Do Goodwoodu se chystá elektrický Mustang. Vytvořili ho Britové a má pohon 4x4

Už vidíme, jak nad touto reinterpretací ikonického Mustangu staromilci ohrnují nos.

I letošní Festival rychlosti v Goodwoodu bude místem, kde se staré tradice setkají s moderními myšlenkami. Zatímco tedy loňský ročník ocejchovalo nepříliš zdárné předvedení starého Fordu Mustang s technikou autonomního řízení, letos se veřejnosti na britském panství ukáže starý Mustang s čistě elektrickým ústrojím. Snad jeho předvedení dopadne o něco lépe.

Autonomní Mustang se v Goodwoodu motal hůř než s opilcem za volantem

Autonomní Mustang se v Goodwoodu motal hůř než s opilcem za volantem

Mnozí budou britskou firmu Charge Cars považovat za kacíře. Případným zájemcům totiž nabízejí tvorbu ikonického Mustangu z 60. let s elektrickým ústrojím. Specifikace modelů se budou lišit na základě požadavků jednotlivých zákazníků, již minulý rok představený kousek, který se nejspíš v pohybu ukáže i v Goodwoodu, však vychází z karoserie Mustangu z roku 1967 a připomíná legendární GT500 „Eleanor“ z novodobé verze filmu 60 sekund.

Ať už si pod tím představíte cokoliv, společnost využívá licencované karoserie Fordu Mustang, které následně upraví rozsáhlým způsobem do moderní podoby. Nechybí LED osvětlení vpředu i vzadu, nová maska chladiče a nová kola, slučující staré tvary Mustangu s moderní technikou. Přepracován je také interiér se zabudovaným dotykovým displejem infotainmentu či digitálním přístrojovým štítem.

Ford se znova může pustit do boje s Ferrari! Shelby GT500 zostudí i 488 Pista

Ford se znova může pustit do boje s Ferrari! Shelby GT500 zostudí i 488 Pista

Elektrické ústrojí Mutangu pochází od firmy Arrival a standardně svými elektromotory zajišťuje pohon všech kol. Jednoduchým přepnutím v infotainmentu se však může stát Mustang i klasickou zadokolkou. Systémový výkon pak čítá 350 kW (476 koní) a točivý moment zase 1200 N.m. Zrychlení na stovku prý elektrický Mustang zvládne kolem 4 vteřin.

Pohotovostní hmotnost svého výtvoru Charge Cars neuvádí, bateriový modul však něco vážit musí. Jeho kapacita je 64 kWh a vozu má zajistit dojezd na jedno nabití až 322 kilometrů, přičemž nabíjet můžete nabíječkou o výkonu až 50 kW. 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Pokud společnost najde dostatek zájemců, v plánu je vyrobit limitovanou sérii 499 kusů. Odvážné pojetí staré ikony samozřejmě vyjde na pěkné peníze. Cenovky startují na hranici 300.000 liber, tedy v přepočtu 8,6 milionu korun.

Festival rychlosti v Goodwoodu startuje ve čtvrtek 4. července a končí v neděli 7. července. Bezpochyby bude jako každý rok na YouTube zajištěn i obsáhlý on-line přenos z celé události.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 76 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 22 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků