Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k myšlence vyrábět repliky svých historických osobních automobilů
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Bezmála dvacet let po ukončení výroby osobních aut uvažuje vedení kopřivnické automobilky Tatra o tom, že by opět přišlo na trh s autem podstatně menším a lehčím, než jsou současné těžké nákladní automobily.

Využít chce zájmu o aerodynamické modely, které se v Kopřivnici montovaly před druhou světovou válkou a těsně po jejím skončení. Proto hodlá v první fázi nabídnout repliku modelu T-600 Tatraplan. Mělo by ovšem jít o automobil s moderním motorem, podvozkem i elektronickou výbavou.

Klepněte pro větší obrázek

Tatra 600 na dobovém prospektu

Plány zatím nejsou oficiálně zveřejněné, ale podle zdrojů týdeníku Ekonom se tím představitelé značky Tatra v současné době zabývají. Rozhodnutí by mohlo padnout na jaře příštího roku.

Tatra 603 (1955-1975): Vzduch a obliny

Tatra 603 (1955-1975): Vzduch a obliny

Podobné plány měla Tatra už zhruba před deseti lety. Tehdejší generální ředitel Ronald Adams prezentoval záměr vyrábět repliky vozů Tatra 87, Tatra 600 a 603. Plány ovšem realizovány nebyly, automobilka naopak sklouzávala do stále větších problémů.

Ekonom zdůvodňuje, proč se nový vlastník Tatry rozhodl právě pro model, který zlidověl díky říkance: "Uč se v..e, budeš pánem, budeš jezdit tatraplánem. "Je zajímavý proto, že má elegantnější a praktičtější tvary než průkopnické předválečné modely. Současně je už tak starý, že si jej téměř nikdo nespojuje s představiteli bývalého režimu," uvádí se v článku.

Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší TATRA v historii

Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší TATRA v historii

Původní Tatraplán se vyráběl v letech 1948-52. Poháněl ho vzduchem chlazený čtyřválec umístěný vzadu. Výkon 38 kW umožňoval dosažení maximální rychlosti 130 kilometrů v hodině. Spotřeba se pohybovala mezi 10-12 litry benzinu na sto kilometrů.

Na jeho konstrukci se údajně tajně podílel i slavný konstruktér značky Hans Ledwinka, který ale v té době byl ve vězení kvůli údajné kolaboraci s nacisty. 

Pokud by se replika skutečně začala vyvíjet, mohl by se malosériově vyráběný vůz dostat do prodeje někdy na přelomu tohoto a příštího desetiletí. Cena by se mohla pohybovat kolem 100 tisíce eur, tedy zhruba 2,7 milionu korun. 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků