Do Goodwoodu se chystá elektrický Mustang. Vytvořili ho Britové a má pohon 4x4

Už vidíme, jak nad touto reinterpretací ikonického Mustangu staromilci ohrnují nos.

I letošní Festival rychlosti v Goodwoodu bude místem, kde se staré tradice setkají s moderními myšlenkami. Zatímco tedy loňský ročník ocejchovalo nepříliš zdárné předvedení starého Fordu Mustang s technikou autonomního řízení, letos se veřejnosti na britském panství ukáže starý Mustang s čistě elektrickým ústrojím. Snad jeho předvedení dopadne o něco lépe.

Autonomní Mustang se v Goodwoodu motal hůř než s opilcem za volantem

Autonomní Mustang se v Goodwoodu motal hůř než s opilcem za volantem

Mnozí budou britskou firmu Charge Cars považovat za kacíře. Případným zájemcům totiž nabízejí tvorbu ikonického Mustangu z 60. let s elektrickým ústrojím. Specifikace modelů se budou lišit na základě požadavků jednotlivých zákazníků, již minulý rok představený kousek, který se nejspíš v pohybu ukáže i v Goodwoodu, však vychází z karoserie Mustangu z roku 1967 a připomíná legendární GT500 „Eleanor“ z novodobé verze filmu 60 sekund.

Ať už si pod tím představíte cokoliv, společnost využívá licencované karoserie Fordu Mustang, které následně upraví rozsáhlým způsobem do moderní podoby. Nechybí LED osvětlení vpředu i vzadu, nová maska chladiče a nová kola, slučující staré tvary Mustangu s moderní technikou. Přepracován je také interiér se zabudovaným dotykovým displejem infotainmentu či digitálním přístrojovým štítem.

Ford se znova může pustit do boje s Ferrari! Shelby GT500 zostudí i 488 Pista

Ford se znova může pustit do boje s Ferrari! Shelby GT500 zostudí i 488 Pista

Elektrické ústrojí Mutangu pochází od firmy Arrival a standardně svými elektromotory zajišťuje pohon všech kol. Jednoduchým přepnutím v infotainmentu se však může stát Mustang i klasickou zadokolkou. Systémový výkon pak čítá 350 kW (476 koní) a točivý moment zase 1200 N.m. Zrychlení na stovku prý elektrický Mustang zvládne kolem 4 vteřin.

Pohotovostní hmotnost svého výtvoru Charge Cars neuvádí, bateriový modul však něco vážit musí. Jeho kapacita je 64 kWh a vozu má zajistit dojezd na jedno nabití až 322 kilometrů, přičemž nabíjet můžete nabíječkou o výkonu až 50 kW. 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Pokud společnost najde dostatek zájemců, v plánu je vyrobit limitovanou sérii 499 kusů. Odvážné pojetí staré ikony samozřejmě vyjde na pěkné peníze. Cenovky startují na hranici 300.000 liber, tedy v přepočtu 8,6 milionu korun.

Festival rychlosti v Goodwoodu startuje ve čtvrtek 4. července a končí v neděli 7. července. Bezpochyby bude jako každý rok na YouTube zajištěn i obsáhlý on-line přenos z celé události.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků