Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

S Fabií je to v poslední době jako na houpačce. Na začátku března jsme informovali o tom, že české zastoupení značky vyřadilo z nabídky kombinaci silnějšího litrového TSI a manuální převodovky, což pár dnů poté v rozhovoru na ženevském autosalonu potvrdil také Luboš Vlček, šéf Škody Auto ČR. Podle Vlčka byla důvodem redukce komplexity s tím, že pokud je z globálního hlediska zástavbovost té či oné verze nižší než 10 %, řeší se, zda má cenu ji nadále udržovat při životě.

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Tehdy nám to jako vysvětlení stačilo. Škoda nepůsobí pouze na našem trhu a je dost dobře možné, že třeba v Německu, kde jsou odlišné platové podmínky než u nás, jdou zákazníci raději rovnou do automatu DSG, s nímž motor 1.0 TSI/81 kW vydržel i na českém trhu. Jenže ne na dlouho.

Nejsilnější Fabia s manuálem se do prodeje nevrátí. Šéf Škody uvedl důvody

Nejsilnější Fabia s manuálem se do prodeje nevrátí. Šéf Škody uvedl důvody

Na začátku června jsme si v konfigurátoru všimli, že z nabídky Fabie vypadla i verze s DSG. Podle našich informací měli i dealeři v interním systému uvedeno „ukončeno bez náhrady". Kombíku proto zůstal pouze jeden motor (1.0 TSI/70 kW 5MT), protože vedle nejsilnějšího TSI Škoda zařízla i tříválec MPI/55 kW a zachovala jen jeho slabší verzi o výkonu 44 kW. Jenže tu kombi nikdy nemělo.

Další rány pro Fabii. Kombi zůstal jediný motor, lepší brzdy už jenom za příplatek

Další rány pro Fabii. Kombi zůstal jediný motor, lepší brzdy už jenom za příplatek

Pod článkem, který o změnách informoval, se rozjela živá diskuse. Ale nejenom tam – dokonce i u nás v redakci. Fabia s motorem 1.0 TSI/81 kW, bez ohledu na převodovku, totiž měla v základu i výkonnější kotoučové brzdy s předními kotouči o průměru 288 mm a tvrdšími destičkami (u 70 kW jen 256 mm, zadní kotouče za příplatek), které kolegům ze Světa motorů vydržely u dlouhodobě testovaného Rapidu více než 100.000 km. Poté byl Rapid rozebrán do šroubku a podroben zkoumání všech mechanických dílů.

Těžko říct, co stálo za změnou rozhodnutí Škody, tříválec 1.0 TSI/81 kW s manuálem se však alespoň podle aktuálního stavu konfigurátoru vrátil do nabídky. V ceníku ke stažení změna zaznamenána není, protože je z února letošního roku, kdy byla v nabídce zase pouze verze s DSG, která naopak v aktuálním konfigurátoru chybí.

Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Tříválec 1.0 TSI/81 kW je dostupný ve všech výbavách s výjimkou derivátů Scoutline Ambition a Scoutline Style. V případě linie Active hovoříme o cenách od 320.900 Kč. Příplatek oproti 70kW verzi činí 16.000 Kč, není však pouze o samotném motoru. Ve standardu jsou totiž i zadní kotoučové brzdy.

Škoda Fabia hatchback: Motory a ceny platné od června 2019
Motor 1.0 MPI/44 kW 5MT 1.0 TSI/70 kW 5MT 1.0 TSI/81 kW 6MT
Active 269.900 Kč 304.900 Kč 320.900 Kč
Ambition 289.900 Kč 324.900 Kč 340.900 Kč
Style - 354.900 Kč 370.900 Kč
Monte Carlo - 386.900 Kč  
Škoda Fabia Combi: Motory a ceny platné od června 2019
Motor 1.0 MPI/44 kW 5MT 1.0 TSI/70 kW 5MT 1.0 TSI/81 kW 6MT
Active - 318.900 Kč 334.900 Kč
Ambition - 338.900 Kč 354.900 Kč
Style - 368.900 Kč 384.900 Kč
Monte Carlo - 400.900 Kč 419.900 Kč
Scoutline Ambition [Kč] - 387.900 Kč -
Scoutline Style [Kč] - 415.900 Kč -
*ceny uvedeny v oficiálním konfigurátoru Škoda 

 

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků