Do Formule 1 se možná vrátí motory s turbem a tisíce koní

Max Mosley, prezident mezinárodní automobilové federace FIA, uvedl, že se do Formule 1 s největší pravděpodobností vrátí přeplňované motory. Jako termín, kdy by se tento „návrat do minulosti” měl odehrát, zmínil rok 2011.

Důvodem pro takový krok je u automobilového sportu trochu zvláštní - ekologická přívětivost. Mosley totiž uvedl, že plány FIA směřují k tomu, že vozy Formule 1 budou točit minimálně 15 000 ot./min a spalovat biopaliva. A právě přeplňované motory jsou pro tyto plány nejvhodnější.

Turbomotory ve Formuli 1 již jednou jezdily. Během roku 1980, kdy byl tento typ pohonu na vrcholu dosahovaly Formule 1 z motoru o předepsaném objemu 1,5 l výkonu přes 1000 koní. Automobilka BMW dokonce tvrdila, že jejich motor dosahuje výkonu až 1470 koní.

Zda se turba skutečně vrátí do vrcholné soutěže ukážou nejbližší dva roky, kdy se mají ujasnit plány FIA. Poté to bude již jen na dohodě mezi automobilkami a mezinárodní federací, jakým směrem a v jakém tempu se budou měnit pravidla a technické specifikace.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků