Do Formule 1 se možná vrátí motory s turbem a tisíce koní

Max Mosley, prezident mezinárodní automobilové federace FIA, uvedl, že se do Formule 1 s největší pravděpodobností vrátí přeplňované motory. Jako termín, kdy by se tento „návrat do minulosti” měl odehrát, zmínil rok 2011.

Důvodem pro takový krok je u automobilového sportu trochu zvláštní - ekologická přívětivost. Mosley totiž uvedl, že plány FIA směřují k tomu, že vozy Formule 1 budou točit minimálně 15 000 ot./min a spalovat biopaliva. A právě přeplňované motory jsou pro tyto plány nejvhodnější.

Turbomotory ve Formuli 1 již jednou jezdily. Během roku 1980, kdy byl tento typ pohonu na vrcholu dosahovaly Formule 1 z motoru o předepsaném objemu 1,5 l výkonu přes 1000 koní. Automobilka BMW dokonce tvrdila, že jejich motor dosahuje výkonu až 1470 koní.

Zda se turba skutečně vrátí do vrcholné soutěže ukážou nejbližší dva roky, kdy se mají ujasnit plány FIA. Poté to bude již jen na dohodě mezi automobilkami a mezinárodní federací, jakým směrem a v jakém tempu se budou měnit pravidla a technické specifikace.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků