Do Formule 1 se možná vrátí motory s turbem a tisíce koní

Max Mosley, prezident mezinárodní automobilové federace FIA, uvedl, že se do Formule 1 s největší pravděpodobností vrátí přeplňované motory. Jako termín, kdy by se tento „návrat do minulosti” měl odehrát, zmínil rok 2011.

Důvodem pro takový krok je u automobilového sportu trochu zvláštní - ekologická přívětivost. Mosley totiž uvedl, že plány FIA směřují k tomu, že vozy Formule 1 budou točit minimálně 15 000 ot./min a spalovat biopaliva. A právě přeplňované motory jsou pro tyto plány nejvhodnější.

Turbomotory ve Formuli 1 již jednou jezdily. Během roku 1980, kdy byl tento typ pohonu na vrcholu dosahovaly Formule 1 z motoru o předepsaném objemu 1,5 l výkonu přes 1000 koní. Automobilka BMW dokonce tvrdila, že jejich motor dosahuje výkonu až 1470 koní.

Zda se turba skutečně vrátí do vrcholné soutěže ukážou nejbližší dva roky, kdy se mají ujasnit plány FIA. Poté to bude již jen na dohodě mezi automobilkami a mezinárodní federací, jakým směrem a v jakém tempu se budou měnit pravidla a technické specifikace.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků