Do Formule 1 se možná vrátí motory s turbem a tisíce koní

Max Mosley, prezident mezinárodní automobilové federace FIA, uvedl, že se do Formule 1 s největší pravděpodobností vrátí přeplňované motory. Jako termín, kdy by se tento „návrat do minulosti” měl odehrát, zmínil rok 2011.

Důvodem pro takový krok je u automobilového sportu trochu zvláštní - ekologická přívětivost. Mosley totiž uvedl, že plány FIA směřují k tomu, že vozy Formule 1 budou točit minimálně 15 000 ot./min a spalovat biopaliva. A právě přeplňované motory jsou pro tyto plány nejvhodnější.

Turbomotory ve Formuli 1 již jednou jezdily. Během roku 1980, kdy byl tento typ pohonu na vrcholu dosahovaly Formule 1 z motoru o předepsaném objemu 1,5 l výkonu přes 1000 koní. Automobilka BMW dokonce tvrdila, že jejich motor dosahuje výkonu až 1470 koní.

Zda se turba skutečně vrátí do vrcholné soutěže ukážou nejbližší dva roky, kdy se mají ujasnit plány FIA. Poté to bude již jen na dohodě mezi automobilkami a mezinárodní federací, jakým směrem a v jakém tempu se budou měnit pravidla a technické specifikace.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků