Do Formule 1 se možná vrátí motory s turbem a tisíce koní

Max Mosley, prezident mezinárodní automobilové federace FIA, uvedl, že se do Formule 1 s největší pravděpodobností vrátí přeplňované motory. Jako termín, kdy by se tento „návrat do minulosti” měl odehrát, zmínil rok 2011.

Důvodem pro takový krok je u automobilového sportu trochu zvláštní - ekologická přívětivost. Mosley totiž uvedl, že plány FIA směřují k tomu, že vozy Formule 1 budou točit minimálně 15 000 ot./min a spalovat biopaliva. A právě přeplňované motory jsou pro tyto plány nejvhodnější.

Turbomotory ve Formuli 1 již jednou jezdily. Během roku 1980, kdy byl tento typ pohonu na vrcholu dosahovaly Formule 1 z motoru o předepsaném objemu 1,5 l výkonu přes 1000 koní. Automobilka BMW dokonce tvrdila, že jejich motor dosahuje výkonu až 1470 koní.

Zda se turba skutečně vrátí do vrcholné soutěže ukážou nejbližší dva roky, kdy se mají ujasnit plány FIA. Poté to bude již jen na dohodě mezi automobilkami a mezinárodní federací, jakým směrem a v jakém tempu se budou měnit pravidla a technické specifikace.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků