Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

S Fabií je to v poslední době jako na houpačce. Na začátku března jsme informovali o tom, že české zastoupení značky vyřadilo z nabídky kombinaci silnějšího litrového TSI a manuální převodovky, což pár dnů poté v rozhovoru na ženevském autosalonu potvrdil také Luboš Vlček, šéf Škody Auto ČR. Podle Vlčka byla důvodem redukce komplexity s tím, že pokud je z globálního hlediska zástavbovost té či oné verze nižší než 10 %, řeší se, zda má cenu ji nadále udržovat při životě.

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Tehdy nám to jako vysvětlení stačilo. Škoda nepůsobí pouze na našem trhu a je dost dobře možné, že třeba v Německu, kde jsou odlišné platové podmínky než u nás, jdou zákazníci raději rovnou do automatu DSG, s nímž motor 1.0 TSI/81 kW vydržel i na českém trhu. Jenže ne na dlouho.

Nejsilnější Fabia s manuálem se do prodeje nevrátí. Šéf Škody uvedl důvody

Nejsilnější Fabia s manuálem se do prodeje nevrátí. Šéf Škody uvedl důvody

Na začátku června jsme si v konfigurátoru všimli, že z nabídky Fabie vypadla i verze s DSG. Podle našich informací měli i dealeři v interním systému uvedeno „ukončeno bez náhrady". Kombíku proto zůstal pouze jeden motor (1.0 TSI/70 kW 5MT), protože vedle nejsilnějšího TSI Škoda zařízla i tříválec MPI/55 kW a zachovala jen jeho slabší verzi o výkonu 44 kW. Jenže tu kombi nikdy nemělo.

Další rány pro Fabii. Kombi zůstal jediný motor, lepší brzdy už jenom za příplatek

Další rány pro Fabii. Kombi zůstal jediný motor, lepší brzdy už jenom za příplatek

Pod článkem, který o změnách informoval, se rozjela živá diskuse. Ale nejenom tam – dokonce i u nás v redakci. Fabia s motorem 1.0 TSI/81 kW, bez ohledu na převodovku, totiž měla v základu i výkonnější kotoučové brzdy s předními kotouči o průměru 288 mm a tvrdšími destičkami (u 70 kW jen 256 mm, zadní kotouče za příplatek), které kolegům ze Světa motorů vydržely u dlouhodobě testovaného Rapidu více než 100.000 km. Poté byl Rapid rozebrán do šroubku a podroben zkoumání všech mechanických dílů.

Těžko říct, co stálo za změnou rozhodnutí Škody, tříválec 1.0 TSI/81 kW s manuálem se však alespoň podle aktuálního stavu konfigurátoru vrátil do nabídky. V ceníku ke stažení změna zaznamenána není, protože je z února letošního roku, kdy byla v nabídce zase pouze verze s DSG, která naopak v aktuálním konfigurátoru chybí.

Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Tříválec 1.0 TSI/81 kW je dostupný ve všech výbavách s výjimkou derivátů Scoutline Ambition a Scoutline Style. V případě linie Active hovoříme o cenách od 320.900 Kč. Příplatek oproti 70kW verzi činí 16.000 Kč, není však pouze o samotném motoru. Ve standardu jsou totiž i zadní kotoučové brzdy.

Škoda Fabia hatchback: Motory a ceny platné od června 2019
Motor 1.0 MPI/44 kW 5MT 1.0 TSI/70 kW 5MT 1.0 TSI/81 kW 6MT
Active 269.900 Kč 304.900 Kč 320.900 Kč
Ambition 289.900 Kč 324.900 Kč 340.900 Kč
Style - 354.900 Kč 370.900 Kč
Monte Carlo - 386.900 Kč  
Škoda Fabia Combi: Motory a ceny platné od června 2019
Motor 1.0 MPI/44 kW 5MT 1.0 TSI/70 kW 5MT 1.0 TSI/81 kW 6MT
Active - 318.900 Kč 334.900 Kč
Ambition - 338.900 Kč 354.900 Kč
Style - 368.900 Kč 384.900 Kč
Monte Carlo - 400.900 Kč 419.900 Kč
Scoutline Ambition [Kč] - 387.900 Kč -
Scoutline Style [Kč] - 415.900 Kč -
*ceny uvedeny v oficiálním konfigurátoru Škoda 

 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků