Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Kauza manipulace s emisemi koncernem VW nabírá stále větší obrátky a už teď je v podstatě jasné, že bude mít dalekosáhlé důsledky. Určitě to neskončí pouze tím, že VW dostane pokutu, případně že nahraje do vyrobených aut nový software. Do věci se vkládají další instituce a stranou nezůstal ani ministr dopravy Dan Ťok, který chce vyšetřit, kolika přesně českých automobilů se tento problém týká a případně je dostat do servisu. 

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Podle oficiální tiskové zprávy bylo MDČR ujištěno, že všechna koncernová auta plní normu Euro 6, ale přesto je potřeba vše prověřit. „Zároveň se obrátíme na příslušnou autoritu ve Velké Británii, kde probíhá homologace vozidel tovární značky Škoda pro evropský trh,“ říká doslova tisková zpráva. 
Ministerstvo dopravy je údajně připraveno svolat auta do servisů, aby se všechny parametry motoru zkontrolovaly. Ostatně krátké vyjádření MDČR najdete níže. 

Aféra TDI: V podezření je také šestiválec použitý v Audi nebo Porsche

Aféra TDI: V podezření je také šestiválec použitý v Audi nebo Porsche

Samotná Škoda zatím na náš přímý dotaz přesné detaily o této aktivitě ministerstva nezná a podrobnosti zjišťuje, stejnou odpověď jsme dostali také od českého zastoupení automobilky Volkswagen. 

Vyjádření ministra dopravy

České Ministerstvo dopravy ve spolupráci s koncernem Volkswagen zahajuje šetření, kolika vozů se týká problém se staršími  dieselovými motory v České republice. Byli jsme ujištěni, že současné vozy koncernu VW s dieselovým motorem splňujícím standard EU6 jsou v pořádku. Ministerstvo dopravy i přes to situaci prověří ve spolupráci s německým spolkovým ministerstvem dopravy. Zároveň se obrátíme na příslušnou autoritu ve Velké Británii, kde probíhá homologace vozidel tovární značky Škoda pro evropský trh.

Jsme zároveň připraveni případně svolat majitele dotčených automobilů, kterých by se problém týkal, do servisů, kde by jim výrobce bezplatně všechny parametry motoru zkontroloval a případně opravil. Věříme, že se výrobce automobilů postaví v tomto ohledu k zákazníkům čelem a bude je dostatečně informovat o všech svých krocích.

Dan Ťok, ministr dopravy

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků