Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Kauza manipulace s emisemi koncernem VW nabírá stále větší obrátky a už teď je v podstatě jasné, že bude mít dalekosáhlé důsledky. Určitě to neskončí pouze tím, že VW dostane pokutu, případně že nahraje do vyrobených aut nový software. Do věci se vkládají další instituce a stranou nezůstal ani ministr dopravy Dan Ťok, který chce vyšetřit, kolika přesně českých automobilů se tento problém týká a případně je dostat do servisu. 

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Podle oficiální tiskové zprávy bylo MDČR ujištěno, že všechna koncernová auta plní normu Euro 6, ale přesto je potřeba vše prověřit. „Zároveň se obrátíme na příslušnou autoritu ve Velké Británii, kde probíhá homologace vozidel tovární značky Škoda pro evropský trh,“ říká doslova tisková zpráva. 
Ministerstvo dopravy je údajně připraveno svolat auta do servisů, aby se všechny parametry motoru zkontrolovaly. Ostatně krátké vyjádření MDČR najdete níže. 

Aféra TDI: V podezření je také šestiválec použitý v Audi nebo Porsche

Aféra TDI: V podezření je také šestiválec použitý v Audi nebo Porsche

Samotná Škoda zatím na náš přímý dotaz přesné detaily o této aktivitě ministerstva nezná a podrobnosti zjišťuje, stejnou odpověď jsme dostali také od českého zastoupení automobilky Volkswagen. 

Vyjádření ministra dopravy

České Ministerstvo dopravy ve spolupráci s koncernem Volkswagen zahajuje šetření, kolika vozů se týká problém se staršími  dieselovými motory v České republice. Byli jsme ujištěni, že současné vozy koncernu VW s dieselovým motorem splňujícím standard EU6 jsou v pořádku. Ministerstvo dopravy i přes to situaci prověří ve spolupráci s německým spolkovým ministerstvem dopravy. Zároveň se obrátíme na příslušnou autoritu ve Velké Británii, kde probíhá homologace vozidel tovární značky Škoda pro evropský trh.

Jsme zároveň připraveni případně svolat majitele dotčených automobilů, kterých by se problém týkal, do servisů, kde by jim výrobce bezplatně všechny parametry motoru zkontroloval a případně opravil. Věříme, že se výrobce automobilů postaví v tomto ohledu k zákazníkům čelem a bude je dostatečně informovat o všech svých krocích.

Dan Ťok, ministr dopravy

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků