Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Kauza manipulace s emisemi koncernem VW nabírá stále větší obrátky a už teď je v podstatě jasné, že bude mít dalekosáhlé důsledky. Určitě to neskončí pouze tím, že VW dostane pokutu, případně že nahraje do vyrobených aut nový software. Do věci se vkládají další instituce a stranou nezůstal ani ministr dopravy Dan Ťok, který chce vyšetřit, kolika přesně českých automobilů se tento problém týká a případně je dostat do servisu. 

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Podle oficiální tiskové zprávy bylo MDČR ujištěno, že všechna koncernová auta plní normu Euro 6, ale přesto je potřeba vše prověřit. „Zároveň se obrátíme na příslušnou autoritu ve Velké Británii, kde probíhá homologace vozidel tovární značky Škoda pro evropský trh,“ říká doslova tisková zpráva. 
Ministerstvo dopravy je údajně připraveno svolat auta do servisů, aby se všechny parametry motoru zkontrolovaly. Ostatně krátké vyjádření MDČR najdete níže. 

Aféra TDI: V podezření je také šestiválec použitý v Audi nebo Porsche

Aféra TDI: V podezření je také šestiválec použitý v Audi nebo Porsche

Samotná Škoda zatím na náš přímý dotaz přesné detaily o této aktivitě ministerstva nezná a podrobnosti zjišťuje, stejnou odpověď jsme dostali také od českého zastoupení automobilky Volkswagen. 

Vyjádření ministra dopravy

České Ministerstvo dopravy ve spolupráci s koncernem Volkswagen zahajuje šetření, kolika vozů se týká problém se staršími  dieselovými motory v České republice. Byli jsme ujištěni, že současné vozy koncernu VW s dieselovým motorem splňujícím standard EU6 jsou v pořádku. Ministerstvo dopravy i přes to situaci prověří ve spolupráci s německým spolkovým ministerstvem dopravy. Zároveň se obrátíme na příslušnou autoritu ve Velké Británii, kde probíhá homologace vozidel tovární značky Škoda pro evropský trh.

Jsme zároveň připraveni případně svolat majitele dotčených automobilů, kterých by se problém týkal, do servisů, kde by jim výrobce bezplatně všechny parametry motoru zkontroloval a případně opravil. Věříme, že se výrobce automobilů postaví v tomto ohledu k zákazníkům čelem a bude je dostatečně informovat o všech svých krocích.

Dan Ťok, ministr dopravy

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků