Do Goodwoodu se chystá elektrický Mustang. Vytvořili ho Britové a má pohon 4x4

Už vidíme, jak nad touto reinterpretací ikonického Mustangu staromilci ohrnují nos.

I letošní Festival rychlosti v Goodwoodu bude místem, kde se staré tradice setkají s moderními myšlenkami. Zatímco tedy loňský ročník ocejchovalo nepříliš zdárné předvedení starého Fordu Mustang s technikou autonomního řízení, letos se veřejnosti na britském panství ukáže starý Mustang s čistě elektrickým ústrojím. Snad jeho předvedení dopadne o něco lépe.

Autonomní Mustang se v Goodwoodu motal hůř než s opilcem za volantem

Autonomní Mustang se v Goodwoodu motal hůř než s opilcem za volantem

Mnozí budou britskou firmu Charge Cars považovat za kacíře. Případným zájemcům totiž nabízejí tvorbu ikonického Mustangu z 60. let s elektrickým ústrojím. Specifikace modelů se budou lišit na základě požadavků jednotlivých zákazníků, již minulý rok představený kousek, který se nejspíš v pohybu ukáže i v Goodwoodu, však vychází z karoserie Mustangu z roku 1967 a připomíná legendární GT500 „Eleanor“ z novodobé verze filmu 60 sekund.

Ať už si pod tím představíte cokoliv, společnost využívá licencované karoserie Fordu Mustang, které následně upraví rozsáhlým způsobem do moderní podoby. Nechybí LED osvětlení vpředu i vzadu, nová maska chladiče a nová kola, slučující staré tvary Mustangu s moderní technikou. Přepracován je také interiér se zabudovaným dotykovým displejem infotainmentu či digitálním přístrojovým štítem.

Ford se znova může pustit do boje s Ferrari! Shelby GT500 zostudí i 488 Pista

Ford se znova může pustit do boje s Ferrari! Shelby GT500 zostudí i 488 Pista

Elektrické ústrojí Mutangu pochází od firmy Arrival a standardně svými elektromotory zajišťuje pohon všech kol. Jednoduchým přepnutím v infotainmentu se však může stát Mustang i klasickou zadokolkou. Systémový výkon pak čítá 350 kW (476 koní) a točivý moment zase 1200 N.m. Zrychlení na stovku prý elektrický Mustang zvládne kolem 4 vteřin.

Pohotovostní hmotnost svého výtvoru Charge Cars neuvádí, bateriový modul však něco vážit musí. Jeho kapacita je 64 kWh a vozu má zajistit dojezd na jedno nabití až 322 kilometrů, přičemž nabíjet můžete nabíječkou o výkonu až 50 kW. 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Pokud společnost najde dostatek zájemců, v plánu je vyrobit limitovanou sérii 499 kusů. Odvážné pojetí staré ikony samozřejmě vyjde na pěkné peníze. Cenovky startují na hranici 300.000 liber, tedy v přepočtu 8,6 milionu korun.

Festival rychlosti v Goodwoodu startuje ve čtvrtek 4. července a končí v neděli 7. července. Bezpochyby bude jako každý rok na YouTube zajištěn i obsáhlý on-line přenos z celé události.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků