže za takový příplatek nemá zvláště ekonomický smysl si připlácet za 1,5.

Alda
2. srpna • 12:09

to jsou ale vsechno papirove hodnoty. A nemusim byt automobilovy inzenyr, abych tak nejak tusil, ze kdyz budu dojit stejny kroutak z litroveho trivalce jako ma 1.5 litrovy ctyrvalec, ze mi ten trihrnek dlouho nevydrzi. Nemluve o tom, ze ten litr bude vice vibrovat a bude i mnohem hlucnejsi nez ctyrvalcovy s vyssim obsahem...
A vim o cem mluvim:
Mame doma dve auta, jeden motor 1.4 tsi a druhy 1.8 tsi. Maji nachlup stejny kroutak a ta 1.4 je proste hlucna, projevem skoro jako naftak a uz v ni odeslo turbo po cca 40 tis km!!!!! 1.8 ma momentalne najeto necelych 50k, je ticha a doposud bez problemu.

Jan
28. června • 18:05

Ano, ta, 1.5 nebude o moc dravejsi (minimalne pocitove) ale da to rozum, ze 1,5 ctyrvalec mi vy drzi pri stejnem zachazeni dele nez trivalcovy litr.
Cili firemni zakaznici budou brat ty litracky, pac je budou jezdit 3-4 roky a pak se toho zbavi. Kdo bude chtit auto na delsi dobu, vazne bude uvazovat o 1,5 tsi.

Yellowhammer
28. června • 19:58

To jsou zase chytré řeči.. Vsadím se, že ti, co říkají, jak to nic nevydrží, v životě neměli tříválec, nebo mají zkušenost tak s HTP.

Rada
28. června • 18:49

Podle rozborky Světa motorů vydrží tříhrnek nejméně 300 000 km, pravděpodobně ale výrazně více. Víc kilometrů stejně soukromě za dobu životnosti auta skoro nikdo nenajede.Z ceníku Scaly zmizel 1.5 TSI, nejlevnější Škodovka by tedy měla být Octavia liftback ve výbavě Active a cenou skoro 0,5 milionu. Na to většina Čechů nemá.

LOL
28. června • 20:37

Já mám na svém autě aktuálně 250 tisíc, je to držák, který natočí ještě jednou totéž. Ale není to škůdka, která byla ve 180 tisících už na odpis.Svět Notorů je koncernová hlásná trouba.

Vašek
4. srpna • 11:05

Máme Fabii 1,2 HTP 40kW. Najeto 280 tisíc. Nekouří, necuká, nevibruje (víc jež je obvyklé u tříhrnku té doby). Ano, žere cca. litr oleje na 10 tisíc km. Ano, je to lenivá mrcha mimo obec. Ano, chce to rozumné zacházení. Ale svou práci odvede a pevně věřím, že ještě pár let poslouží ;)

drspiritus
28. června • 19:09

Svět motorů by se už několik let mohl jmenovat Svět koncernu. Jeho testům se dá věřit asi tak, jako předvolebním slibům politiků...

nemám jméno
6. srpna • 12:07

Očividně jsi ten test nečetl a jsi tu jen za hloupého trolla. Test je solidně objektivní s přesným zdokumentováním průběhu a výsledků detailní rozborky.

Rada
28. června • 19:23

Mám tedy raději věřit vám? Podle čeho usuzujete, že ten motor 300 tisíc nevydrží? Co konkrétně na něm odejde a po jakém nájezdu?

martin l.
28. června • 10:54

ale ale! stačila by 1,3 z felicie.ta utáhla i vozík a byla nezničitelná! ato bez diskuse! tříhrnek a litr obecně jsou nepodarky co nemají v autě co dělat! do čtyřkolky možná ale v autě zejména větším tipu jako Rapid nebo oktávie je to volovina nebo spíše zločin!!!

Kurt
28. června • 11:52

Vy musíte být opravdu velký komediant, když je Vám 1.0TSI 81kW málo a stará 1.3 z Feldy pak stačí. To chce opravdu um!

Zelí
28. června • 15:30

Když stačí tříhrnek do bavorského vdolečku, tak do fábky je to zcela komfortní řešení. Netvrdím, že bych si to koupil, ale jel jsem s tím a je to pro fábku zcela supr motor.

dr. 120L
28. června • 10:50

proč by to nemohlo být rodinné auto? čtyři lidi to odveze, možná ne tak pohodlně jako Octavia nebo Superb, ale pořád slušně.

Lord Owl
28. června • 21:01

jako odveze. Z jednoho konce města na druhý a bez kopců. Naložené v kopcích nepoužitelné. Stejně jako ty fajnová pseudo_SUV s 1,2 motory u konkurence.

nemám jméno
6. srpna • 10:50

...nepoužitelné... Lorde - ty máš tedy fakt dost... :-/ 81kW/200Nm a nepoužitelné. Bohajeho, to jsou zase plky...

Twan
28. června • 23:49

sorry ale s Octavií se pohodlně fakt necestuje...byl jsem v šoku jak špatně je to odizolované a plastové...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Potooczech
22. července • 16:47

Octavia je celkem v pohodě. Je pouze třeba nezapomenou, že je to stále auto nižší střední třídy. Vždy to v podstatě byl Golf se zadkem liftbacku. A podle toho má odpovídající sedadla. Nižší střední třída prostě není na dálkové cestování. K tomu slouží právě vozy střední třídy, kde je pak vpředu i vzadu zcela jiný posez, jsou tam jiná sedadla s možností ventilace, případně masážní funkcí.
O3 má problém pouze pokud vzadu sedí vysoká postava a jede se na nekvalitní silnici. Ale pro standardní rodinu, kde dva nejvyšší jsou vpředu a dva další vzadu je to auto naprosto v pohodě.
Jinak ten tříhrnek z pohledu výkonu nepojede špatně. Přeci jen točivý moment to má, takže ani kopce vadit nebudou. Dynamika rozhodně nebude horší než 1,2TSi, která měl menší točivý moment. Sám jsem ale tříhrnek jasně odmítnul, vadí mi projev tříválce a navíc to byla cesta, jak si prosadit 1,4TSi. To je přeci jenom podstatně jiný motor a navíc žere stejně jako předchozí 1,2TSi.

cocootech
27. července • 22:41

chro 🐷

Libor
28. června • 8:13

V zásadě tam mohou dát co chtějí, všechny ty kombinace mají v regálu a dokonce homologované. Jenže směřování je jasné, zlikvidovat tuto třídu aut, protože marže jsou nízké, kapacita výroby nedostačující a potřebují vyrábět daleko lukrativnější SUV. Takže si myslím, že dříve nebo později fabka stejně skončí.

Dix_
28. června • 9:42

Jaký podíl má karosérie kombi?Konkrétně v případě fabie je to 50 procent. Tento typ karosérie je totiž u Škody velmi dobře zapsán. Už proto, že i fabie kombi jsou zastoupeny ve vozových parcích různých firem, kterým pro jejich účel kombi vyhovuje mnohem lépe než nyní oblíbené SUV. Totéž samozřejmě platí i o octavii nebo superbu kombi.Takže bychom byli hloupí, kdybychom kombi v budoucnosti přestali nabízet. Škoda je značkou kombi a bude i nadále.
Zdroj: https://www.denik.cz/ekonomika/skoda-je-znacko... ...

Potooczech
22. července • 16:55

Problém je, že Fabia kombi jim kanibalizuje vozy z třídy nad ní. Celá řada rodin má jen na jedno auto a chce od něj i velký kufr. Navíc je spousta rodin, kde se všichni vejdou do 180cm a tam jim Fabia svým prostorem stačí. A Fabia kombi takové rodině střízlíků prostě nabídne rodinné auto. Dovnitř se vejdou, do kufru se taky vejde dost a mají vystaráno. Proč by kupovali třeba Scalu, která má proti tomu pidi kufr a stojí víc? Nebo proč by kupovali předchozího Rapida, když na šířku se od Fabie moc nelišil a měl pouze delší rozvor a opět byl dražší a nenabídl takový kufr jako Fabia kombi?
Jako potkal jsem řadu známých, kteří vystřídali Rapid Spaceback a Fabii kombi a narovinu řekli, že by preferovali spíš tu Fabku v kombiku. Takže jasně, že ji chtějí zrušit. Protože nakonec totiž vše půjde tak, že VW vydá model a Seat se Škodou pouze vydají svoji překapotovanou verzi, což vyjde levněji, než aby každý dělal svoji verzi stejně velkého auta. A kombi by mělo smysl jen tehdy, pokud by jej měli všichni, jinak to jen opět navyšuje náklady. Takže proto se kombi verze zruší a pokud chcete větší kufr, tak vás to v případě Škody donutí koupit větší auto, což je plus pro Škodu.
Zkušení kombi je cesta jak na jedné straně sníží náklady a na straně druhé zvýší odbyt modelů, které jsou nad Fabií a které jsou dražší.

Alda
2. srpna • 11:59

ja chapu to Vase srovnani a dava smysl, co se tech Vami udavanych rozmeru tyce. ALE. Do psi prdele si nedovedu predstavit ze nalozim manzelku, dve deti do zadu, harampadi do kufru a pojedu na dovolenou v necem, co mam motor jako stara zdechlina. Cili takova Fabie je dobra tak akorat pro nejakeho dealera jako firemni auto, ale pro rodinu? Jako asi kdyz mam hluboko do kapsy, tak asi jo, ale jinak pro rodinu minimalne 1.4 tsi (minimalne!)

nemám jméno
6. srpna • 10:47

Ale no tak. Není tomu tak dlouho, kdy byla z mého pohledu dnes již dýchavičná 1,6ka atmo super motor pro rodinu a teď Vám připadá 110koní a 200Nm málo? Jel jste v tom vůbec někdy ? Ve služební Octavii mám právě tu 1,4TSI (super), ale už se mi mnohokrát stalo, že jsem měl v kopci problém ujet Rapidu s TSíčem. Takže silnější TSI ve fabce je za mne naprosto dostačující motorizace na běžné rodinné svezení.

HH1982
25. července • 16:56

Tady ty kombíky udělané z aut segmentu B - to je spíš specifikum pro východní trhy a možná tak jih Evropy. Seat už taky zrušil kombi u Ibizy. Nevím, jaké jsou statistiky prodejů Fabia kombi v Evropě, ale je celkem jasné, že Škoda se určitě nebude přizpůsobovat ČR, ve které prodá celkem necelých 8% své produkce (2018). Je celkem škoda, že fábka kombi asi zanikne, to auto mi dávalo smysl teď, narozdíl od krátké verze, která je prostě už na dnešní poměry totálně out. Neřekl bych ale, že za to může nějaké parazitování na dražších modelech, spíš si myslím, že o tato auto obecně v Evropě není takový zájem, takže se prostě ruší, kdyby o ně zájem byl, tak se jistě vyrábět budou u každé značky - tak jako dnes velmi oblíbené Crossovery, které třeba mě nedávají žádný smysl, krom lepšího nastupování pro dáchodce, ale každý je postě chce - tak se výrobci činí.

Vlk z Vlkohradu
28. června • 14:04

A proto se u nástupce Fabie s karoserií kombi nepočítá...

bzzz
28. června • 10:09

Navic Fabie (a tim spise Octavia a Superb) vypada v provedeni kombi lepe.

Takurcite
28. června • 9:01

Coz je skoda, protoze konkretne verze kombi je dle meho skvele (a dnes uz skoro ojedinele auto) ve smyslu "male auto, velky kufr". Nutno podotknout, ze verzi combi chteli/chteji zariznout jako prvni, i kdyz to nedavno zas sef skody v nejakem rozhovoru vyvracel.

LOL
28. června • 20:33

Není nad to se mačkat ve čtyřech a v kufru převážet kubík vzduchu. :-D

Doporučujeme

Články odjinud