Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Kauza manipulace s emisemi koncernem VW nabírá stále větší obrátky a už teď je v podstatě jasné, že bude mít dalekosáhlé důsledky. Určitě to neskončí pouze tím, že VW dostane pokutu, případně že nahraje do vyrobených aut nový software. Do věci se vkládají další instituce a stranou nezůstal ani ministr dopravy Dan Ťok, který chce vyšetřit, kolika přesně českých automobilů se tento problém týká a případně je dostat do servisu. 

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Podle oficiální tiskové zprávy bylo MDČR ujištěno, že všechna koncernová auta plní normu Euro 6, ale přesto je potřeba vše prověřit. „Zároveň se obrátíme na příslušnou autoritu ve Velké Británii, kde probíhá homologace vozidel tovární značky Škoda pro evropský trh,“ říká doslova tisková zpráva. 
Ministerstvo dopravy je údajně připraveno svolat auta do servisů, aby se všechny parametry motoru zkontrolovaly. Ostatně krátké vyjádření MDČR najdete níže. 

Aféra TDI: V podezření je také šestiválec použitý v Audi nebo Porsche

Aféra TDI: V podezření je také šestiválec použitý v Audi nebo Porsche

Samotná Škoda zatím na náš přímý dotaz přesné detaily o této aktivitě ministerstva nezná a podrobnosti zjišťuje, stejnou odpověď jsme dostali také od českého zastoupení automobilky Volkswagen. 

Vyjádření ministra dopravy

České Ministerstvo dopravy ve spolupráci s koncernem Volkswagen zahajuje šetření, kolika vozů se týká problém se staršími  dieselovými motory v České republice. Byli jsme ujištěni, že současné vozy koncernu VW s dieselovým motorem splňujícím standard EU6 jsou v pořádku. Ministerstvo dopravy i přes to situaci prověří ve spolupráci s německým spolkovým ministerstvem dopravy. Zároveň se obrátíme na příslušnou autoritu ve Velké Británii, kde probíhá homologace vozidel tovární značky Škoda pro evropský trh.

Jsme zároveň připraveni případně svolat majitele dotčených automobilů, kterých by se problém týkal, do servisů, kde by jim výrobce bezplatně všechny parametry motoru zkontroloval a případně opravil. Věříme, že se výrobce automobilů postaví v tomto ohledu k zákazníkům čelem a bude je dostatečně informovat o všech svých krocích.

Dan Ťok, ministr dopravy

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků